بازدید 12820
۲
گزارش تابناک اقتصادی از بازار ارز؛

قیمت دلار و یورو در بازار امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۹۹/ کاهش ۱۱۰۰ تومانی یورو در آغاز معاملات/ شاخص ارزی به شاخص بورس نگاه کرد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار اسکناس به بازار

بازار ارز پس از جهش روز گذشته نرخ دلار، امروز با افزایش عرضه از سوی بازارساز، شاهد افت نسبی شاخص ارزی است.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 12 October 2020
قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۹۹/ کاهش 1100 تومانی یورو در آغاز معاملات/ شاخص ارزی به شاخص بورس نگاه کرد!
 
بازار ارز پس از جهش روز گذشته نرخ دلار، امروز با افزایش عرضه از سوی بازارساز، شاهد افت نسبی شاخص ارزی است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روندی که به دلیل تصمیم روز گذشته بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز آغاز شده است. بر اساس جدیدترین قیمت‌های بازار امروز (دوشنبه بیست و یکم مهرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۹۲۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افت ۹۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۳۰۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۳۵۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۱۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز چه تصمیمی گرفته است؟

روز گذشته بانک مرکزی اعلام کرد: "با هدف مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور مقرر شد سقف خرید کارگزاران (بانک‌ها و صرافی ها) در بازار متشکل ارزی از روز کاری دوشنبه (بیست و یکم مهرماه ۹۹) به ۵۰۰ هزار دلار افزایش یابد. همچنین بر این اساس بانک مرکزی، روزانه از طریق بازار ساز ۵۰ میلیون دلار در بازار یاد شده به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد. "
 
قیمت دلار و یورو در بازار امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۹۹/ کاهش ۱۱۰۰ تومانی یورو در آغاز معاملات/ شاخص ارزی به شاخص بورس نگاه کرد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار اسکناس به بازار

این تصمیم بانک مرکزی از ساعات پایانی روز گذشته، منجر به عقب نشینی نوسان‌گیران از معاملات حاشیه بازار شده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند با «دو تاکتیک افزایش آزادی خرید در بازار متشکل ارزی و بالا بردن میزان عرضه اسکناس» شاهد کاهش نوسان شاخص ارزی در روز‌های آتی خواهیم بود.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی اعلام شد

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز کاهش، نرخ ۱۰ ارز افزایش داشته و نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیست و یکم مهرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۶۳ ریال کاهش به قیمت ۵۴ هزار و ۷۴۳ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۳۲ ریالی به قیمت ۴۹ هزار و ۶۳۹ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۱۲۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۷۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۹۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۱ ریال، روپیه هند ۵۷۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۲۲۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۶۴۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۱۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۸۳ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۹۹۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و  ۵۴۷ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۳۲۵ریال، روبل روسیه ۵۴۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۳ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۳۵۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۳۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۸۰ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۷۳۹ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۷۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۵۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار ۱۵۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۵۶۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹هزار و ۸۲۶ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۱۲۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۵۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۳۵۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۸۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۷۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام
بر دلار ۴۰ تومنی
مسئولین راههای خیلی بهتری برای کنترل تورم و نرخ ارز باید دنبال کنند.
و اما چند نکته: 1) نرخ دلار باید خیلی کمتر از اینها باشد، کمتر از 20 تومان هم زیاد است
2) علاوه بر تحریمها، مشکل اصلی، تقاضای کاذب در بازار است و اینکه دلالی و خرید و فروش دلار متاسفانه به یک شغل تبدیل شده است. سودجویان با ایجاد جو روانی باعث تنش در بازار می شوند و به قیمت بدبخت شدن مردم عزیز ایران پول زیادی به جیب می زنند، یکی از بدترین راههای درامد و حفظ سرمایه
3) این حرکت بانک مرکزی قابل تقدیر است، اما تا دلالی برچیده نشود کنترل بازار مشکل است

بیایید به خاطر منافع درازمدت خود، آینده کشور و پیشگیری از له شدن بسیاری از مردم در این شرایط سخت، خرید و فروش ارز را کنار بگذاریم. باور کنید در این شرایط دلالی ارز ظلم به دیگران و خودزنی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل