بازدید 5454

دستگیری یک نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی برای امارات

نیروهای اطلاعاتی ترکیه یک نفر را به اتهام جاسوسی از عرب‌تباران برای امارات متحده عربی دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 17 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، یک مقام ارشد امنیتی ترکیه روز جمعه گفت که نیروهای اطلاعاتی این کشور یک نفر را به اتهام جاسوسی از عرب‌تباران برای امارات متحده عربی دستگیر کرده و به "انبوهی از اسناد" ارتباط او با ابوظبی نیز دست یافته‌اند.

مقام ارشد امنیتی ترکیه که خواست نامش ذکر نشود، گفت این فرد که به جرم خود اعتراف کرده، با استفاده از گذرنامه‌ای غیراماراتی به ترکیه سفر کرده و سال‌ها به شبکه‌ای از روزنامه‌نگاران و مخالفان دولت ابوظبی نفوذ داشته است.

نیروهای اطلاعاتی ترکیه سال گذشته نیز دو نفر را به اتهام جاسوسی از عرب‌تباران، از جمله دانشجویان و فراریان سیاسی، برای امارات متحده عربی دستگیر و اعلام کرد که یکی از افراد دستگیرشده با قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقل عربستانی مرتبط بوده است.

خاشقچی که از روزنامه‌نگاران مخالف با حاکمان آل سعود در عربستان بود، پاییز سال ۱۳۹۷ در حالی که به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، توسط گروهی از ماموران سعودی و به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به طرز فجیعی به قتل رسید.

ترکیه و امارات سال‌ها است که در سیاست خارجی و رویکرد در قبال گروه‌های سیاسی اسلام‌گرا اختلاف دارند. آنکارا و ابوظبی در لیبی نیز هر کدام از یکی از طرف‌های درگیر جنگ در این کشور حمایت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار