بازدید 7403

درمان سردرد با فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ و تحریک الکتریکی

 برخی از انواع سردرد با علائم هشدار دهنده همراه هستند که در این شرایط شما باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. در چنین مواردی پزشک درخواست انجام تست‌های خاصی را می‌دهد تا بتواند علت اصلی بروز درد را مشخص کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی بعدی را انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 27 September 2020

درمان سردرد با فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ و تحریک الکتریکی

دکتر حیدر سعادتی در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته کمر درد و ستون فقرات با کمک به روزترین تکنیک ها انواع مشکلات اسکلتی عضلانی را درمان می کنند. برخی از روش های فیزیوتراپی که در این کلینیک توسط دکتر سعادتی برای درمان بیماران استفاده می شوند عبارت اند از:

  • لیزر درمانی
  • شاک ویو تراپی
  • تحریک الکتریکی عصب
  • رادیوفرکوئنسی
  • الکتروتراپی
  • اولتراسوند تراپی
  • درمان دستی
  • نوروبیوفیدبک

در این کلینیک درمان های نوین فیزیوتراپی برای رفع ریشه ای انواع سردرد تنشی و میگرن نیز ارائه میشود. 

درمان سردرد با فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ و تحریک الکتریکی

 سردرد یکی از شایع ترین مشکلات مرتبط با سلامت است و تعداد زیادی از افراد را درگیر می‌کند به نحوی که همه ما در طول زندگی خود دچار سردرد شده ایم. ۱۵ درصد افرادی که دچار سردرد می‌شوند برای تسکین درد خود از قرص مسکن استفاده می‌‌کنند. استفاده از روش‌های مخصوص فیزیوتراپی از قبیل درمان دستی، ماساژ درمانی، برنامه توانبخشی می‌تواند به کنترل برخی از انواع سردرد کمک کند. متخصص فیزیوتراپی می‌تواند با اصلاح عادات روزمره شما از بروز برخی از انواع سردرد پیشگیری کند.

علت سردرد

 می‌توان سردرد را در دو دسته گسترده و طبقه بندی کرد که عبارتند از سردردهای اولیه و سردردهای ثانویه. سردرد اولیه به علت مشکلات مرتبط با ساختارهای درون سر که نسبت به درد حساس هستند به وجود می‌آید و این نوع درد هیچ ارتباطی به بیماری در سایر نقاط بدن ندارد. از سوی دیگر سردردهای ثانویه علائم و نشانه‌های بیماری‌های دیگری از قبیل عفونت، آسیب ‌دیدگی یا تروما هستند. انواع مختلفی از سردرد وجود دارد که دو مورد بسیار شایع آن عبارتند از سردردهای تنشی که به علت استرس فیزیکی و عاطفی به وجود می‌آیند و سردردهای گردن که به علت مشکلات مرتبط با گردن ایجاد می‌‌شوند. معمولاً عوامل متعددی در به وجود آمدن سردرد نقش دارند که برخی از آنها عبارتند از استرس، اختلالات خواب، حالت بدن در هنگام خوابیدن، شکل بدن در هنگام خوابیدن، حالت بدن در حین کار کردن و ورزش کردن.

 چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

برخی از انواع سردرد با علائم هشدار دهنده همراه هستند که در این شرایط شما باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. در چنین مواردی پزشک درخواست انجام تست‌های خاصی را می‌دهد تا بتواند علت اصلی بروز درد را مشخص کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی بعدی را انجام دهد. برخی از علائم هشدار دهنده به شرح زیر می‌باشند اما فقط محدود به این موارد نیستند:

  • سردردهای جدیدی که در دوران بارداری آغاز می‌شوند.
  • سردردهای جدیدی که در افرادی که سابقه ابتلا به سرطان، عفونت اچ آی وی یا ضربه به سر را دارند.
  • سردردهایی که به طور ناگهانی شروع می‌شوند.
  • سردردهایی که به طور پیشرونده در حال بدتر شدن هستند یا به داروی مسکن پاسخ نمی‌دهند.
  • سردردهایی که با تغییرات بینایی، ضعیف شدن دست و پا، گرفتگی عضلات یا سایر علائم و نشانه‌های سیستم عصبی همراه هستند. افرادی که دچار میگرن هستند ممکن است علائم و نشانه‌هایی را تجربه کنند که دیگران دچار آن نمی‌شوند.
  • سردردهایی که غیرعادی به نظر می‌رسند.

 در صورتی که شما هر گونه نگرانی در ارتباط با سردرد خود دارید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

درمان سردرد با فیزیوتراپی

درمان سردرد با فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ و تحریک الکتریکی

 متخصص فیزیوتراپی در زمینه اصلاح حالت و حرکات بدن تخصص دارد و می‌‌تواند به خوبی به تشخیص، کنترل و پیشگیری از بروز برخی از سردردها بپردازد. به عنوان مثال متخصص فیزیوتراپی می‌تواند به این نتیجه برسد که آیا اختلالات مرتبط با بافت نرم گردن باعث بروز سردرد شده اند یا خیر. در این شرایط شما می‌توانید از مزایای حاصل از فیزیوتراپی برای درمان سردرد های گردن بهره‌ مند شوید که شامل استفاده از روش‌های درمان دستی، برنامه توانبخشی و ورزشی مخصوص، ریلکسیشن درمانی، ماساژ درمانی و به حرکت در آوردن بدن است.

 چند نکته در رابطه با سردرد

 متخصص فیزیوتراپی می‌تواند روش‌هایی را در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بروز برخی از انواع سردرد ارائه دهد و بر جنبه‌های مختلف زندگی شما تمرکز کند. برخی از این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • حالت بدن اهمیت بسیار زیادی دارد و هنگامی‌ که شما می‌ایستید باید قفسه سینه شما به سمت بالا حرکت کند شانه‌ها در حالت مناسب قرار داشته باشند و سر و گردن به طور صحیح روی قفسه سینه قرار بگیرند و چانه به سمت قفسه سینه کشیده شود.
  • از انجام دادن فعالیتی که با خم شدن سر به سمت جلو یا پایین به مدت طولانی همراه است خودداری کنید و به طور منظم حالت بدن خود را تغییر دهید و به انجام حرکات کششی بپردازید.
  • مناسب بودن حالت خوابیدن فشار زیادی را به گردن شما وارد می‌کند. متخصص فیزیوتراپی نکاتی را در ارتباط با بهترین نوع بالش متناسب با شرایط شما ارائه خواهد داد.
  • متخصص فیزیوتراپی می‌تواند تمرینات ورزشی خاصی را به شما آموزش دهد که به رفع سفتی عضلات و ضعف آنها کمک می‌کنند تا شاید بتوانید به شرایط مطلوب دست پیدا کنید.
  • آشنا شدن با شرایط تنش آور به شما کمک می‌کند تا بتوانید به کنترل و درمان سردرد تنشی بپردازید. متخصص فیزیوتراپی می‌توان از یک مجموعه حرکات ورزشی خاص را به شما آموزش دهد تا به کنترل سردرد تنشی خود کمک کنید. به عنوان مثال متخصص فیزیوتراپی تا زمانی که بیمار به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نکرده باشد هیچ نکته ای را در ارتباط با کنترل درد توصیه نمی‌کند. 

 ماساژ درمانی و آزاد کردن نقاط ماشه ای

 گاهی اوقات عضلاتی که کوتاه شده اند دارای نقاط ماشه ای هستند و باعث بروز درد انتشار دهنده می‌‌شوند که در این موارد می‌‌توان به کمک ریلکسیشن یا آزاد سازی این نقاط به بهبود عملکرد عضله گردن کمک کرد.

تحریک الکتریکی

 استفاده از گرما، تحریک الکتریکی، جریان اینترفرنشال یا تحریک الکتریکی عضله در کنار درمان دستی می‌‌تواند به رفع درد و گرفتگی عضله کمک کند.

طب سوزنی

 طب سوزنی روشی است که در آن پزشک تعدادی سوزن بسیار ریز را وارد نقاط خاصی می‌‌نماید تا به تحریک سطح پوست بپردازند. این امر باعث افزایش گردش خون و بهبود تعداد زیادی از اختلالات خواهد شد.

 تحریک درون عضله ای

 تحریک درون عضله ای شامل استفاده از تعدادی سوزن کوچک است اما فرایند درمان به طور کامل متفاوت است. این سوزن‌ها به طور مستقیم به درون عضله ارسال می‌‌شوند تا به رفع گرفتگی عضله کمک کنند و التهاب مفاصل اطراف اعصاب را از بین ببرند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست