بازدید 13730
۴

سقوط ۶۰ تا ۷۵ درصدی اجاره بهای ویلا‌های شمال

بهای اجاره‌ ویلا در برخی شهرهای شمالی (توریستی) نسبت به پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته که با لحاظ نرخ متعارف رشد سالانه قیمت در این بازار و صرف‌نظر کردن مالکان از آن، ‌هم‌اکنون هزینه این شکل اقامت برای مسافران حداقل ۸۰ درصد کمتر از شرایط عادی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 07 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از ویلاهایی که درحال‌حاضر در سایت‌ها و فضای مجازی برای اقامت به توریست‌ها عرضه می‌شود، اجازه یک شب اقامت آنها نسبت به سال گذشته نه‌تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه قیمتی ارزان‌تر نیز برای آن در نظر گرفته‌اند. با توجه به تعطیلات مناسبتی که در پیش داریم احتمالا صاحبان این ویلاها قصد تحریک گردشگر و جذب بیشتر توریست به‌شهرها و اقامتگاه‌های خود را دارند؛ زیرا به علت شیوع ویروس کرونا حجم سفرها کاهش چشمگیری داشته که علاوه بر شیوع ویروس کووید-۱۹ خانوارها به علت شرایط اقتصادی که درحال‌حاضر در جامعه حاکم است با مشکلات معیشتی مهمی مواجه هستند؛ به‌طوری‌که ناچار به حذف برخی از هزینه‌های غیرضروری خود شده‌اند که یکی از آنها سفر است.

سقوط اجاره ویلا در شرایطی رخ داده است که گردشگران برای اقامت در سفرهای خود به علت حجم بالای مسافران هتل‌ را انتخاب نمی‌کنند؛ زیرا احتمال ابتلا به کرونا در مراکزی که افراد زیادی در آن حضور دارند، بالاتر است. با شیوع ویروس کرونا سبک سفر در جهان و ایران تغییر کرد؛ به‌طوری‌که مردم سفرهای کوتاه‌مدت یک‌روزه یا سفر بدون اقامت در اقامتگاه‌ها را در برنامه‌ خود قرار دادند. به همین دلیل انتخاب اماکن دیدنی و مکان‌های بکر در اطراف استان محل اقامت به‌عنوان مقصد سفر چند ساعته یکی از اولین انتخاب‌های هر خانواری محسوب می‌شد. طبیعت‌گردی یا بوم‌گردی(گردش و تفریح در مناطق بومی و روستایی) در دوران کرونا بیش از سایر سبک‌های مسافرت استفاده شد. از همین رو صاحبان ویلاها برای کسب حداقل درآمد ویلاهای خود را با قیمتی کمتر از سال گذشته در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

به‌طور مثال یکی از ویلاهای جنگلی که امکاناتی همچون سونا، جکوزی و... را دارد با تخفیفی قابل‌توجه شبی ۴۰۰ هزار تومان در فضای مجازی عرضه کرده‌اند. در صورتی که همین ویلا سال گذشته با قیمت شبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به توریست‌ها اجاره داده می‌شد،در واقع صاحب این ویلا با تخفیف ۷۵درصدی نسبت به نرخ سال گذشته و تخفیف حدودا ۹۵درصدی نسبت به قیمت واقعی امسال،ویلای خود را اجاره می‌دهد که همین امراز زیان غیرقابل جبران فعالان بخش خصوصی در حوزه اقامتگاه‌های ویلایی خبر می‌دهد. بنابراین متولیان گردشگری در کشور باید هرچه زودتر در راستای برطرف کردن مشکلات این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
خیلی ممنون که مردم رو تشویق میکنید به سفر شمال !!!
این نهایت رسالت رسانه در جهت ارتقاء گردشگری و ریشه کنی کروناست .
تبلیغ برای مسافرت مردم به شمال بشتابید که غفلت موجب پشیمانی است ارزان شده ... بشتابید
یک دلیل مهمش را نگفتی . زمینهای شالی و باغات و جنگلها را از ما بهتران ویلا کرده و مردم را تشویق به خرید میکنند. سیل جمعیتی که در تعطیلات به شمال روانند بیشتر خود ویلا دارند.
یارو طبیعتو نابود و ویلا سازی کرده حالا تو دلت براش می سوزه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار