افت شاخص سهام آسیا

شاخص سهام آسیا با افزایش نگرانی‌های سیاسی در ایالات متحده افت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 20 October 2020

به گزارش بورس تابناک، سهام آسیا روز سه شنبه سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران در معرض انتخابات ایالات متحده قرار گرفتند و مهلت واشنگتن برای تصویب لایحه محرک اقتصادی نزدیک شد و اروپا رکورد عفونت های روزانه ویروس کرونا را گزارش کرده است.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن ۰.۱۱ درصد پایین بود. بازارهای استرالیا و ژاپن نیز کاهش یافت. نیک کی ژاپن ۰.۳۴ درصد افت کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ روند صعودی ۰.۱۶ درصدی را متوقف کرد.

سرمایه گذاران در اواخر هفته منتظر نتایج کلیدی دریافتی برای شرکت هایی از جمله نت فلیکس و تسلا هستند. آنها منتظر بودند ببینند که آیا بحث نهایی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و جو بایدن رقیب دموکرات وی در روز پنج شنبه مسیر انتخابات را تغییر می دهد یا خیر.

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، تعداد موارد ابتلای جدید COVID-۱۹ در هفته گذشته در ایالات متحده ۱۳ درصد افزایش یافته و به بیش از ۳۹۳۰۰۰ رسیده است، که به آخرین سطح در پیک تابستان نزدیک می شود.

میانگین صنعتی داو جونز ۱.۴۴ درصد، اس اند پی۵۰۰، ۱.۶۳ درصد پایین و کمپوزیت نزدک۱.۶۵ درصد پایین آمد. سهام های اروپا کمتر بسته شد زیرا افزایش موارد ابتلایCOVID-۱۹  نگرانی های سرمایه گذاران را افزایش داد. بخش هایی از انگلستان در تعطیلی قرار گرفتند و فرانسه نیز مقررات منع رفت و آمد را وضع کرد.

برخلاف بازارهای سهام، بازارهای ارز در مورد انتظار برای چشم انداز دستیابی به موفقیت در زمینه محرک با دلار امن، در میان امکان کمتذ شدن انتظارات از توافق قانون گذاران ایالات متحده در ساعت ۱۱ در مورد بسته محرک های مالی، کمتر بدبین بودند.

شاخص دلار ۰.۰۱۵ درصد در روز سه شنبه پایین بود. دلار در برابر ین ۰.۰۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵.۴۶ رسید در حالی که یورو با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱.۱۷۷۲ دلار رسید. دلار استرالیا در ۰.۷۰۴۵ دلار در مقایسه با دلار امریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت.

در بازارهای نفت، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت  با ۰.۳ درصد کاهش به ۴۰.۶۹ دلار رسید در حالی که معاملات آتی نفت برنت با ۰.۶ درصد کاهش به ۴۲.۳۶ دلار در هر بشکه رسید.

 

منبع:رویترز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار