بازدید 4789

پوتین و ماکرون خواستار توقف فوری درگیریها در قره باغ

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در گفتگویی تلفنی، ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه قره باغ خواستار توقف فوری مخاصمات مسلحانه در این منطقه شدند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 01 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای فرانسوی وی «امانوئل ماکرون» روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی پیرامون وخامت اوضاع در منطقه قره باغ با یکدیگر گفتگو کرده و از طرف‌های درگیر- آذربایجان و ارمنستان- خواستند تا هر چه سریع‌تر روند مخاصمات مسلحانه را متوقف کنند.

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه همچنین نسبت به تشدید مخاصمات در مقیاسی گسترده در منطقه قره باغ ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه‌ای که توسط سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شد، آمده است «[دو طرف] به طور کامل پیرامون وخامت چشمگیر اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ گفتگو کردند».

پوتین و ماکرون همچنین در مورد گام‌های آتی که گروه مینسک می‌تواند برای تنش زدایی در منطقه بردارد، گفتگو کرده و تأکید کردند که هیچ جایگزینی برای حل و فصل دیپلماتیک بحران در این منطقه وجود ندارد.

مقامات مسکو و پاریس همچنین از طرف‌های درگیر در این مناقشه خواستند «تا هرچه سریع‌تر عملیات‌های خصمانه را به طور کامل متوقف کرده و علاوه بر تنش زدایی، خویشتن داری کنند».

لازم به ذکر است که روز یکشنبه وضعیت در خط تماسی قره باغ میان باکو و ایروان رو به وخامت گرائید؛ در حالی که دو طرف یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک آمیز در خط تماسی متهم می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان