بازدید 4722
۴

ارتباط دفاع مقدس و کرونا از دیدگاه وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه برای سرکشی از چند طرح و حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا به گلستان سفر کرد که مقایسه چند باره فداکاری کادر درمان کشور با ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس از نکات قابل توجه سخنرانی سعید نمکی در جمع مدیران این استان بود.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 30 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکی از موضوعات مهم مورد نظر وزیر بهداشت و درمان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای گلستان، پیوند دادن فداکاری کادر درمان کشور به حماسه سازی دوران دفاع مقدس بود و نمکی رشادت پرسنل درمانی در مهار کرونا را برگرفته از فرهنگ سال های حماسه و خون دانست.

او گفت که پزشکان و پرستاران با درس گرفتن از دفاع مقدس، به آتش میدان کرونا زدند و با وجود آگاهی از خطرات آن، برای درمان بیماران از هیچ تلاش فروگذار نکردند.

زاهد ار راه به رندی نبرد معذور است/ عشق کاریست که موقوف هدایت باشد و ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست / عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد، دو شعر خوانده شده وزیر بهداشت در وصف فداکاری های کادر درمان در مبارزه با کرونا بود.

در بخشی دیگر، نمکی که در موضوع ضرورت اتحاد ملت ایران و هشدار به افراد خواهان تفرقه و نفاق سخن می گفت از این شعر ابوسعید ابوالخیر استفاده کرد که : اسرار ازل را نه تو دانی و نه من/ وین حرف معما نه تو خوانی و نه من/ هست از پس پرده گفتگوی من و تو/چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من

حاضر شدن بر سر مزار مادر در کاشان و " یک دل سیر گریه کردن" روایت دیگری از روزهای سخت وزیر بهداشت در روزهای ابتدایی همه گیری کرونا بود که به گفته نمکی از این دیدار " آرامشی گرفتم و دلی باز کردم".

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسی از آموزه های دفاع مقدس را یکی از عوامل موثر مبارزه هوشمندانه با کرونا دانست و گفت که تجارب گرانقدر به یادگار مانده از دفاع مقدس، در مسیر مبارزه با کرونا مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه آن توانستیم با وجود قرار داشتن در محاصره اقتصادی، بهتر از بسیاری کشورهای مدعی اروپایی با کرونا مقابله کنیم.

نمکی در پیوند دیگر دفاع مقدس با تلاش کادر درمان کشور برای مهار کرونا گفت: قبل از آن که کرونا وارد کشور شود با بهره گرفتن از تجربه دفاع مقدس، خود را برای هجوم این بیماری آماده کرده و با اتخاذ تدابیر قابل اجرا در برابر این ویروس ایستادگی کردیم.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام هرچه کار کنیم پاسخ یک قطره خون شهیدان نیست.

همچنین با حضور سعید نمکی ساختمان جدید دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان افتتاح شد.

وی در این مراسم گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه بهداشت و درمان سنگین بودن هزینه مرمت دندان برای مردم است که احداث و راه اندازی مراکزی از این دست می تواند آن را جبران کند.

نمکی گفت: اکنون سه هزار و ۶۰۰ دندانپزشک با بهره مندی از سه هزار و ۲۰۰ یونیت دندانپزشکی در شیفت های مخالف (غیراداری) به مردم ارایه خدمت دارند.

دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و نشست با جمعی از تلاشگران عرصه سلامت و کرونای گلستان از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به این استان بود.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی همچنین از توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا برای استفاده زنان باردار، بیماران سرطانی و پرسنل درمانی در کشور خبر داد و گفت: در مرحله دوم، این واکسن بین افراد بالای ۶۵ سال و گروه های پرخطر توزیع می شود و جامعه هدف نگران برخورداری از این واکسن نباشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چی رو به چی ربط میدید
بله ای کاش می گفتید این دفع چین متجاوز باعث این اتفاق شد و بی کفایتی مسئولین باعث شیوع بیشتر آن شد
قیاس نادرستی است. کسانی که مبتلا می شوند عمدتا سهل انگار بودند و بهداشت لازم را رعایت نکردند. اما کادر درمان باید بهای این سهل انگاری را با سلامت و زندگی اش بپردازد.
این چه وزیری که اصلا بلد نیست کاربکند بابا چین با اصل قرنطینه با کرونا مقابله کرد آنوقت این آقا با دست خالی و پوز عالی و بدون قرنطینه می خواهد با کادر خسته و ناتوان و نبود تجهییزات و امکانات و پول می خواهد با گرونا کشتی بگیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر