بازدید 5504
بررسی پرونده نعمت احمدی

برگزاری دومین جلسه دادگاه جرم سیاسی

سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دومین پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 18 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد مومنی راد سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دومین پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در تاریخ ۲۷ مهرماه ۹۹، دومین پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ پس از تفهیم اتهام، نعمت احمدی (وکیل دادگستری) به عنوان متهم جرم سیاسی با اتهام نشر اکاذیب، دفاعیات خود را شرح داد.

مومنی راد افزود: هیات منصفه پس از استماع سخنان شاکی و مشتکی عنه و نیز دفاعیات متهم، و مطالعه پرونده آنان، تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء، نعمت احمدی نسب را مجرم و هم چنین با اکثریت آراء، وی را مستحق تخفیف دانست.

براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی، «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد. نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیأت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون براساس موازین اسلامی معین می‌کند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار