بازدید 7471

سخنگوی ارتش یمن: درگیری امروز سرنوشت ساز است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اظهار کرد: درگیری امروز سرنوشت ساز است و ایستادن در برابر دشمن همان ایستادن در برابر طرح‌های اسرائیلی است.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ 06 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در کنفرانسی خبری اظهار کرد: ما ادله بسیاری درباره مشارکت نظامی اسرائیل در جنگ علیه یمن داریم که در زمان مناسب افشا می‌کنیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: ایستادگی در برابر دشمن موضع درست بوده و ایستادن در برابر توطئه اسرائیل در راستای حفظ یمن است.

وی خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط بین سازمان‌ها و مقامات کشور‌های متخاصم و بین اسرائیلی که در جنگ مشارکت دارد دال بر آن است که موضع ما درست است.

این سخنگو اظهار کرد: راهکار مقابله و پایداری همان راهکاری است که از آن دست نمی‌کشیم. شدیدا خواهان مقابله با طرح‌های اسرائیلی برای تابعیت بخشیدن به ده‌ها هزار یهودی یمنی‌الاصل هستیم این طرح خطری بر امنیت ملی یمن است. ما به دولت‌های مزدور و دست نشانده نسبت به هرگونه گام یا تدابیری در راستای تحقق این اهداف به خصوص طرح تابعیت بخشیدن به یهودیان هشدار می‌دهیم.

سخنگوی ارتش یمن همچنین تاکید کرد: دولت آمریکا به مقامات رئیس‌جمهوری اسبق پاداش داده و به نیرو‌های هوایی قطعات جنگنده‌ها اف-۵ را بخشیده بود مشروط به این‌که در بهبود قدرت هجومی هواپیما‌ها نیفزایند.

شبکه المسیره در این خصوص از اسنادی پرده داشت و نوشت: براساس اسناد صادره از سوی سازمان امنیت ملی در زمان نظام سابق، در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۷ بروس کاشدان، مشاور وزیر خارجه اسرائیل در سفری غیرعلنی دو روزه وارد صنعا شد. در سفر مسؤول اسرائیلی به یمن همکاری با مسؤولان در سطح نظامی و امنیت دریای سرخ و باب المندب بررسی شد.

طبق این اسناد، سفر کاشدان در ۲۰۰۷ دومین سفرش به یمن بود، سفر اول او فوریه ۲۰۰۵ انجام و این سفر از سوی مسؤولان یمنی با نقش امارات تنظیم شده بود. مسؤول اسرائیلی در ژوئیه ۲۰۰۷ با فرماندهان نظامی و امنیتی نزدیک علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری اسبق یمن در سفری غیرعلنی ملاقات کرد.

طبق این اسناد، در این دیدار زمینه‌های نظامی، کشاورزی، گردشگری، همکاری تجاری و صدور مجوز ورود کالا‌های اسرائیلی به بازار‌های یمن بررسی شد. همچنین از مهمترین مسائلی که مقام اسرائیلی بررسی کرد، در زمینه هواپیمایی غیرنظامی و آماده سازی امضای توافقنامه عبور پرواز‌های اسرائیلی از آسمان یمن بود.

همچنین طبق این اسناد سفارت امارات در صنعا مشخص شد، هیئت کنست (پارلمان اسرائیل) در ابتدای مارس ۱۹۹۶ سفری به صنعا داشت. هیئت یهودی با مقامات یمنی در راس آن‌ها با عبدالله صالح در چارچوب تلاش‌های صهیونیستی برای عادی سازی بین دولت یهود و یمن ملاقات کرد. هیئت یهودی از مقامات یمن خواست به حدود ۶۰ هزار اسرائیلی با تابعیت یمنی تابعیت اسرائیلی بدهد در میان آن‌ها ۱۵ هزار تن تابعیت آمریکایی داشتند.

طبق این اسناد، هیئت یهودی در صنعا با شخصیت‌هایی مثل عبدالکرین الاریانی و علی مسحن الاحمر و مطهر المصری ملاقات داشت. همچنین این اسناد مشخص می‌کنند، سعید الزعابی، سفیر امارات در صنعا در یادداشتی برای وزارت خارجه کشورش در سال ۲۰۰۴ نوشته بود، عادی سازی یمنی و یهودی در قالب طرح‌های بزرگ‌تر است که آمریکا ترسیم می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار