بازدید 2782

درخواست کمک رئیس بانک مرکزی آمریکا از کنگره

جروم پاول از نمایندگان کنگره خواست تا هر چه زودتر به بهبود رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 07 October 2020

جروم پاول از نمایندگان کنگره خواست تا هر چه زودتر به بهبود رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، جروم پاول در پیامی خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به طولانی بودن مسیر احیای اقتصاد این کشور از آن ها خواسته است تا به تصویب اقدامات حمایتی و فراهم کردن منابع مالی و پولی جدید برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا ادامه دهند.  

پاول با اشاره به پیشرفت های اخیر در زمینه اشتغال زایی و تقویت میل به مخارج بیشتر در بین مصرف کنندگان و کسب و کارها گفته است: اکنون زمان مناسبی برای آن که پای خود را از روی پدال گاز برداریم نیست چرا که با این کار روند احیای اقتصادی تضعیف خواهد شد و سختی هایی برای کسب و کارها و مصرف کنندگان ایجاد می شود که اجتناب پذیر هستند. باید برای شما توضیح دهم که حتی اگر بیش از حد نیاز به فراهم کردن منابع مالی ادامه دهیم در اصل پولی هدر نرفته است چرا که در آن صورت روند احیای اقتصادی و نرخ رشد سریع تر خواهد بود.  

آمریکا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است و برآورد می شود حدود ۱۱.۴ میلیون آمریکایی هنوز در شرایط شغلی قبل از بحران خود نباشند. نیمی از این افراد بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از دست داده اند آن هم در شرایطی که در سه ماهه سوم امسال و طبق اعلام مراجع رسمی، حدود یک سوم اقتصاد آمریکا آب رفت.  

رییس بانک مرکزی آمریکا در بخش دیگری از پیام خود خواهان توجه بیشتر به کاهش شکاف طبقاتی شده و افزوده است با توزیع بهتر ثروت و منابع مالی می توان به اقتصادی مقاوم تر رسید. به گفته پاول، بحران کرونا بار دیگر نشان داد تا راه زیادی برای رسیدن به یک اقتصاد مقاوم باقی مانده است.  

بانک مرکزی آمریکا در ماه های اخیر به طرز کم سابقه ای به اتخاذ سیاست های حمایتی روی آورده است که رساندن نرخ بهره به محدوده صفر تا ۰.۲۵ درصدی و برنامه خرید گسترده اوراق قرضه از جمله آن ها محسوب می شود.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر