بازدید 25162

جولان یک شرکت هرمی در سایه کم توجهی مسئولان!

در سایه کم‌توجهی نهادهای مسئول، از جمله وزارت بازرگانی، وزارت ارشاد، وزارت اقتصاد، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی، تبلیغات این شرکت به طور گسترده‌ای در سطح شهر به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که قرارهای عرضه، عضوگیری و نمایش محصولات این شرکت را می‌توان بر درب نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و حتی سبزی فروشی‌ها نیز دید.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵ 26 May 2010
تابناک اجتماعی ـ در حالی که یک مقام مسئول وزارت اطلاعات، درباره فعالیت یک شرکت هرمی فروش لوازم آرایشی هشدار داده بود و از سوی دیگر، در دادسرای جرایم رایانه‌ای به برخورد و رسیدگی به پرونده‌های شرکت های هرمی پرداخته می‌شود، این شرکت دارای پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است؛ اما این شرکت، باز هم نه تنها فعالیت خود را برای روشن شدن و تعیین تکلیف متوقف نکرده، بلکه هر روز بر صفوف اعضای شبکه هرمی آن در جلوی شرکت افزوده می‌شود، به گونه‌ای که تبلیغات و عضوگیری این شرکت در نقاط مختلف شهر و محل‌های پر رفت‌وآمد و عمومی نیز در حال افزایش و گسترده شدن است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، از سوی دیگر، اقدامات این شرکت در هاله‌ای از ابهام بوده و مشخص نیست، اجناس و لوازمی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، به قیمت واقعی بوده و یا برای سوددهی و جذب فروشنده و بسیار گزاف است، چرا که محصولات این شرکت، انحصاری بوده و تنها توسط بازاریابان و فروشندگان هرمی فروخته می‌شود و این بازاریابان و فروشندگان که به صورت هرمی هستند، باید برای فعالیت در این شرکت هم هزینه‌ای برای ورود و هم هزینه‌هایی برای تهیه بروشور، کاتالوگ و... بپردازند.

بنابراین، این نحوه به‌کارگیری بازاریابان، یکی از مصادیق و ویژگی‌های فعالیت شناخت شرکت‌های هرمی و همچنین تعیین سقف برای میزان فروش برای ایجاد تعادل در فروش شرکت‌های موهوم است.
اینها همه در حالی است که در کاتولوگ‌های آموزشی این شرکت نیز شیوه هرمی بازاریابی و عضوگیری کاملا تأیید و تأکید شده است.

حال به رغم اینکه به گفته مقامات مسئول، فعالیت این شرکت فروش لوازم آرایشی دارای ابهاماتی است، می‌بینیم که این شرکت، بدون هیچ واهمه‌ای در حال فعالیت است و روز به روز به درآمد خود و عضو های خود می‌افزاید تا آنجا که ظرف مدت یک ماه گذشته، حدود شش هزار نفر به تعداد اعضای آن افزوده شده است.

گذشته از این، فعالیت هرمی این شرکت که مخالف قانون بوده و با فروش کلانی که از بازاریابی رودررو انجام می‌دهد، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ابتذالی و نیز زیان‌های بسیاری برای اقتصاد کشور برای مردم و کشور پدید آورده است، چرا که عمده محصولات در حال فروش این شرکت در درون کشور نیز تولید می‌شود و این امر،  موجب خروج ارز و سرمایه از کشور و بهره‌مند شدن تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب در شرکت‌های خارجی می‌شود.

گفتنی است، در سایه کم‌توجهی نهادهای مسئول، از جمله وزارت بازرگانی، وزارت ارشاد، وزارت اقتصاد، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی، تبلیغات این شرکت به طور گسترده‌ای در سطح شهر به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که قرارهای عرضه، عضوگیری و نمایش محصولات این شرکت را می‌توان بر درب نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و حتی سبزی فروشی‌ها نیز دید.

ناگفته نماند این شرکت که ادعای فروش لوازم آرایشی با بهترین مارک سوئد را دارد، محصولاتش نه تنها بهترین برند سوئد نیست، بلکه جزو مارک‌های معمولی آن کشور به شمار می‌رود. به علاوه در بروشورهای تبلیغاتی این شرکت آمده که با خرید این محصولات زیبایی و موفقیت خود را تضمین کنید! در حالی که محصولاتی گران قیمت با تبلیغاتی اغراق‌آمیز را به صورت پذیرفتن عضو در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
چه بسیار جوانها و خانواده هایی که در این شرکتهای هرمی نابود شدند. شرکتهائی مثل گولد کوئست، گالف، سوئیس کش و ...
بهتر است که مسئله ریشه یابی شود.
لطفا انعکاس دهید.
نگارنده محترم مطلب فوق خواهشمند است قبل از هرگونه اظهار نظری کمی مطالعه بفرمایید.
شرکت های هرمی عملکردشان با مفهوم بازاریابی شبکه ای (Network Marketing)کاملا متفاوت می باشد. در شرکت های هرمی در ازای سرمایه گذاری شما هیچ کالای سودمندی به شما واگذار نمی گردد بلکه سودی ماهیانه از تقسیم منابع زیر مجموعه هایتان به شما داده می شود. به زبان ساده تر شما در حال تصرف تدریجی اموال زیر مجموعه تان می باشید و عملا کسانی که در پایین ترین لایه یک چنین شبکه هایی می باشند نه تنها سودی نصیبشان نمی گردد بلکه سرمایه اولیه خود را نیز از دست می دهند.
در مقابل در تکنیک بازاریابی شبکه ای شرکت تولید کننده کالا بجای صرف هزینه برای تبلیغات (چیزی در حدود 30 درصد قیمت کالا) هزینه مذکور را بین بازاریاب های خود تقسیم می نماید. یعنی هزینه های تبلیغاتی جهت بازاریابی را مستقیما به بازاریاب می دهد و باریاب با تکنیک های خاص خود اقدام به بازاریابی و فروش محصول می نماید. و مشتریان که در پایین ترین سطح در این شبکه ها هستند نیز متضرر نمی گردند چون به ازای پولی که پرداخت می نمایند کالایی مطابق با نیازشان دریافت می کنند.
یکی از دوستان خانم من بزور چند تا از محصول های این شرکت را بهش فروخت و مثلا ایشان را عضو کرد. که البته ایشان ادامه ندادند. چند روز ما این محصول را استفاده کردیم که باعث ناراحتی پوستی برای من و خانمم ایجاد کرد. که با مراجعه به این سازمان گفتند که وزارت بهداشت این را تائید کرده. من باز این محصول را به یکی از دوستان که در یک ازمایشگاه شرکت ارایشی و بهداشتی کار میکنه دادم که ازمایش کند که از 14 مواد تشکیل دهنده این 6 عدد ان غیر استاندارد وزارت بهداشت خودمان هست.
قابل توجه سايت غير مخرب و غير فضول تابناك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با توجه به بيكاري روز افزون جامعه و تورم افسار گسيخته كه بيش از همه به اقتصاد كشور ضربه مي زند و شما در برابر آن سكوت اختيار نموده ايد بهتر بود مقاله اي مي نوشتيد از موفقيت و جذابيت اين گونه شركتها در ايران .حتي يكنفر را نمي توانيد پيدا كنيد كه در اورفليم سرمايه گذاري كند و ادعاي از دست دادن پول و كلاهبرداري را داشته باشد مگر آنكه آن يك نفر ساخته و پرداخته ذهن بيمار خبرنگار شما باشد.
اين شرکت کشور توليد کننده را سوئد معرفي مي کند در حالي که اکثر محصولات در کشور چين توليد مي شود و در ضمن بدون بسته بندي و تاريخ انقضاء و از مواد درجه چندم جهت و بدون کيفيت براي نگهداري مواد آرايشي استفاده مي نمايد آنهم با چه قيمتهايي
من و چند نفر از دوستانم از اين شرکت از طريق انتخاب کاتالوگي خريد کرديم . اجناس در کاتالوگ بسيار زيبا بودند اما بعد از تحويل جنس متوجه شديم تمام اجناس چيني يا لهستاني بوده و فاقد کيفيت لازم مي باشند .ولي اين شرکت حتي با مراجعه مستقيم ما به محل شرکت و نارضايتي مشتري از خريد حاضر به پس گرفتن کالاي خود نشد.
به هر صورت تا زماني که اينگونه شرکتهاي کلاهبردار که فقط به فکر پرکردن کيسه شان مي باشند و البته حمايتهاي از مابهتران که شامل حالشان مي شود ،‌ کالاهايي که مطمئنا" تقلبي بوده و با يکصدم اين قيمتها وارد کشور مي شود به مردم بيچاره فروخته و مهمتر از پولشان با اين اجناس تقلبي سلامتي آنها هم به مخاطره مي افتد.
من به واسطه ی اصرار دوستم که عضو بود یکی از محصولات آن را خریدم. هم فاسد بود، هم تاریخ مصرف و بروشور نداشت هم دو برابر قیمت محصول مشابه شرکتهای معتبر بود
در خصوص نظر اول:
اين درست است كه بازاريابي شبكه‌اي چيزي متفاوت از شركت‌هاي هرمي است ولي برخي شركت‌هاي هرمي به منظور موجه جلوه دادن فعاليت‌هاي خود فعاليت خود را شبيه به بازاريابي شبكه‌اي جلوه مي‌دهند در حالي كه نفس عمل آنها همان شركت‌هاي هرمي است. اصولاً شركت‌هايي كه محصول خود را به قيمتي به مراتب بالاتر از قيمت واقعي محصول عرضه مي‌نمايند و براي عضو شدن حق عضويت دريافت مي‌نمايند در قالب شركت‌هاي هرمي جاي مي‌گيرند. براي مطالعه بيشتر مي‌توانيد به كتاب "تاجران كلاهبردار (بررسي شركت‌هاي هرمي و بازاريابي شبكه‌اي) كه توسط موسسه تحقيقاتي تدبير اقتصاد تهيه و چاپ گرديده مراجعه نماييد.
این عبارت Network Marketing فقط اسمی شده تا شرکت های هرمی به اون تغییر نام بدن، وگرنه هیچ فرقی با هم ندارن. من خودم بارها توی این شرکت های نت ورک مارکتینک، پرزنت شدم؛ ولی اطمینان میدم که هیچ تفاوتی وجود نداره. اگه بخوایم مشکلات این نوع به اصطلاح بازاریابی رو بگیم سر به فلک می کشه ولی در یک کلام: لطفا شرکت های هرمی رو به اسم بازاریابی شبکه ای به خورد مردم ندید...
بازار خراب اقتصادي نتيجه اي جز اين شركتها ندارد. با زور هم نميشود اين حركت را متوقف كرد. يكي بايد به فكر اقتصاد و توليد ملي باشد تا دارندگان سرمايه را براي توليد بسيج كند و در نهايت با ايجاد اشتغال و كار ملت بيكار از اين مسير انحرافي گريزان ميشوند.
من در سوئد زندگی میکنم به سفارش یکی از اقوام دنبال این محصول گشتم اما از هر فروشگاهی میپرسیدم صادقانه بهم میگفتن که نخر! تازه اینها خودشون سوئدی هستند. در ضمن این محصول رو فقط از اینترنت میشه خرید یعنی هیچ فروشگاهی تو سوئد این محصول رو نمیفروشه!
بنده طراح ،محاسب ، و مشاور چند شركت نتورك ماركتينگ داخلي بوده ام. هرمي ها با نتورك متفاوت است اما تقريبا تمام شركتهايي كه در ايران اقدام به فعاليت كرده اند چه با نام و محصول ايراني و چه با نام و محصول خارجي وقتي با استقبال بي نظير و افراطي ايراني ها مواجه ميشوند شگرد شركتهاي هرمي را پيش مي گيرند. اين روحيه تجارت ، ثمره مسائل پيچيده اجتماعي اقتصادي ما است كه هر اقتصادي با بازار ما مواجه مي شود رو به مكر و حيله مي گذارد و شركت فوق هم با شگرد هرمي هم اقتصاد ما را هدف قرارداده و هم فرهنگ ما را به يغما مي برد.
بازار یابی شبکه ای یعنی شما از فروشنده جنس می خرید به قیمت
اگه دوست نداشتید کاری نمی کنید
مثل خرید معمولی
ولی اگه شما برای فروشنده مشتری پیدا کردید پورسانت کارتونو می گیرید
این واقعیت بازار یابی شبکه ای است
ولی در شرکت هرمی هدف عضو گیر ی است و دروغی که می گن اینه شما ماهی فقط 2 نفر معرفی کنید اونام ماهی 2 نفر سر سال شما میلیونر می شید ولی با یک حساب سر انگشتی حساب کنید اگه این روند ادامه پیدا کنه شما چقدر سر سال پنجم زیر مجموعه دارید
90000 برابر جمعیت کره زمین!!!!!!!!!!
پس یک کلاهبرداری اشکاره
لطفا این کامنتو بزارید
مواردی که در مورد شرکت Oriflame وجود دارد عبارتند از:
1- این شرکت در اصل سوئدی بوده و تمام محصولات خود را در خارج از ایران و در کشورهایی مانند روسیه، هند و چین تولید می کند.
2- با توجه به مورد اول این شرکت برای خارج از ایران و نه مردم ایران کارآفرینی می کندو مردم ایران تنها مصرف ککندۀ محصولات آن می باشند.
3- در یکی از جلسات معرفی این شرکت که من حضور داشتم، یک دختر 20 ساله از مشهد که معلوم نبود چطور 2 سال در تهران حضور داشته و بدون حضور خانواده فعالیت می کرده است، با عشوه هاو آرایش آن چنانی در مورد شرکت پرزنت می کرد.
4- من چندان آدم مذهبی ای نیستم ولی با توجه به مورد فوق وضعیت روابط درون این شرکت به شدت زننده و نگران کننده بود.
5- افراد سرگروه به صورت دسته جمعی یک خانه (بدون کاربری تجاری) اجاره کرده و در آن بدون پرداخت مالیات یا پاسخگویی به هیچ جایی، به عضو گیری مشغولند.
7- تمام سر گروه ها از فعالان بد سابقۀ هرمی بوده که اکنون در قالب شرکتی جدید دوباره به فعالیت های خود مشغولند.
6- مبالغ به دلار تبدیل شده و از کشور خارج گردیده و همۀ فعالیت ها بر اساس تاریخ های میلادی انجام می پذیرد!.
7- فعالیت این شرکت به شدت برای اقتصاد کشور مضر می باشد (بنده استاد دانشگاه در رشتۀ مدیریت و اقتصاد بوده و از دید کارشناسی صحبت می کنم.

با تشکر از تابناک، امیدوارم پروندۀ این شرکت هر چه سریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا این شرکت بیش از 3 سال است که به راحتی در ایران فعالیت کرده و درآمد باورنکردنی ای (نزدیک 2 میلیارد دلار در سال، بر اساس گفته های خود فعالان این شرکت، درآمد داشته است.)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل