بازدید 7205
۳

تبعیض جنسیت در پرداخت حقوق اساتید زن در آمریکا

یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا موافقت کرد که به دلیل اتهامات مربوط به تبعیض در حقوق،‌ معوقه اساتید زن را پرداخت کند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 19 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از ان‌پی‌آر، دانشگاه "پرینستون" که از برترین‌های آمریکا است، موافقت کرد که به دنبال اتهامات مربوط به تبعیض در پرداخت حقوق، تقریبا یک میلیون دلار به عنوان معوقه به اساتید زن پرداخت کند.‌

این دانشگاه به عنوان بخشی از توافق‌نامه اعلام شده توسط وزارت کار ایالات متحده، ۹۲۵ هزار دلار حقوق معوقه و حداقل ۲۵۰ هزار دلار دستمزد در آینده را به اساتید زن پرداخت خواهد کرد.

دفتر برنامه‌های انطباق وزارت کار آمریکا اعلام کرد، این توافق‌نامه اختلاف حقوقی را که در یک تحقیق چند ساله مشخص شده است و بیش از ۱۰۰ استاد زن را تحت تاثیر قرار داده است، حل می‌کند.

وزارت کار آمریکا گفت: تحقیقات دولت فدرال بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی، نشان از اختلاف حقوق در دانشگاه برای ۱۰۶ زن در سمت استاد کامل دارد.

"بن چانگ" سخنگوی دانشگاه پرینستون در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: دانشگاه پرینستون هیچ مسئولیتی در این تحقیقات قبول نکرده و معتقد است هیچ اختلاف معناداری در حقوق و دستمزد اساتید بر اساس جنسیت وجود ندارد.

چانگ گفته که وزارت کار آمریکا تقریبا از ۱۰ سال پیش تحقیق راجع به دانشگاه پرینستون را آغاز کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
خجالت بکشید اخه این همه خبر از امریکا برای کی پخش می کنید ما که اونجا نیستیم نکنه برای مسئولینی که فرزندشان انجا هست می گذارید که بروند ببینند حقوق فرزندشان با بقیه برابر است.
یک فکری به حال خودمان بکنید انسولین در بازار نیست بیماران چکار کنند
چه اصراری دارید که امریکا بدبخت ما خوشبخت
اصلااین خبر به ما چه ربطی ؟؟؟
خجالت بکشید
نیست اینجا هیچگونه تبعیض در حق و حقوق وجود ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار