بازدید 15210
۲

دارو "رمدسیویر" تحت پوشش بیمه قرار گرفت

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارو "رمدسیویر" از دارو‌های دخیل در مداوای بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 11 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: "رمدسیویر" از دارو‌های موثر برای بیماران کرونا به شمار می‌رود که پیش از این تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نداشت، ولی منبعد بیمارستان‌های سراسر کشور موظفند این دارو را برای بیمارانی که بستری شده‌اند تهیه و تزریق کنند.

این مقام مسئول افزود: تاکنون داروی موثر و قابل اعتماد برای درمان ویروس کرونا در دنیا وجود ندارد، اما داروی "رمدسیویر" در بسیاری از کشور‌های اروپایی برای مبتلایان به این ویروس تجویز می‌شود و به اندازه کافی در کشور موجود بوده و تولید ملی آن در سال جاری آغاز شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: هزنیه تامین این دارو به صورت آزاد برای بخش زیادی از هموطنان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن نبود که با پیگیری و موافقت دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی این داور در لیست دارو‌های تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

در روز‌های اخیر جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس با ارسال نامه‌ای سرگشاده و سوال از وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به هزینه‌های سرسام‌آور درمان کرونا و تهیه و تزریق آمپول رمدسیویر به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها که باعث تحمیل هزینه‌های فراوان به بیماران و خانواده‌های آن‌ها شده بود اعتراض کرده بود.

این هزینه‌ها در برخی موارد آنچنان زیاد بود که موجب عدم ترخیص بیماران بهبود یافته از بیمارستان‌ها به دلیل عدم توانایی آن‌ها از پرداخت آن شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
همون دارویی که در ابتدا تاییدیه نداشت و دزدیده شد حالا دارای مجوز شده؟
پس چرا توی داروخانه ها نیست . با زندگی مردم بازی نکنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی