بازدید 8975
۶

مینو محرز: تجمع، جان عزیزانمان را به خطر می‌اندازد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه استاد شجریان مورد علاقه همه مردم بود، گفت: در عین حال باید بدانیم که در شرایط شیوع کرونا، برگزاری تجمع به هر دلیلی خطرناک است و نباید اتفاق افتد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 09 October 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر مینو محرز در گفت و گو با ایسنا، درباره احتمال برگزاری تجمع در مراسم تدفین استاد محمدرضا شجریان، گفت: همه ما از درگذشت استاد شجریان متاسفیم. استاد شجریان مورد علاقه همه مردم بودند. سالها همه از مادربزرگ ها و پدربزرگ ها گرفته تا جوانان با صدایش آشنا بودند و هنرمند فوق العاده ای بود که متاسفانه از دست رفتند.

وی افزود: در عین حال باید توجه کرد که در شرایط شیوع کرونا، برگزاری تجمع به هر دلیلی خطرناک است و نباید اتفاق بیفتد. گویا شب گذشته هم مقابل در بیمارستان عده زیادی جمع شده بودند، اما تشییع در مشهد است و نباید تجمع اتفاق افتد.

محرز ادامه داد: مردم باید رعایت کنند. همه برای ما عزیز هستند. در چنین مراسمی ممکن است خودمان و عزیزان مان هم به خطر بیفتیم.

وی تاکید کرد: در تجمعی که افراد نزدیک به هم باشند و ماسک نداشته باشند، احتمال انتقال بیماری بسیار زیاد است. ممکن است برخی مبتلای بدون علامت بوده و بسیاری از افراد حاضر در یک جمع را مبتلا کنند. وقتی فرد مبتلا بدون ماسک در نزدیکی دیگران قرار گیرد تا ۹۵ درصد امکان ابتلا وجود دارد و حتی با حرف زدن هم منتقل می شود.

محرز اظهار کرد: در مراسم سوگواری افراد اشک می ریزند و مساله مهم این است که ویروس کرونا در اشک چشم‌ هم وجود دارد. افراد اشک می ریزند و بعد با دستشان اشک ها را پاک می کنند و ممکن است دستشان را به چیزهای دیگر بزنند که احتمال انتقال را بالا می برد.

وی تاکید کرد: حتی اگر در محیط باز باشید، ماسک هم داشته باشید، اما جمعیت نزدیک به هم باشد، در مدت طولانی منجر به انتقال بیماری می شود. فاصله گذاری فیزیکی و عدم تجمع، ماسک زدن و شستن دست ها در جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار مهم هستند و هر سه باید رعایت شود.

محرز گفت: بنابراین تجمع می تواند جان خود و عزیزانمان را در خطر کرونا قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
چرا برای تجمعات عزاداری و اربعین هیچی نمیگین؟
مردم چیزی برای از دست دادن ندارن فقط همین
البته پزشکان تجمعات محرم را نیز خطرناک توصیف کردند ولی هیچگاه این درخواستهای انان در رسانه ها انعکاس نیافت و شد انچه نباید میشد
شجریان در قلب ملت ایران جای دارد اگر کرونا نبود بزرگترین تشیع جنازه قرن را برایش می گرفتیم
همه میدانیم !
اما استفاده ابزاری از خانم دکتر برای پیشبرد اهداف سیاسی را خیلی ها نمیدانند
جالبه خانم دکتر چرا اینها رو موقع دهه محرم نگفتید که اشک چشم کرونا داره عزادارن که گریه می کنند ممکنه کرونا رو منتقل کنند!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل