بازدید 4364
۵

پای کرونا روی گلوی جامعه است، رعایت کنید!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه پای کرونا روی گلوی جامعه است و اگر رعایت نکنیم پاییز امسال این ویروس خیلی‌ها را خفه خواهد کرد گفت: مردم به صدای این زنگ خطر توجه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ 06 October 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر "سید وحید احمدی‌طباطبایی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: متاسفانه از هفته قبل شاهد افزایش موارد بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در استان هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استان کرمان وارد موج سوم کرونا شده است؟ اظهار کرد: هنوز به صورت دقیق مشخص نیست استان کرمان وارد موج سوم کرونا شده یا خیر ولی از هفته گذشته موارد ابتلا به کووید ۱۹ روند افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد علل افزایش ابتلا به کرونا در استان کرمان بیان کرد: این افزایش می‌تواند به سبب برگزاری مراسم های غیر اصولی عزاداری ها، بازگشایی مدارس، مسافرت‌ها و ... باشد.

وی درباره اینکه آیا تاکنون مورد ابتلا به آنفلوآنزا نیز در کرمان مشاهده شده است؟ عنوان کرد: خوشبختانه در کرمان تاکنون مورد ابتلا به آنفلوآنزا را نداشتیم که تا حدودی جای خوشحالی دارد.

احمدی طباطبایی از مهمترین دغدغه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این ایام سخن به میان آورد و اظهار کرد: مهمترین نگرانی و دغدعه ما هم اکنون افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ در استان است که البته باید متذکر شد این افزایش موارد متاسفانه در کل کشور مشاهده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا موج سوم کرونا سهمگین‌تر از موج‌های اول و دوم است؟ تصریح کرد: ممکن است موج سوم کرونا سهمگین‌تر از دو موج قبلی باشد ولی با وجود اینکه رفتار این ویروس قابلیت پیش‌بینی ندارد اما احتمال دارد موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در پاییز افزایش داشته باشد ولی امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه رفتار این بیماری قابلیت پیش‌بینی دقیقی ندارد، تصریح کرد: این ویروس هر لحظه ممکن است با رفتارش همه را شگفت زده کند و ما بعضی از رفتارهای آن را هنوز نمی‌شناسیم اما امیدواریم طبق معمول مردم با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها در کاهش و کنترل این بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه پای کرونا روی گلوی جامعه است و اگر رعایت نکنیم پاییز امسال این ویروس خیلی‌ها را خفه خواهد کرد افزود: مردم به صدای این زنگ خطر توجه کنند. متاسفانه برخی تصور می‌کنند اگر بعضی‌ها ماسک بزنند دیگر نیازی نیست که آنها ماسک بزنند و این کاملا باور اشتباهی است و زمانی زنجیره انتقال قطع می‌شود که ۹۰ درصد مردم جامعه ماسک بزنند ضمن آنکه فاصله اجتماعی و شستشوی دست‌ها را نیز در کنار استفاده از انجام دهند.

احمدی طباطبایی بیان کرد: فعلا این بیماری در جامعه در حال گردش و با ماست. کرونا ویروس چموشی است و رعایت همین مواردی که به نظر ساده می‌آید می‌تواند زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم اما متاسفانه شاهدیم که برخی به دنبال برگزاری نمایشگاه‌، برپایی مراسماتی با ازدحام زیاد جمعیتی و ... هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: فعلا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده برگزاری هرگونه پیاده‌روی، همایش و ... ممنوع است و اگر مردم رعایت نکنند و چنین مراسماتی را برگزار کنند شاهد افزایش تعداد موارد مبتلایان به کرونا خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره اعمال محدودیت‌ها اظهار کرد: هنوز وضعیت اپیدمی در استان مشخص نیست و اگر در روزهای آینده روند ابتلا همچنان افزایشی باشد محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را اعمال خواهیم کرد.

احمدی طباطبایی خطاب به مردم گفت: برای آنکه با هم به سلامت از این کشتی بحران زده عبور کنیم باید حفظ فاصله یک و نیم متری، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها که سه اهرم بسیار مهم در کنترل و پیشگیری اپیدمی کرونا هستند، را رعایت کنیم و چاره‌ای جزء انجام این کارها در راستای پیشگیری از این بیماری نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
وقتی دولت محترم اقای رئیس جمهور با لبخند و خونسردی اعلام میکنند دورکاری کارمندان لغو شود مجبوریم با ترس و استرس با حداقل حقوق دو سه میلیون با اتوبوس و مترو خطرناک رفت امد کنیم اینقد فقیر شدیم که نمیتوانیم تاکسی سوار شویم خیلی به مردم لطف دارند اقای ریس جمهور نان که نداریم بخوریم سفرهای خالی اینهم از قوانین کرونایی همه بالاجبار در رفت و امد. به یمن بیانات ارزشمند ایشان که اقتصاد ایران از المان پیشرفته تر هست واقعا حجالت اوره که کارخانه های قفل زده ورشکسته ایران را با کارخانه بوش و ماشین سازی المان مقایسه میکنه مردم به شما میخنده ریس جمهور با کلید طلایی
دولت بی تدبیری و انفعال گفتار درمانی رو به همه چیز و همه کس تامین داده
پای مفسدین اقتصادی و رانت خواران گلوی مردم را قبلا بسته
چرا قبول نمیکنیم که مردم هم مقصرند.همه شروع کردن به مسافرت رفتن
خوب تقصیر دولت و بقیه چی هست
بذار بریم شمال بابا! حوصلمون سر رفته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل