بازدید 26280

انتقاد کیهان از تلویزیون به خاطر پخش فیلم مهرجویی

روزنامه کیهان از پخش فیلم «آسمان محبوب» ساخته داریوش مهرجویی از شبکه پنج سیما انتقاد کرد و این فیلم را تبلیغ و ترویج عرفان‌های جعلی و فرقه‌های انحرافی به خصوص فرقه دراویش گنابادی دانست.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 10 October 2020

به گزارش تابناک، کیهان نوشت:‌ روز پنجشنبه مصادف با اربعین حسینی، فیلم «آسمان محبوب» ساخته داریوش مهرجویی و محصول سیما فیلم از شبکه پنج سیما پخش شد. این فیلم که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بهمن 1389 به نمایش درآمده بود، در همان جشنواره نامزد دریافت 9 سیمرغ بلورین و برنده دو جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین بازیگر مرد شد.

فیلم یاد شده نه در دولت دهم و نه در دولت یازدهم موفق به دریافت پروانه نمایش نشد. چراکه به وضوح تبلیغ و ترویج عرفان‌های جعلی و فرقه‌های انحرافی به خصوص فرقه دراویش گنابادی به شمار آمد و حتی عنوان فیلم ملهم از عنوان یکی از سرکرده‌های این فرقه موسوم به محبوب علیشاه بود.

متاسفانه برای تهیه چنین فیلمی، از بودجه بیت‌المال هزینه شد. در حالی که مهرجویی پیش از این نیز تفکرات شبه عرفانی خود را در فیلم‌هایی همچون «هامون» «نارنجی‌پوش» بروز داده و بعد هم در آثار دیگرش مانند «چه خوبه برگشتی» و... تکرار کرد.

پس از گذشت 10 سال از ساخت فیلم یاد شده که احتمالا تهیه کنندگان فیلم نیز به‌اشتباه خود در عدم امانتداری بیت‌المال و هزینه آن برای تفکرات خرافی و انحرافی پی بردند. شبکه پنج سیما در روز اربعین حسینی، فیلم یاد شده را به نمایش درمی‌آورد. فیلمی که نمایش آن، به نوعی اشاعه تفکرات شرک‌آمیز و انحرافی عرفان‌های دروغین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۱
آخی! چرا اسباب ناراحتی روزنامه پر تیراژ کیهان رو فراهم می کنید اخه. اول برنامه های روی کنداکتور رو به حاج حسین نشون بدین اگه مخالف نبود پخش کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
مگه آزادی بیان جز اصول اولیه دموکراسی نبود. چرا مسخره می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
از لحاظ حاج حسین چه کسی آدم خوبیه؟؟؟
meti
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آقای مدافع آزادی بیان
آزادی بیان دو طرفست
کیهان همه جا حاضر وناظر است اصلا کشور را بدهید کیهان اداره کند
بهتره انتقاد کنه به اوضاع اقتصادی مملکت

دلار ۳۰۵۵۰۰ ریال، علی برکت الله
بعداز توهین به مرجع عالیقدر آیت‌اله سیستانی حالا نوبت گیر دادن کیهان شریعتمداری به داریوش مهرجویی هست ، خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
نه بايد اين رو مي نوشتيد سردبير و روزنامه اي كه به مرجع عالي شيعيان هم ايراد وأرد ميكنه ديگران جاي خود دارن و براي كيهان مثل آب خوردنه چون خودش را برتر و والاتر از همه آحاد مردم و از خواص تا عوام ميدونه
نتيجه اين تفكر ، خسارت بار است كه هست
تو تعطیلات بوده نتونستن با ایشان هماهنگ بشن.
فقط تیتر روزنامه کیهان رو پخش کنید در تمامی شبکه تا منحرف نشن ملت.علت انحراف گوش نکردن به سخنان پربار آقای شریعتمداری هستش و داستان های جذابش
کیهان اونایی قبول داره اعلام کنه مگه کسی هم قبول داره ازهمه انتقاد میکنه بابا بس کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
بهتره هرچه سریعتر لیست بده تا تکلیف مشخص بشه
کسایی که از کیهان متنفرند جمعند اینجا. بابا جون شما مطلب رو بچسب ، اگه راجع به فیلم نظر داری در رد یا قبول بگو. چرا آسمون ریسمون میبافید.
محاق فرهنگی که میگن اینه. اگه کسی که ما باهاش مخلفیم بگه خورشید گرما داره. بازم ما باید بگیم خفه شو
من مخاطب و طرفدار کیهان نیستم ولی خیلی برام جالبه که کسانی که برای کیهان ارزشی قایل نیستند سریع میان اخبار مربوط به کیهان رو میخونند و نظر هم میزارن که کیهان مهم نیست. خب اگه مهم نیست پس چرا میای صفحه اخبار مربوط بهش رو باز می کنید و نظر میذارید. چرا واقعا؟! چرا؟؟؟؟!!!1
هر چند منتقدين کیهان همیشه با تنفر از آن یاد کرده اند ولی در تمامی موارد بدون اطلاعات کامل و درست و با شایعات نسبت به آن انتقاد یا شکایت کرده اند و این کینه ها مربوط به خصوصیت این جریده است که خواسته حق گو و حق جو باشد و نه همرنگ جماعت شدن.
وقتی به نظر تمامی کارشناسان دینی تفکرات و القائات فرقه گنابادی انحرافی و باطل است تبلیغ آن زخم دیگری است به پیکره اسلام و آنچه امامان معصوم ما به خاطرش شهید شدند.
از آقای شریعتمداری عزیز ممنونم و دعاگوی ایشان هستم
مگه کیهان هنوز هم چاپ می شه ؟!!!! امان از روزی که از تک تک ما در ان دنیا حساب بکشند که با حیف کردن بیت المال چه کردی ؟!!!
كيهان اصلا" در ايران زندگي نميكند طوري مينويسد كه انگار از يك سياره ديگي آمده است
منطقي جواب بدهيد.حرف كيهان چه ايرادي داشت؟
متاسفانه درهمه کارها دخالت میکند وبه هیچکس هم جوابگونیست
من موندم اگه امریکا و اسراییل نبودند تیتر روزنامه کیهان چی میشد.باور کنید وجود امریکا و اسراییل هست که روزنامه کیهان رو پابرجا گذاشته.
امثال این آقا که در همه ی زمینه ها اظهار فضل می کنند و خود را آگاه تر از همه می دونن عامل بدبختی ، بیچارگی و فلاکت یک ملت می باشند ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست