بازدید 23209
دو ماه از اعلام وصول طرح گذشت

طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار به کجا رسید؟ / دولت موافق است یا مخالف؟

در مرداد ماه سال جاری بود که طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" مطرح شد؛ طرحی که قرار بود توزیع بنزین از خودرو به هر نفر تغییر پیدا کند تا تمام ایرانیان، برابر از یارانه بنزین بهره ببرند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 14 October 2020

طرح بنزین برای هر نفر به کجا رسید؟

سال هاست موضوع تخصیص اشتباه یارانه‌های پرداختی و عدم نفع همگانی از پرداخت این یارانه‌ها به صورت مساوی مطرح است، در حالی که دولت هزینه‌های زیادی برای پرداخت یارانه‌های مختلف جهت رفاه حال همه ایرانیان متحمل می‌شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، از اوایل سال گذشته، تصمیم گرفته شد تا این مسیر اشتباه به نحوی اصلاح گردد و دولت این کار را از یارانه سوخت و بنزین آغاز کرد.

بررسی‌های سال ۱۳۹۷ مرکز آمار ایران نشان می‌داد که ۵۳.۲ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۲.۳ درصد خانوار‌های روستایی دارای خودرو و همچنین ۱۴.۱ درصد از خانوار‌های شهری و ۲۸.۴ درصد از خانوار‌های روستایی دارای موتور سیکلت بوده اند. با این آمار مشخص بود که بخشی از خانوار‌های ایرانی از یارانه پرداخت شده روی بنزین بهره‌ای نمی‌بردند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه طی گزارشی در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که دولت حدود ۱۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به بنزین اختصاص می‌داد که از این میزان، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) بود؛ یعنی سه دهک بالا حدود شش برابر بیشتر از سه دهک پایین از یارانه‌های بنزین نفع می‌بردند.

با این وضعیت دولت برای نزدیک‌تر شدن به عدالت، تصمیم به افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه آن گرفت و اعلام کرد که رقم مازاد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت یارانه معیشتی در اختیار خانوار‌ها قرار خواهد داد.

با روی کار آمدن مجلس یازدهم از ۷ خردادماه سال جاری، برخی نمایندگان اعلام کردند که این طرح دولت برای بنزین، باز هم عدالت را آن گونه که باید اجرا نکرده است.

در همین رابطه، مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ گفت: در شرایط فعلی نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوار‌هایی که خودرو دارند، خوب است. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد خانواده‌ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتماً باید اصلاح شود. نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد.

طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه بندی بنزین چیست؟

طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" قرار بود در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر دهد.

همچنین مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک های پایین تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، به طور مثال به یک خانواده ۵ نفره ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می گیرد.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

گفته شد در این طرح، اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقیمانده از طریق سامانه های بانکی، قابل واگذاری به دیگران می باشد یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش باز می گردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ می شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید.

اعلام شد که قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح به صورت شناور و معادل ۹۰% قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود.

۷ نفر بیش از ۱۰۰ خودرو و هزار نفر تا ۱۰۰ خودرو دارند!

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، روز گذشته مورخه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ با بیان این که دهک‌های بالا بیشترین سهم از یارانه انرژی را دریافت می‌کنند، افزود: ثروتمندان سی برابر دهک‌های کم درآمد از یارانه انرژی بهره‌مند می‌شوند.

شریعتی افزود: دلیلی ندارد کسی که چند خودرو دارد، از بنزین یارانه‌ای استفاده کند. آمار‌ها نشان می‌دهند که ۷ نفر در کشور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند و بیش از هزار نفر نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند که همه آن‌ها از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

 

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار به کجا رسید؟

با این صحبت‌های مالک شریعتی دوباره این پرسش مطرح شد که در این وضعیت، طرح سهمیه بندی بنزین سهمیه خانوار به کجا رسید؟

۲۲ مرداد ماه سال جاری بود که سیدمحسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح سهمیه‌بندی بنزین سهمیه خانوار را اعلام وصول کرد.

آخرین خبر در مورد این طرح نیز گویا توئیتی است که توسط مالک شریعتی در ۱۶ مهرماه سال جاری منتشر شده است. وی نوشت: به عنوان‎ سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام می‌کنم، هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست. طرح ‎سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای از خودرو به خانوار است تا خانوار‌های فاقد خودرو نیز بهره ببرند.

وی افزود: ‏متن منتشره در برخی رسانه ها، طرح قدیمی مجلس دهم است که در اول مجلس یازدهم قبل از تشکیل کمیسیون‌ها و بدون اصلاح متن فقط برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول، مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود. الان پیش نویس گزارش کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می آید.

طرح بنزین برای هر نفر به کجا رسید؟

همان گونه که اعلام شد، این طرح باید همین روزها به صحن کمیسیون برود و هنوز فاصله زیادی تا قانون شدن و ابلاغ آن برای اجرا دارد.

همچنین سیزدهم مهرماه محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری در این باره گفت: "... اکنون کسانی که خودروی بیشتری دارند، از ظرفیت بنزین یارانه ای بیشتری استفاده می کنند. مطرح شد که مبنای تخصیص بنزین براساس سرانه باشد؛ یعنی حتی کسانی که خودرو ندارند، بتوانند از سرانه بنزین که متعلق به کل مردم است استفاده کنند و این طرح محاسن و معایبی دارد و در دست بررسی است و هنوز جمع بندی نهایی نشده و شنیده ها حاکی از این است وزارت نفت و دولت با آن مخالفت کرده است."

 

به نظر می رسد، اجرای این طرح به عمر دولت کنونی قد ندهد و شاید در دولت بعد اجرایی شود؛ بنابراین، در این مدت زمان، همچنان آن هفت نفری که در کشور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند و آن بیش از هزار نفری که بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند از یارانه بنزین بهره بیشتری خواهند برد و در عوض بسیاری از مردمی که در روستاها و یا شهرها هیچ وسیله نقلیه ای برای استفاده از یارانه بنزین ندارند، باید به همان یارانه معیشتی ماهانه اکتفا کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
سلام حتما قانون گذاران عزیز با تغییر روش سهمیه بندی بنزین و بر خورداری همه مردم ار رایانه آن تکلیف 45 هزارتومان چی میشه آیا برای همه قطع میشه یا به همه چه نیازمند و غیر نیازمند پرداخت میشه آیا رایانه افراد قطع شده برقرار می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
آیا حقوق های پرداختی ، به کارگران و کارمندان هم بر اساس ۹۰ درصد
نرخ حقوق پرداختی در کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد ؟
یا فقط هزینه های سوخت و خوراک و پوشاک و اجاره و آموزش و خدمات به دلار فوب خلیج فارس
و در انتها بر اساس ماهی ۱۰۰ دلار و حداکثر ۲۰۰ دلار خواهند بود !!!!!!؟؟؟؟؟
آیا این آن همان عدالت اجتماعی و اهداف عالیه ای است که دنبالش بودیم ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
این طرح عملا بنزین را به قیمت یک دلار خواهد رساند، کسی که کرج زندگی میکنه و مل کارش تهران هست چطور بنزین دلاری بخره؟ کارگر هایی که در اسلامشهر ساکن هستند و در تهران کار می کنند ، چگونه رفت و آمد کنند؟ این طرح پنجاه هزار تومن به یارانه اضافه میشه و در عوض بنزین لیتری یک دلار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
کدام طرح در اجرا به نفع مردم شده ؟
تو رو به خدا به بنزین دیگه دست نزنید
به مردم رحم کنید
سلام تابناک یه زحمت بکش امکان ویرایش و حذف نظر رو هم بذار! یا لعان این امکان هست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
، تابناک جواب ندادیا یادت باشه!من که میدونم چرا
اینه اهمیت دادن به مخاط؟ مرامتو برم
سهمیه خانوار طرح خوبیه همه چی باید برابر باشه
پاسخ ها
ناظر بیگناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
آره خب یکی بیعار بشینه کنج خونه و دود و دم و ... بعد هم بیاد معادل دکتر و مهندس زحمت کشیده و صبح تا شب سر کار درآمد داشته باشه و در همه چیز برابر باشند!!!!!!!! اگر لازم شد امر بفرمایید با بیل گیتس برابر شوید حضرت اجل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
ناظربیگناه،پروفسورکهکشان راه شیری گفتم سهمیه بنزین باید خانواری وبرابر باشه نه چیزی دیگه،حتما هم انتظار داری بامدرک دانشگاه آزاد... کشورو بنامت بزنن؟مهندس المهندسا هروقت یه درب بطری پلاستیکی ساختید اونوقت ادعاتون بشه،ضمنا دکتر ومهندس پولشو میگیره منت یاهیچ برتری نسبت به کسی دیگه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
یه پیرزن زحمت کش تو یه روستای دورافتاده که لااقل چهارتا تخم مرغ وارد بازار میکنه نباید سهمیه بنزین داشته باشه23:12؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
اگه دنبال اجرای عدالت هستید چرا در مورد جاماندگان سهام به اصطلاح عدالت که قرار بود اقدام کنید کاری نمیکنید ؟ مگه خودتون نمیگید در توزیع سهام عدالت ۲۰ میلیون نفر اشتباه شده یا یارانه معیشت که خیلی ها با درامد و وضع مالی خوب میگیرن و مستاجرکارگر نمیگیره پس همین طرح جدید بنزین هم در نهایت بنفع همان افراد دارای سهام و معیشتی و یارانه کالا تمام خواهد شد و بی عدالتی محض
چند بار قرار است با این بهانه ها قیمت ها را افزایش دهند؟ در کشوری که ذخایر عظیم نفت دارد برای بنزین یارانه می دهند؟
از قرار معلوم يه داستان جديد براي قمت بنزين در اره است اماده باشيد مردم عزيز ايران با توجه به وعده اي انتخاباتي اقاي روهاني كه ميگفت با چنان شيبي قيمتهارو كنترل ميكنيم كه اصلا يارانه به كارتون نياد اين وعده محقق شده و ب لطف مسئولين الان با يارانه يه شونه تخم مرغ ميدن . عجب مردم خوبي هستيم و از شيب دارين لذت مي بريم
به عنوان مثال 3 فرزند من هر کدام در شهری کار میکنند و هنوز موفق به تشکیل خانواده نشدند انوقت سهمیه انان به یک کارت سرپرست خانواده واریز میشه؟باز هم به عنوان مثال یک خانواده 5 نفره که 3 خودرو دارند بر مبنی 3 خودرو مالیات و عوارض و حق بیمه میدن انوقت با این پولهایی که از مردم گرفته میشه چطوری میخواین حساب کنین؟اصولا هر طرحی که ارائه میدین بیشتر باعث گرفتاری مردم میشین.
من تا الان فکر می کردم امورات جاری بر اساس قوانین انجام میشه . ولی حالا فهمیدم امورات بصورت دل بخواهی انجام میشه . مجلس باید قانون وضع کنه و دولت هم باید مکلف به اجرا باشد. چرا نون به همدیگه قرض میدید
در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتماً باید اصلاح شود . وقتی میدانید ناعادلانه ست چرا زودتر اصلاحش نمی کنید . یا احتمالا منتظر می مونید تا در مجلس بعدی باز مطرح بشه
اونی که۱۰ماشین داره واونی هیچ ماشینی نداره همه شهروند وتبعه ایرانند،هیچ شخصی یاسازمانی حق ندارد به بهانه پولدار بودن یاپولدارنبودن حق کسی راضایع کنه،اگه قرارهست طرحی اجرابشه بایدتک تک ایرانی ها درآن دیده شود نه اینکه یکی بیاد به بهانه عدالت حق کسی راضایع کند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
کسانی هم که خودرو ندارند باید با چند برابر شدن قیمت کرایه های تاکسی و اتوبوس و مترو بسوزند
و بسازند
و اگر توانستند فرار کنند
یارانه ای که به مردم میدید ارزشش شده 1 دلار و چند سنت و حالا میخوایید به این بهانه سهمیه بنزین مردم رو هم لغو کنید تا بنزین رو صادر کنید و چندرغاز بی ارزش هم بزارید تو جیب مردمی که بنزین میفروشند و دلارهای صادراتی بنزین رو بزنید به جیب. این طرح ها همش عوام فریبی هست به ضرر قشر کار گر و بیکار و مستمند چون از فردای این طرح دوباره قیمت همه اجناس چند برابر میشه الان یه شیشه خیارشور شده 60 هزار تومن دارید با مردم چیکار می کنید؟
اینکه فلان نجومی بگیر چون پنج تا ماشین داره، پنج برابر بقیه یارانه سوخت بگیره, خیلی مسخره هست.
پاسخ ها
ناظر بیگناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
شما جای اون نجومی بگیر میری اداره مالیات و عوارض و ... یا شما میری بیمه ثالث ماشین ها رو پرداخت میکنی؟ کاش عدالت واقعی بشود و بیان از جنابعالی درصدی از بیمه ثالث و .... رو بگیرن تا ذوق مرگ نشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اقای بیگناه فکر کنم فردا یارانه بیمه ماشینهات رو میخواهی
افزایش قیمت دلار و بنزین به تناوب. یعنی اول قیمت بنزین سه برابر می شه بعد قیمت دلار سه برابر می شه حالا دوباره نوبت بنزینه. چقدر ساده هستند کسانی که باور می کنند این کارها به نفع مردم خواهد بود!
بسیار طرح بیخودی هستش .... همین الان هم به هیچ عنوان بنزین سهمیه ای کفاف ماه رو نمیده با این ماشین های پر مصرف ... بازم یه طرح دیگه برای اینکه از جیب ملت بردارن ....
این ماه رفتم بنزین بزنم به جای 60لیتر گفتند 40لیتر درکارت شما موجود هست به میل خودشان میدهند بر میدارند ترا خدا برای یکبار تصمیم خوب بگیرید
ا زدید بنده طرح خوبی اگربشودولی چشمم آب نمی‌خورد حق هرنفر ا بحساب خودش بریزند نه سرپرست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
حالا به حساب هر کس بریزند هم چند وقت بعد به احتمال زیاد گفته می شود که بیایید و انصراف بدهید و بعدش می گویند شما دارید و نباید به شما بدهیم و بعدش هم بنزین گران شده باعث افزایش قیمت خیلی چیزهای دیگر می شود و چند وقت بعد همان پول دیگر ارزشی ندارد.
یکی از توجیهات این طرح میتواند این باشد که به کسانی که خودرو دارند یارانه بنزین داده میشود تا با خودرو خود سفرهای درون و برون شهری
رود .
ولی به کسانی که خودرو ندارند و قهرا سفر درون و برون شهری را نیاز دارد باید
از جیب خودش هزینه کند که عمده ترین بی عدالتی .
آقایون نماینده دلتون برای این اب و خاک میتپه اصل اقتصاد رو درست کنین و الا با کارای پوپولیستی و شعارهای عوام فریب کاری درست نمی شه
خوبه ! ایجوری زادو ولد بیشتر میشه
ممنون از نظر خوبتون
متاسفانه مجلس مسائل بزرگ کشور را نمی بیند و البته توانایی آن را هم ندارد یکسری کارهای پوپولیستی پرداخته که کاملا فاقد ارزش است و دولت هم مع الفارغ است چون مدت زیادی سرکار نخواهد بود
اینکه ثروتمندان انرژی زیادی مصرف میکنند اصلا مطرح نیست چون این طبقه خانه یا خانه هاشان کاملا عایق بندی است که با مصرف اندک انرژی گرم میشود اتوموبیلهای آنها هیبرید است با کارایی بالا و بسیار کم مصرف
در مقابل ضعفا یک اتومبیل یا وانت دارند که بیشترین مصرف را دارد در منازل از بخاری گازی استفاده میکنند که بیشتر حرارت از فضای خانه خارج میشود چون دربها و پنجره ها هم عایق بندی و دوجداره نیستند
حالا دادن بنزین به مردم فشار اقتصادی به چه کسی بیشتر وارد میکند اغنیا یا فقرای رانده شده از طبقه متوسط
نماینده محترم وظایفت را انجام بده تا از این فلاکت خلاص بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
از دولت که بخاری بلند نمیشه.
شما رو بخدا فعلا حداقل دیگه تز ندید بزارید مردم به حال و روز خودشون بمیرن. هنوزم وقتی 30 لیتر بنرین می زنم 90 تومن قلبم درد میگیره
بابا تروخدا به داد ملت برسید بنزین ده روز ه تموم میشه این چه سهمیه به ده روز نمیرسه
در شرایط فعلی بنا به گفته بزرگترها از این ستون به ستون (فرج )ضرر است اینها دست به هر تغییری بزنند از توش زیان وضرر برای کشور ومردم در میاد به جای وقت کشی برای چنین مسائل پیش پا افتاده وغیر ضروری فکری به حال اقتصاد وتثبیت قیمتها وحفظ ارزش پول ملی بکنند ونخواستیم ایت 60لیتر بنزین را هم کنسل کنندومردم را نقره داغ نکنند
چرا حقوق و دستمزد طبق فوب خلیج فارس نیست؟
کسی که ۱۰۰ تا خودرو دارد همه اش رو برای خود که استفاده نمیکند اینها اکثرا شرکت ها هستند که شخص به نام خودش خرید کرده و داده یه تعدادی رو اینها کار میکنند و به این راننده ها حقوق میدهند . اگر اینگونه بشه ایشان هم میاد ماشین ها رو میفروشه و افرادی که ماشین دارند استخدام میکند و اونهایی که توانایی خرید ماشین را ندارند و اقشار ضعیف هستند و برای ایشون کار میکنند از کار بیکار میشوند .

فقط کار مسئولان ما شده بردن نون مردم و ضعیف کردن روز به روز مردم .

یه مقدار سنجیده حرف بزنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
طرف به چه حقی 100 تا ماشین داره؟ چرا پدر من که اینقدر زحمت کشیده نباید داشته باشه؟
هفت دهم لیتر در روز برای شهروندان کشوری که روی دریای نفت و گاز زندگی میکنند اما حق برخورداری از این نعمت خدادادی رو ازشون گرفتن!

برید خجالت بکشید با این طرح های صد من یه غاز!
خب آقا ماشین چند تا بشه چطوری سهمیه شون باید واریز بشه... این طرحهای مسخره رو خواهشا تابناک از بی سوژگی نمیخواد پیگیری کنی... اتش بیار معرکه شدی؟؟؟ مسخره ترین طرحها...
1- در مورد کسانی که چند خودرو دارند فقط به یک خودرو سهمیه بدهید.
2- اگر به افراد سهمیه می دهید بدهید چرا قیمت را افزایش می دهید؟ به همه سهمیه برابر دهید.
3- با افزایش قیمت بنزین آنکس که خودرو ندارد باید درآمد بنزین را خرج کرایه خودرو و حمل و نقل بکند.
بنابراین هدف این طرح فقط افزایش قیمت است نه توزیع عادلانه یارانه ها
اشکال نداره... فروشنده میکشه روی جنسش... سازنده میکشه روی آپارتمان..تولید کننده میکشه روی تولیدش... دولت هم که روز به روز مالیاتش رو زیاد می کنه... می مونند مردم کارمند و کارگر که اونها هم برای کسی مهم نیستند... ولی دردش اینه که میگن میخواهیم عدالت برقرار بشه خیلی از همین کارگران سوت و هورا می کشند که آخ جون حال پولداره گرفته میشه... تا وقتی مردم بر علیه همدیگه باشندوضع همین است
یکی از مهمترین کارهایی که میتونید انجام بدید اینه که: هیچ کاری نکنید، هیچ طرحی ندید، هیچ چیزی رو تغییر ندید

میفهمید؟
هیچ, هیچ و هیچ

درست کردن بلد نیستید
لااقل نابود و ویران نکنید
مایی ک خودرو داریم ،هزینه قطعات، عوارض جاده،پول روغن و واسکازین،پول پارکینگ،پول بیمه خودرو ،حریمه های راهنمایی‌و رانندگی‌رو داریم پرداخت میکنیم ، پول ما هست ک گوشه ای از اقتصاد مملکت رو داره میچرخونه ، از قبل ما قطعه ساز داره نون میخوره ، ما هستیم ک شرکت های بیمه هستند ... شما دغدغه خانواده های بدون خودرو را دارید؟؟؟؟؟؟؟

اصلا بنزین نمیخایم ، همش رو صادرات کنید بحاش بهمون گاز مایع بدید ، حایگاه های اتوگاز‌و ال پی جی احداث کنید ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها