بازدید 9726
۳

کشور‌های غربی، القاعده و داعش را خلق کردند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکيد کرد این کشور‌های غربی بودند که دو گروه تروریستی القاعده و داعش را خلق کردند.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 06 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: برخی کشور‌های غربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها و استفاده آن‌ها از سلاح شیمایی و حملات با گاز‌های سمی علیه غیرنظامیان تلاش می‌کنند و به سیاست و اقدامات خصمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهند.

جعفری از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی خواست برای جلوگیری از سیاسی شدن مأموریت آن تلاش کنند و افزود: این پیمان به ابزاری برای هدف قرار دادن برخی کشور‌ها از جمله سوریه تبدیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به اتهامات دروغین نمایندگان برخی کشور‌های غربی علیه سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ نمی‌دهم و فقط به آنان یادآوری می‌کنم این حکومت‌های آنان بودند که از سلاح شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای استفاده کردند و زرادخانه‌های پُر از سلاح آن‌ها برای نابودی کل منظومه شمسی کفایت می‌کند. این حکومت‌ها همان‌هایی هستند که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه را علیه ملت سوریه وضع کرده اند و این تحریم‌ها روند بازسازی خرابی‌های ناشی از تروریسم را به تعویق انداخته است.

نماينده سوريه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: این کشور‌های غربی بودند که دو گروه تروریستی القاعده و داعش را خلق کردند و از جریان‌های افراطی اسلامگرا برای تقابل تمدن‌ها و فرهنگ‌ها سوء استفاده کردند و همین مسئله عراق و لیبی را نابود کرد. این همان کشور‌هایی بودند که فرهنگ محاصره، جنگ، تهدید، بردگی و اشغالگری را ترویج دادند. کسانی که همه این کار‌ها را انجام داده اند، نمی‌توانند اسوه ما و دیگران باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
تا بحال فکر میکردم بی رحم تر از داعش وجود ندارد ولی با دیدن و شنیدن جنایات ارامنه فهمیدم داعش فرشته بود.
از این حرف های بی خودی حسابی خسته شده ایم. بشار اسد سوریه و مردم آ« را بیچاره کرد. داعش هم حیواناتی مثل آن ها هستنند
البته. آنها از سرکوب بیرحمانه حکومت سوریه علیه مردمش حداکثر استفاده را بردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر