بازدید 6270
۱

ساف خواستار استعفای فوری دبیرکل اتحادیه عرب شد

دبیر کل کمیته اجرایی «سازمان آزادی بخش فلسطین» (ساف) در واکنش به اظهارات جانبدارانه دبیر کل اتحادیه عرب از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، خواستار استعفای فوری او شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰ 29 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به اظهارات اخیر و جانبدارانه «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در ارتباط با توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی با تمجید از توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این توافقنامه باعث توقف طرح الحاق کرانه باختری شده که این یک رویداد مهم است.

اما عریقات در واکنش به این ادعای دبیرکل اتحادیه عرب گفت که ابوالغیط آشکارا نگرش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق بحرین و امارات با تل‌آویو را تأیید کرده است و این بدان معناست که او با قرار گرفتن قدس شرقی اشغالی، مسجد الاقصی و کلیسای «رستاخیز» تحت حاکمیت تل‌آویو موافق است.

وی افزود: «این به معنای چراغ سبز نشان دادن به آن دسته از کشورهای عربی است که به دنبال سازش مجانی با اسرائیل و [ایجاد] ائتلاف امنیتی، نظامی با آن هستند یا به عبارتی دقیق‌تر، ابوالغیط خود بخشی از نقض میثاق، تصمیمات و طرح صلح عربی شده است».

در ادامه، عریقات با تأکید بر اینکه احمد ابوالغیط اعتبار خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند دبیرکل اتحادیه عرب باشد، خواستار استعفای فوری او شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اتحادیه عرب یکی از بی خاصیت ترین اتحادیه هاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار