بازدید 10178
بیمارستان‌های خصوصی ملزم به ارائه خدمات کرونایی شدند

کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و مراکز زیر نظر تامین اجتماعی موظف هستند تعدادی از تخت‌های خود را جهت پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 09 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کیومرث پوررستمی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز عصر امروز در حاشیه بازدید از چند بیمارستان کرونایی شهر کرج در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بازدید به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف بیمارستان‌ها در حال خدمت رسانی به بیماران است و ضعف‌های احصا شده باید به سرعت اصلاح شوند.

پوررستمی افزود: در سه مرحله‌ای که از بیماری پشت سر گذاشتیم در پیک اول حدود ۵۰۰ بیمار بستری، در پیک دوم حدود ۶۵۰ و متاسفانه در پیک سوم تا این لحظه حدود ۶۹۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم و بحرانی‌ترین وضعیت ممکن را سپری می‌کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۰ بیمار در انتظار تخت‌های آی سی یو هستند و تقریبا تمام بیمارستان‌های ما درگیر مقابله با کرونا شده اند. ما به سمتی می‌رویم که بخش‌های غیرکرونایی را نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی تجهیز کنیم.

پوررستمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهت تامین دارو و اقلام حفاظت فردی و مصرفی مشکلی نداریم و بزرگ‌ترین بحران ما تعداد تخت بستری می‌باشد.

وی عنوان کرد: کادر درمان ایثارگرانه تلاش می‌کنند و یکی از اهداف بازدید امروز ما این بود که از زحمات آنان قدردانی کنیم تا تجدید قوایی برای آنان باشد. ما در کنار کادر بهداشت و درمان ایستاده ایم تا این بیماری را هر چه زود‌تر از پا در آوریم.

پوررستمی از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و در تعطیلات به مسافرت‌های غیرضروری و مهمانی نروند و در خانه بمانند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استان گفت: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز و تراکم بالای جمعیت کل بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و مراکز زیر نظر تامین اجتماعی با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این مراکز درمانی موظف هستند تعدادی از تخت‌های خود را جهت پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر