بازدید 12609

مردانی: تعداد قربانیان کرونا بیش از آمار رسمی است

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: آمار کرونا برای ترساندن مردم نیست و اعتقاد دارم آمار فوتی ها بیشتر از این اعداد است.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 05 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد، مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی گفت: عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم در تعطیلات تجمیعی هفته‌های آتی، از سفر‌های تفریحی و بی‌مورد صرف‌نظر کنند و برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان، برای احترام به حقوق انسانی سایر هموطنان و همچنین برای احترام به زحمات کادر درمان، خانه‌نشینی را به تفریح و گشت و گذار در استان‌هایی که حالا هیچ کدام، شرایط مطلوبی از بابت کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ ندارند، ترجیح بدهند، در غیر این صورت، ظرف هفته‌های پس از آن، با تکمیل صددرصدی تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم و ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستری‌های جدید کووید ۱۹ بیمارستانی صحرایی دایر کنیم.

امروز آمار ابتلای کووید ۱۹ در کشور ما به عدد ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر و آمار فوت مبتلایان به عدد ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید. این آمار برای ترسیدن مردم اعلام نمی‌شود بلکه برای واقع‌بینی مردم اعلام می‌شود. این آمار اعلام می‌شود که مردم بدانند هر روز حداقل ۲۰۰ نفر از عزیزان ما و آنها، بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت می‌کنند که البته اعتقاد من این است که آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد. کووید ۱۹ این درس مهم را به ما آموخت که برخلاف باور‌های کهنه درباره اینکه «مرگ برای همسایه است» اتفاقا، حالا و در این شرایط، مرگ دیگر برای همسایه نیست بلکه پشت در خانه ما هم نشسته و برای ما هم اتفاق می‌افتد و ممکن است یک روز من و شما هم بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان‌مان را از دست بدهیم.

مردم ببینند که تا امروز چه چهره‌های سرشناسی از طبقات مختلف علمی و پزشکی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند. یکی از هنرمندان به من می‌گفت: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم من هم مبتلا شوم، ولی مبتلا شدم.» مردم باید باور کنند که ممکن است قربانیان بعدی کووید ۱۹ خود آن‌ها باشند اگر بخواهند به رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و نادیده گرفتن اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه بدهند.

امروز ما هیچ امیدی نداریم جز اینکه رفتار‌های مردم بتواند موج شیوع بیماری را در کشور کاهش دهد. آنچه امروز با رفتار مردم شاهد هستیم این است که ویروس کرونا حداقل تا تابستان سال آینده هم با ما خواهد بود و قربانی خواهد گرفت مگر آنکه مردم دل‌شان به حال خود و خانواده‌شان بسوزد و رفتاری متفاوت در پیش بگیرند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احترام بگذارند که آن وقت ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم که کرونا هر چه زودتر از کشور ما رخت بربندد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
شب شادی مردم به خاطر صعود پرسپولیس به فینال آسیا فراموش نشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
( آمار کرونا برای ترساندن مردم نیست و اعتقاد دارم آمار فوتی ها بیشتر از این اعداد است)
چقدر
آقای مسعود مردانی خواهشا یک بار به مردم بگید این ویروس چیه و چقدر خطرناک است و چه عوارضی دارد و چه عوارض بازگشت ناپذیری دارد اگر شما میدانید مسولید که به مردم بگید من از رفتار رییس جمهور تدبیر و امید متوجه خطر بسیار این ویروس شدم
اگر واقعیات را کامل و با تفکیک شهر ها اعلام می کردید الان وضع این نبود .همه این بی تفاوتی ها مربوط به رفتار ریاکارانه حکومت در باره پنهان کردن میزان واقعی ابتلا و مرگ و میر به تفکیک در شهرهاست.
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
من به شخصه هرگز روی دولت حساب نکردم هرکس باید خودش بفکرباشه این در مورد مدرسه بچه ها هم هست کسی دلش برای من وشما نمیسوزه
كدام آمار تا الان معتبر و دقيق بوده كه اين يكي باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقايون ادعاي راستگويي هم دارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد ميگن چرا مردم مخصوصا" جوانان دين زده ميشن !!!!!!!!!!!!!
آقای دکتر بهتر نیست اول به مسئولین محترم ؟ تذکر بدهید که فقط به ابلاغ پروتکل ها دل خوش نباشند .
اگر آمار دقیق را اعلام نمی کنید مسئول جان مردم هستید
واقعیت را بگویید تا مردم خود تصمیم بگیرند با زندگی خود و خانواده هایشان چکار کنند
فوت روزانه 10000 راضی میکند مسولان را تا ماسک را اجباری کنند
در بیمارستانها بسیاری از موارد مرگ بر اثر مشکلات ریوی را به عنوان کرونا قلمداد می کنند و بنده خودم شاهد این موضو ع بوده ام. کرونا برای کسانی که با شدت درگیر ان می شوند بسیار سخت و دردناک است و با انفولانزا قابل مقابسه نیست البته برخی هم در حد یک سرماخوردگی و یا انفلونزا ان را پشت سر می گذارند.
عدم صراحت شما از خود کرونا خطرناک تر است

تاریخ قضاوت خواهد کرد
اتفاقا اگر امار درست می دادید شاید مردم بیشتر جدی می گرفتند تا اینکه از سر و ته آن زدید و دیگه هم نتونستید درستش کنید
الان فرق کسی که از هر روز از اطراف تهران میاد سر کار، با کسی که از تهران میره شمال چیه؟؟
هر دو دارن از یه شهر به یه شهر دیگه میرن و ویروس رو منتقل می کنند.
اگه رفتن به مسافرت مشکل داره چرا ادارات و مشاغل باز هستند؟؟
ترافیک هر روزه تهران چیه؟ چرا؟
همین تناقضهای آشکار باعث کج دهنی عملی مردم به آقایون حاکمیت میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس