بازدید 8237
۶
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

دورکاری نیمی از کارکنان شدنی و ضروری است

عضو شورای شهر تهران با اشاره با روند صعودی آمار ابتلاء و فوتی کرونا، گفت: دورکاری کارکنان شهرداری و شورا به گونه‌ای که هر دو هفته تنها نیمی از نیروی انسانی در محل کار خود باشند، شدنی و ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 15 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار انجام دورکاری کارکنان شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران شد و گفت: همه‌گیری بیماری منحوس کرونا و آمار تکان‌دهنده مبتلایان و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری در تهران به‌گونه‌ای است که برخی از بیمارستان‌های پایتخت در بستری و درمان بیماران با دشواری‌های جدی روبرو هستند. برای شرایط پرفشار کارکنان بهشت‌زهرا هم از سوی دیگر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: می‌بینیم که هم‌چنان در بخش‌های گوناگون در تهران مراسم و نشست‌ها و برنامه‌ها به روال گذشته برگزار می‌شود. با یک صندلی فاصله گذاشتن که مساله حضور پرشمار در مراسم‌های شهری و مناطق حل نمی‌شود.

فخاری افزود: شرایط پرخطر به گونه‌ای است که وزیر بهداشت به روشنی از پر شدن تخت‌ها و عدم بستری بیماران مگر برای بیماران اورژانسی سخن به میان آورده و رئیس ستاد کرونای تهران چندین بار درخواست برقرار ساختن محدودیت‌های جدی و کاستن از رفت‌وآمدهای درون‌شهری و بین‌شهری در تعطیلی پیش‌رو را مطرح کرده‌اند که با موافقت رئیس‌جمهور در پنج شهر از جمله تهران در سه روز تعطیلی پیش رو رفت و آمدها ممنوع و محدودیت برقرار خواهد شد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: کادر بهداشت و درمان از یک‌سو و کادر نگهداشت و مدیریت شهرها ماه‌هاست که یکسره و بی‌وقفه در حال کار در شرایط بسیار پرخطر هستند. شرایط توان‌فرسا و فرسودگی بدنی و روانی خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هشیار باشیم.

وی افزود: انتظار این است که شورای شهر هم درباره‌ کارکنان شورا و هم برای کارکنان شهرداری تصمیم موثر پیشگیرانه داشته باشد. باتوجه به نوع کار، سلامت تن و روان کارکنان شهرداری و شورای شهر همواره نگرانی و مساله اعضای شورا به‌ویژه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر بوده است. پس از موج همه‌گیری در زمستان ۹۸ و تعطیلی‌ها، باید برای جایگزین کردن روش‌های کارا و اثربخش که نیاز به حضور جمعی در مکان‌های کاری ندارند، اندیشیده می‌شد. ما هنوز به روش‌های پیشاکرونا داریم کار و زندگی خود را پیش می‌بریم و گویا همه به آمار هولناک مرگ و میر عادت کرده‌اند. باید نوآورانه و چابک به جایگزین کردن و ایجاد برخی کسب و کارها متناسب با شرایط پرداخت و در پیشبرد کارها در دنیایی متفاوت از آن‌چه تا سال گذشته بود، برنامه‌ریزی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
بعضی از عزیزان روز عادی نیستند و کار نمی کنند من یک کد پیمان در تامین اجتماعی باید ایحاد شود الان چندماه است کارشناس محترم یا نیست یا سرش شلوغه یا جلسه است ایجوری حداقل میدانیم نیست
من کارمند بخش خصوصی هستم.
در دل تهران کار میکنم.
اما رییس شرکت حاضر نیست ما دورکاری کنیم, در حالی که ما راحت می توانیم دورکاری کنیم.
به فکر کارمندان بخش خصوصی هم باشید.
فقط کارمندان شهرداری و شورای شهر کرونا میگیرند و بقیه ادارات از کرونا مصون هستند؟!
از تبلیغات مزخرفت تابناک حالم به هم میخوره. شورش رو در اوردی و روز به روز مخاطینت کمتر و کمتر میشه و فراری شون میدی
قطعا ضروری و شدنیه؛ کاهش ترافیک و کاهش ازدحام مسافر در اتوبوسهای شهری و مترو میشه و خیلی در پیشگیری از کرونا و آلودگی هوا موثره، مثلا ما در دانشگاه همه زیرساختها را داریم و ارباب رجوع هم نداریم ولی دورکاری لغو شده!؟ این بی تدبیری نیست پس چیست؟؟!!
این اوضاع برای همه کارکنان در تمامی سازمان ها خطرناک چرا مجدد ادارات شیفتی نمی کنید در بهار امسال که امار مرگ و میر و ابتلا کمتر از نیمی از امار کنونی بود همه شیفتی بودن چرا دولت خودش به بی خیالی زده مردم تاکی باید تقاص نادانی و بی خردی تصمیم گیرندگان را بدهند چرا با جان مردم بازی می کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار