بازدید 22515

تحریم ۴۵ دیپلمات و افسر اطلاعاتی آمریکایی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد حقوق بشر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را جمع‌آوری و تدوین کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 11 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تروریسم پزشکی علیه مردم ایران، گفت: ستاد حقوق بشر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، متعاقب با مواد قانونی موجود از جمله ماده ۵ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ترویستی آمریکا، اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را جمع آوری و تدوین کرده و برای تحت پیگرد قرار دادن در اختیار دادستانی تهران گذاشته است.

وی ادامه داد: دادستانی تهران نیز طبق مواد قانونی از جمله مواد ۵ و هشت قانون مجازات اسلامی و ماده ۸ قانون مقابله با اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، اقدامات قانونی مقتضی را برای تحت پیگیرد قراردادن این ۴۵ آمریکایی دخیل در تحریم علیه مردم ایران، مورد توجه قرار خواهد داد.

باقری در ادامه با تقدیر از تلاش مجاهدانه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور، گفت: دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، مجاهدانه مشغول رسیدگی به امور بیماران کشور از جمله مبتلایان به بیماری‌های خاص هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان با اقدامات جنایات‌کارانه خود درصدد جلوگیری از رسیدن دارو و احتیاجات درمانی به کشور ما هستند، اما ایران همچنان در عرصه بهداشتی و درمانی یک کشور پیشرو محسوب می‌شود که این امر ناشی از تلاش‌های حداکثری کادر بهداشتی و درمانی کشور و روحیه خودباوری جوانان ما است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی جهت مقابله با اقدامات خصمانه و جنایتکارانه آمریکایی‌ها بر ضد مردم ایران در اعمال تحریم دارویی، گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی تلاش خواهیم کرد تا این جنایت آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بدون هزینه نماند و اقدام اخیر در اعلام اسامی ۴۵ فرد آمریکایی نیز جهت تحت پیگرد قرار گرفتن، در همین راستاست.

معاون حقوق بشر و بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود علیه مردم ایران را به خصومت و دشمنی حداکثری رسانده‌اند، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که کشورهای اروپایی نیز در اقدام جنایتکارانه آمریکا در اعمال تحریم دارویی و پزشکی علیه مردم ایران، همراهی می‌کنند.

باقری با بیان اینکه عاملان و همراهان اعمال تحریم‌های دارویی و پزشکی علیه مردم در نقاط مختلف جهان با داعشی‌ها شباهت زیادی دارند، گفت: تنها تفاوت تحریم‌کنندگان مواد دارویی و پزشکی با عناصر داعش این است که داعشی‌ها با شمشیر عریان آدم می‌کشتند، اما تحریم‌گران دارویی و پزشکی با هفت‌تیرهای صدا خفه‌کن، کودکان و بیماران را می‌کشند و اتفاقاتی که این روزها در یمن شاهد آن هستیم، گواهی بر این موضوع است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه در پایان تأکید کرد: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا علیه مردم ایران در زمینه‌های پزشکی و دارویی، برخی از مردم کشورمان به ستاد حقوق بشر مراجعه و شکایات خود را اعلام داشتند؛ از همین رو دستگاه قضایی با تمام توان پیگرد قانونی ناقضان حقوق ملت ایران را دنبال خواهد کرد و اقدام اخیر صورت گرفته در شناسایی و معرفی ۴۵ فرد آمریکایی نیز در همین راستاست.

فهرست مذکور که متشکل از برخی دیپلمات‌ها و افسران اطلاعاتی آمریکا می‌باشند، طی سال‌های اخیر با استقرار در کشورهای منطقه و رصد تبادلات تجاری ایران نقش برجسته‌ای در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ج. ا. ا علی‌الخصوص در بخش دارو و تامین مایحتاج مردم ایران را برعهده داشته‌اند.

تحریم ۴۵ دیپلمات و افسر اطلاعاتی آمریکایی

تحریم ۴۵ دیپلمات و افسر اطلاعاتی آمریکایی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان