بازدید 4044
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش:

فرایند تولید امنیت و جهش تولید ادامه دارد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه زیر سطحی به گونه‌ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم
کد خبر: ۱۰۰۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷ 01 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش همگام با سایر نیرو‌های مسلح کار‌ها و اقدامات مهم و موثری انجام داده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۹ که تحرکات دشمن بعثی در مرز‌ها قابل مشاهده و احساس بود یگان‌های تکاوری، شناوری و پروازی نیروی دریایی ارتش در خرمشهر و خلیج فارس حضور فعالی داشتند که مهمترین نمونه آن دفاع قهرمانانه ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی ارتش بود.

امیر دریادار دوم طحانی یادآور شد: در حوزه شناوری و صحنه دریا کمتر از ۶۷ روز از آغاز رسمی جنگ تحمیلی توسط بعثی ها، نیروی دریایی ارتش با استفاده از ظرفیت‌هایی خود پرونده نیروی دریایی دشمن بعثی را در هم پیچید و با اجرای ۳ عملیات " شهید صفری" و "اشکان" و " مروارید" در آبانماه سال ۵۹ شاه رگ حیاتی اقتصادی دشمن بعثی را در شمال آب‌های خلیج فارس با انجام سکو‌های نفتی "البکر"و "الامیه" شناور‌های رسمی رژیم بعثی را منهدم کرد.

وی افزود: در دفاع مقدس موضوع اسکرت کاروان بسیار حائز اهمیت بود، با توجه به اینکه بنادری که در خلیج فارس داشتیم شناور‌های جمهوری اسلامی ایران از بنادر به خوبی حفاظت کردند و صادرات پایانه نفتی خارک نیز لحظه‌ای قطع نشد.

امیر دریادار دوم طحانی تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه در بدترین شرایط تحریمی قرار گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مواقع بحران خودکفا باشیم.

وی افزود: باتوجه به تنوع تجهیزاتی نیروی دریایی در حوزه زیرسطحی، سطحی، پروازی و موشکی اقدامات و برنامه‌های خوبی پیش بینی و اجرا شده و نیروی دریایی ارتش در حوزه موشکی به وضعیت خیلی خوبی رسیده است.

امیر دریادار دوم طحانی با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه زیر سطحی به گونه‌ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم و هم به سامانه ساخت زیر دریایی بومی دست پیدا کردیم. در حوزه شناور‌های سطحی ناوشکن" جماران"، "سهند"، و ... از دستاورد‌هایی در حوزه شناورد‌های سطحی است که به آن دست پیدا کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر