بازدید 13469
۴

جزئیات توزیع انسولین با کارت ملی در داروخانه‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد جزئیات توزیع انسولین قلمی با کارت ملی توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ 20 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، کیانوش جهانپور گفت: ارائه کدملی برای دریافت انسولین تصمیم جدیدی نیست و به منظور احراز هویت افراد مبتلا به دیابت از طریق کد ملی بیماران صورت می‌گیرد.

وی افزود: سامانه‌ای در نظر گرفته شده که تمامی افراد مبتلا به دیابت که طبق تجویز پزشک، نیازمند دریافت انسولین هستند در این سامانه احراز هویت شده و انسولین قلمی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران بر اساس ثبت کدملی در سامانه و تطبیق اطلاعات بیمار ارائه می‌شود، گفت: علت عرضه انسولین از طریق احراز هویت بیماران به دلیل کمبود دارو نیست، بلکه تفاوت قیمتی بسیار زیاد این دارو در داخل کشور نسبت به کشورهای همجوار و جلوگیری از نشت دارو و اطمینان از دسترسی مصرف کننده واقعی به انسولین قلمی است.

وی خاطرنشان کرد: امکان اینکه افرادی غیر از بیماران واقعی به اقلام دارویی مانند انسولین قلمی دسترسی پیدا کرده و در فرآیند قاچاق معکوس، در کشورهای همجوار به فروش برسد، وجود داشت که با اجرای بهینه این روش، انسولینی که با ارز دولتی تأمین می‌شود، به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید و زنجیره توزیع تا مصرف کننده نهایی مشخص و قابل رصد می‌شود.

جهانپور تصریح کرد: پیش از این نیز برای برخی بیماری‌های خاص و داروهای این بیماران حواله الکترونیک و یا سامانه‌های دارویی فعال بود، در این مورد هم این احراز هویت صرفاً برای انسولین‌های قلمی که به انسولین «پن» معروف هستند اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: تولید انسولین به شکل ویال در کشور به وفور و به قدر کافیست، لکن با گرایش روزافزون به مصرف انسولین قلمی و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، بروز موارد کمبود مقطعی انسولین قلمی گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است که با توسعه تولید داخلی این محصولات قسمت اعظم این معضل برطرف خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
واقعا ننگ و شرم بر شما باد. حقوق ميگيريد كه اين كارها رو درست انجام بديد. حقوق نمي گيريد كه براي تزريق پول به خزانه نادرست دولت دارو قاچاق كنيد.
واقعا حق مردم كشور ما داشتن مسئوليني مانند شماست كه مردم را روز به روز فقيرتر كنند؟
تفو بر تو اي چرخ گردون تفو
آره، یکنفر دونه دونه چند هزار کیلو انسولین از داروخونه ها خرید و قاچاق کرد عراق!!!
داروها را به کشورهای همسایه برادران قاچاقچی قاچاق می کنند و دارویی که با ارز 4200 تومانی وارد شده با کامیون به عراق می برند تا ارزی را که در عراق مسدود شده با ترفند واردات دارو آزاد و به گروههای معلوم الحال منطقه بدهند.
با سلام و خسته نباشيد خبر ناقص است خوب چه سامانه ايست كه مي بايست ثبت نام در آن صورت گيرد اطلاع رساني بفرماييد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان