بازدید 4410
۱

تشدید آتش‌سوزی کالیفرنیا شمار قربانیان را افزایش داد

آتش‌سوزی جنگل‌های شمال کالیفرنیا در آمریکا به دلیل خشکی آب و هوا و دمای بالا شدیدتر شده و شمار قربانیان آن نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 01 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، شمار کشته‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های جدید در دو منطقه در شمال کالیفرنیا روز چهارشنبه به وقت محلی به ۴ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان این حریق در تابستان امسال به حدود ۳۰ نفر رسید.

سی.ان.ان نیز گزارش داد که آتش‌سوزی‌های جدید مناطق «ناپا» و «شاستا» در شمال کالیفرنیا از کنترل خارج شده و وضع بحرانی را در این ایالت وخیم‌تر کرده است.

هرچند وزش بادهای گرم، متوقف شده اما گرمای هوا تلاش آتش‌نشانان را با سختی‌هایی همراه کرده است. این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در هفته جاری باران نخواهد بارید و اقدامات برای مهار آتش سخت‌تر خواهد شد.

آتش‌سوزی مهیب که برخی از باغ‌های معروف انگور کالیفرنیای شمالی را در بر گرفته ۴۲ هزار هکتار را ویران کرده است.

به دنبال گسترش آتش‌سوزی، تاکنون ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهرهای کالیفرنیا منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

ایالت کالیفرنیا هر سال با آغاز شهریورماه و به دلیل وضع گرم و خشک آب وهوایی شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های بسیاری است. ضمن آنکه مطالعات، آتش سوزی‌های مکرر و شدید سال‌های اخیر این منطقه را با بحران آب و هوایی مرتبط دانسته است. به گونه‌ای که شرایط اقلیمی خشک‌تر و گرمتر، آتش سوزی بیشتری در پی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آمریکا که میگن یعنی این. که اینقدر مرگ و میر توش زیاد شده .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل