بازدید 5232
۱

ضوابط توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها اعلام شد

کد خبر: ۱۰۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 12 October 2020

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضوابط توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق معکوس واکسنها، توضیح داد و ابراز امیدواری کرد که در هفته آینده بخش اول این واکسن‌ها وارد بازار شود.

به گزارش میزان، سید حیدر محمدی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها، گفت: با توجه به برنامه‌ای که برای توزیع واکسن آنفلوانزا داریم، به منظور پیشگیری از عرضه این واکسن در خارج از شبکه توزیع، برنامه ریزی که انجام شده به این صورت است که داروخانه‌های سراسر کشور برای اولویت‌های دوم به بعد که هنوز واکسن برایشان توزیع نشده، از طریق سامانه تی تک اقدام کنیم.

وی افزود: داروخانه‌های ما از طریق نرم افزار مربوطه به این سامانه دسترسی داشتند که از طریق کامپیوتر شخصی شان می‌توانند وارد سامانه تی تک شوند. نام کاربری و کلمه عبور برای سامانه مذکور به کلیه موسسان داروخانه‌ها پیامک می‌شود. امروز از طریق مجموعه سازمان غذا و دارو و با همکاری وزارت ارتباطات، قرار شد نام کاربری و کلمه عبور به شماره همراه کل موسسان داروخانه‌ها پیامک شود. خواهش مان این است که موسسان همه داروخانه‌ها که این کلمه عبور برایشان پیامک می‌شود، وارد سامانه TTAC.IR شوند و در بخش مربوط به داروخانه و از طریق آن بعد از توزیع واکسن آنفلوانزا، کلیه تراکنش‌های مربوط به واکسن را باید در سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: به طوری که هم تحویل واکسن را از شرکت پخش و هم عرضه آن را به بیماران یا هموطنان با ثبت کد ملی آن‌ها با ارائه کارت ملی در سامانه ثبت کنند. به ازای هر کد ملی و ثبت آن در سامانه، داروخانه باید یک عدد واکسن تحویل متقاضی دهد که هر نفر می‌تواند برای سه عدد واکسن اقدام کند. یعنی هر شخص می‌تواند سه کد ملی را برای یکبار ثبت کند. اگر کد ملی یکبار ثبت شد، دیگر داروخانه دیگری نمی‌تواند آن را ثبت کند.

محمدی با بیان اینکه امیدواریم از این طریق بتوانیم عرضه واکسن را در سراسر کشور به درستی انجام دهیم و از قاچاق معکوس آن جلوگیری شود، اظهار کرد: خواهش مان این است که همه داروخانه‌های سراسر کشور همکاری کنند و حتما از طریق سامانه اقدام کنند. هر داروخانه‌ای که نام کاربری و کلمه عبور برایش پیامک نشد، به معاونت غذا و داروی شهر مربوطه مراجعه کنند تا شماره همراهشان برای اسن کار فعال و پیامک برایشان ارسال شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا گذشت تموم شد رفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر