بازدید 20206

اولین واکنش ترکیه به آتش‌بس در قره‌باغ

وزارت خارجه ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد، آتش بس تازه اعلام شده در قره باغ گامی مهم است اما نمی‌توان‌ آن را جایگزین یک راه حل جامع برای این درگیری طولانی مدت دانست.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 10 October 2020


به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نتیجه مذاکرات ۱۰ ساعته در مسکو که تا همین اوایل امروز نیز ادامه داشت، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای یک آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ که از ظهر امروز به وقت محلی آغاز می‌شود، توافق کردند.

دو طرف همچنین گزارش دادند پس از اجرایی شدن آتش بس، تخاصم همچنان ادامه داشته است.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه بیانیه خود آورده است:‌ دولت باکو به ارمنستان‌ آخرین فرصت را برای خروج نیروهایش از منطقه داد. این آتش بس با هدف تبادل زندانیان جنگ و اجساد کشته شده‌ها یک گام مهم است اما جایگزین راه حلی دائمی برای این مشکل نیست. همانطور که ترکیه همیشه گفته، از تصمیم جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند. با این رویکرد، ما به حمایتمان از باکو ادامه می‌دهیم.

خصم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ و زمانی در گرفت که دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس در منطقه متهم کردند.

اکثر کشورها چون روسیه به طرف‌های درگیر هشدار دادند تا آتش بس کرده و اختلافاتشان را از طریق گفتگو حل و فصل کنند. ترکیه نیز وعده حمایت از باکو را با تمامی توان مطرح کرده است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی