بازدید 11445
۲

اینفوگرافی: نسبت آمار خودکشی مردان به زنان در ایران

بیشترین آمار خودکشی در ایران، مربوط به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و کرمانشاه است!
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 18 October 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آمار خودکشی در بین زنان در مناطق محروم و مرزی بسیار بالاست که معمولا به صورت خودسوزی صورت می گیرند،
در مناطق محروم کردنشین، شهرستان ها و روستاهای جنوب کشور، بخش هایی از خوزستان، بلوچستان، و.... آمار بالایی دارد، که گاهی رسانه ای می شوند مانند خودسوزی زنان در دیشموک(کهکیلویه و بویر احمد) و در اغلب موارد خودکشی های گسترده در بعضی روستاها که نسبت تعداد خودکشی به جمعیت ناحیه بسیار بالاست، که یک شاخص مناسب برای ارزیابی حقوق زنان و وضعیت و امکانات مناسب برای ایشان در مناطق مرزی و روستایی می باشد. اغلب این زنان از حقوق اولیه ی خود محرومند و با مسائلی مثل خشونت،کودک همسری، چندهمسری، نداشتن حقوق انسانی، قتل و ناامنی در منطقه یا خانواده، فقر، کمبود امکانات و آموزش، بازماندن از تحصیل و مشکلات عدیده دیگر دست و پنجه نرم می کنند.
متاسفانه چند مورد که خودم شاهد بوده ام مواردی بوده است که ابتدا قتل صورت گرفته و سپس جسد سوزانده شده و تحت عنوان خودکشی بیان شده و همسایه های مقتول که صداها و درگیری های شنیده بودند، مساله قتل را مطرح می کردند که درحالیکه خانواده اظهار می کردند، پس از درگیری اقدام به خودکشی کرده و شواهد مختلف نشان از قتل داشت و نه خودکشی حتی مقتول، سابقه ی کیفری و شرارت های دیگر را نیز داشته است اما جسد در روستاها نه به پزشکی قانونی فرستاده می شود و نه حتی در آمار می آید، و به سرعت دفن می شود.
در مناطقی که مسائل قومی و قبیله ای و نژادی و سنتی حاکم است، میزان خودکشی بسیار بالاست که مسولان مستقیم ناحیه یا شهرستان از آمدن این مسائل تحت عنوان آمار خودکشی، به شدت اجتناب می کنند و از رسانه ای شدن آن شدیدا ممانعت به عمل می آورند.
من تو زندگیم خیلی خیلی فشار کشیدم و عذاب اما هیچ وقت به فکر خودکشی نیفتادم چون معتقدم خودکشی راه حل نیست و در ضمن این جانی که خداوند عالم به ما " هدیه " داده امانت الهی است و ما حق نداریم هدیه کسی را پس بدیم آن هم هدیه خداوند عالم رو.بالاخره برای هر مشکلی راه حلی هست و به نظرم خودکشی راه درستی نیست.در چنین مراحلی آدم باید از یک روانشناس کمک بگیره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس