بازدید 9113
۸

دلایل تشدید تنش‌ها در قره باغ به روایت علی اف

رئیس جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مسوول تشدید تنش‌ها در منطقه قره باغ و تدوام درگیری‌ها در این منطقه دانست.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 03 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، ارمنستان را مسوول تشدید تنش در منطقه قره باغ و تدوام درگیری‌ها در این منطقه دانست و این کشور را به تلاش برای حفظ مناطقی متهم کرد که قبلا اشغال کرده است.

وی گفت، دلیل اصلی وقوع درگیری این است که ارمنستان خواستار صلح نیست؛ چراکه می‌خواهد مناطقی را که به اشغال خود درآورده تا همیشه تحت کنترل خود نگه دارد و نمی‌خواهد اوضاع تغییر پیدا کند. ارمنستان باید حسن نیت خود را با احترام گذاشتن به قطعنامه‌های بین المللی نشان دهد.

علی‌اف افزود، در سال ۱۹۹۳ ارمنستان قره باغ را اشغال کرد و شورای امنیت با صدور چهار بیانیه خواستار عقب نشینی سریع و بی قید و شرط نیروهای ارمنستان از این منطقه شد. گروه مینسک نیز برای تسهیل در اجرای این قطعنامه‌ها تاسیس شد.

وی ادامه داد، دلیل دیگر وقوع این درگیری عدم پافشاری طرف‌های میانجی‌گر و عدم اعمال فشار بر ارمنستان برای آغاز اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت است.

رئیس جمهوری آذربایجان به شدت اتهام زنی ارمنستان به ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا نیروهای سوری را به آذربایجان فرستاده، تکذیب کرده و گفت، این اتهامات دروغ است.

وزارت خارجه ارمنستان هم آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات آتش بس در قره باغ با نظارت گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری در اروپا اعلام و از درخواست روسای جمهوری روسیه، آمریکا و فرانسه برای برقراری آتش بس در این منطقه استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
ادعاهای اقای علیف عین واقعیت است ایشان در مجموع رییس جمهوری خوبی بوده است تحول بزرگی در اذربایجان ایجاد کرده است شهر باکو الان یکی از شهرهای زیبای اروپایی -- بله اروپایی -- محسوب میشه. روی همه رفته سیاستمدار خوبی است.
فقط جنگ تا آزادسازی قره باغ مثل خرمشهر، مرگ بر اشغالگر
ارمنستان به تداوم وضع فعلی راضی است چرا که بیش از یک و نیم میلیون اذربایجانی خانه هایشان را ترک و ارمنی ها اشغالشان کرده اند. بهترین راه بازپس گیری خاک است چون علیرغم 4 قطعنامه سازمان ملل ارمنستان حاضر به خروج اوباش و اراذل مسلح خود از قره باغ نیست و گروه مینسک در واقع رفیق ارمنستان است و هیچ اراده ای برای زیر فشار گذاشتن ان نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
حرف بی معنی و بی پایه
کل جمعیت ارمنستان 2 میلیونه ولی 1.5 میلیون اذربایجانی فقط از منطقه قره باغ و اطراف ان اخراج شده اند. ارمنی ها الان با وقاحت ادعا می کنن که منطقه اکثرا ارمنی نشین است پس باید مال ارمنی ها بشه. ارمنی ها به عنوان مهمان به اراضی اذربایجان امده اند بعد ساکنان انرا از خانه هایشان بیرون کرده اند این ذات واقعی یه ارمنی است. به قره باغ اسم جعلی ارتساخ داده اند و به خانکندی میگن استپاناکرت. مثل اینه به تهران بگی تیگاران یا تیگاران کرت. مسخره نیست؟
دماغ علی اف بزرگ ه پس داره دروغ میگه...
من شاهد عینی جنگ در اواخر سال ۶۹ بودم ما به آدربایجان کمک کردیم تا مقاومت کند ولی چون اازه استقلال یافته بود نتوانست در مقابل ارتش سرخ نه ارامنه ! مقاومت کند ارتش سرخ شوروری که فرپاشیده بود عملیات جنگ قره باغ و اشغال دیگر سرزمین ها را مدیریت می کرد و ارتش سرخ خودش بود و اذری ها کم تجربه و کم تعداد .
ارمنستان قتل عام کرد و بیش از ۱۵ هزار نفر اذری زن و بچه را کشتند با حمایت ارتش سرخ .

منطقه های اشغالی باید توسط ارمنستان تخلیه شود
به جز خانکندی که مرکز قره باغ است ارمنی ها مناطق اطراف را هم اشغال کرده اند که مهم ترین انها عبارتند از فضولی - اغ دره - اغ دام - خوجالی - خوجاوند - زنگیلان - لاچین - جبراییل- کلبجر و شوشا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی