بازدید 4288

بدون حضور وکیل‌تان معامله نکنید

درصد زیادی از پرونده‌های قضایی کشور شامل دعاوی مربوط به عقد قراردادهاست. روزانه معاملات زیادی در کشور انجام می‌شود خرید و فروش ملک و اتومبیل از رایج‌ترین آن‌هاست و لازم است قبل از عقد هر گونه قراردادی یا اطلاعات کافی را به دست آورید و یا اینکه با انجام یک مشاوره حقوقی نسبت به روند درست کار مطلع شوید.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 20 October 2020

بدون حضور وکیل‌تان معامله نکنید

درصد زیادی از پرونده‌های قضایی کشور شامل دعاوی مربوط به عقد قراردادهاست. روزانه معاملات زیادی در کشور انجام می‌شود خرید و فروش ملک و اتومبیل از رایج‌ترین آن‌هاست. بنابراین بدیهی است فردی که دارای اطلاعات کم حقوقی است، مورد کلاهبرداری واقع شود. زیرا تنها اضافه شدن یک کلمه یا جمله که در نگاه سطحی ممکن است بی اهمیت به نظر آید می‌تواند ورق را علیه فرد قربانی برگرداند. لذا لازم است قبل از عقد هر گونه قراردادی یا اطلاعات کافی را به دست آورید و یا اینکه با انجام یک مشاوره حقوقی نسبت به روند درست کار مطلع شوید.

در ادامه به ذکر برخی از نکات مهم که در هنگام تنظیم قراردادها بایستی رعایت شود، می‌پردازیم. 

  • از ذکر عبارات مبهم و تفسیرپذیر در قرارداد پرهیز نمایید.
  • قرارداد را در شفاف‌ترین و گویاترین حالت ممکن تنظیم کنید و هیچ گونه شرطی را به صورت شفاهی توافق نکنید.
  • در کاربرد الفاظ دقت نمایید.

برای روشن‌تر شدن موضوع به مثال زیر توجه کنید:

اگر به جای عبارت “خریدار” (مشتری) و “بایع” (فروشنده) از عبارت “مصالح” و “متصالح” استفاده شود، قواعد عقد صلح به جای عقد بیع بر قرارداد اعمال خواهد شد.

  • به سمت و اختیارات طرف مقابل در قرارداد با شرکت‌ها توجه کنید.

در صورتی که شخص امضا کننده عضو هیات مدیره شرکت سهامی است نیازی به کنترل صورت‌جلسه اختیارات ایشان نمی‌باشد اما در خصوص سایر شرکت‌ها و نیز در صورت امضا قرارداد توسط مدیرعامل شرکت سهامی لازم است صورت‌جلسه اختیارات وی برای اطمینان از دارای اختیار بودن در خصوص امضا این قرارداد، کنترل شود.

  • قواعد آمره را در نظر داشته باشید.

       قواعد آمره قواعدی هستند که هدف آن‌ها حفظ نظم عمومی است و طرفین نمی توانند بر خلاف آن توافق کنند. مثلاً  قرارداد در خصوص وارد کردن کالایی که ورود آن به کشور قاچاق محسوب می‌شود باطل بوده و فاقد اثر حقوقی است.

بدون حضور وکیل‌تان معامله نکنید

قوانین حقوقی در زمینه‌های مختلف، دارای نکات بسیار زیاد و تخصصی هستند و در این مقال نمی‌گنجد تا به ذکر تمامی موارد پرداخت. از این رو به نظر می‌رسد مشاوره با وکیل قبل از عقد هرگونه قراردادی، منطقی‌ترین کار ممکن باشد. از آنجایی که وکلا در همه ساعت‌ها ممکن است در دسترس نباشند و یا مسافت طولانی است می‌توانید از مشاوره آنلاین بهره بگیرید.

همچنین از طریق اپلیکیشن عدلینو می‌توانید در هر لحظه به فهرست وکلای آنلاین یا آفلاین دسترسی داشته باشید و با توجه ‌به حوزه‌های تخصصی و رزومه هر وکیل نسبت به دریافت آنی مشاوره آنلاین یا رزرو مشاوره حضوری اقدام نمایید. امکان ارسال مدارک مربوطه و چت با وکیل از جمله سایر امکانات این اپلیکیشن است. با پلتفرم مشاوره حقوقی آنلاین عدلینو در هر لحظه و در هر مکان بهترین وکلا همراه شما هستند.

https://adlino.app

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل