بازدید 6468

بازگشت صدها اسیر یمنی به صنعاء

اولین گروه اسرای آزاد شده یمنی بعدازظهر امروز به صنعاء باز خواهند گشت.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 15 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از العهد، صنعا بعدازظهر امروز پنجشنبه از اولین گروه اسرای آزاد شده در توافق تبادل با نیروهای متجاوز آمریکایی-سعودی و مزدوارن عربستان استقبال خواهد کرد.

انتقال اسرای یمنی ظهر امروز به فرودگاه بین‌المللی صنعا آغاز می شود.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن گفت: به لطف خدا مشکلی که دو روز گذشته در مورد تبادل اسراء به وجود آمده بود، برطرف شد و طرفین مراحل توافق‌نامه تبادل زندانیان را به اتمام رساندند.

المرتضی افزود: به یاری خدا، توافق تبادل اسرا در تاریخ تعیین شده امروز ، پنجشنبه و فردا جمعه همانطور که مقرر شده بود اجرا می شود.

27 سپتامبر گذشته ، هیئت های صنعا و ریاض در سوئیس برنامه اجرایی توافق مرحله اول تبادل زندانیان را در یک جدول زمانی مشخص امضا کردند.

امروز اسرای دو طرف به طور همزمان با هواپیماهای تحت نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌المللی از ریاض و مأرب به صنعا و بالعکس منتقل می‌شوند . همچنین در 16 اکتبر، زندانیان دو طرف به طور همزمان از عدن به صنعا و بالعکس منتقل می‌شوند.

توافق نامه تبادل اسرای یمنی شامل آزادی 681 تن از اسرای ارتش و کمیته های مردمی در ازای تحویل دادن 400 نفر از اسرای طرف مقابل از جمله 15 سعودی و 4 سودانی بود.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار