هیجان زده نشوید و جو مجلس را متشنج نکنید!

تذکرات متعدد به نمایندگان برای شرکت در رای گیری، رعایت پروتکلهای بهداشتی و فریادهای اعتراضی در انتقاد به خارج شدن موضوعی از دستور کار مجلس را میتوان پررنگترین اتفاقات جلسه علنی امروز پارلمان برشمرد.
به گزارش «تابناک»؛ جلسه علنی امروز (یکشنبه) با سخنرانی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. او به فعالیتهای ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت ایران برای ایستادگی و موفقیت است که همه اجزای تشکیل دهنده این الگو در آن، نقش تعیین کنندهای داشته اند. ارتش با کمک سپاه و این دو با کمک بسیج و این سه با کمک جهاد سازندگی و این چهار رکن با حمایت همه جانبه مردم و همه اینها با فرماندهی حضرت امام (ره)، روی بومی از غیرت ملی با روح آموزههای عاشورایی این معجزه قرن را آفریدند. ارتش پس از جنگ تا امروز با اجرای عملیات مردمیاری در حوادثی همچون زلزله و کرونا با استقرار نیروی زمینی در مرزهای شرقی و غربی کشور امنیت و آرامش مرزها را با تلاش شبانه روزی و با تقدیم شهدای والامقام حفظ کرده است.»
با اتمام صحبتهای فرمانده ارتش، مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون مالیاتهای مستقیم شد؛ طرحی با ایرادات متعدد که طبق توضیحات مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در آن ابهام مربوط به تعریف خانههای خالی رفع شده و موارد استثنایی به آن اضافه شده است؛ مشخصا اینکه اگر واحد مسکونی در شهری بالای یکصدهزار نفر جمعیت بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربری نداشته باشد، خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره خواهد شد. مشمولین باید در سال اول معادل شش برابر، سال دوم معادل دوازده برابر و سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه را پرداخت کنند.
در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان، میزان مشارکت نمایندگان در رای گیری به اندازهای کم بود که امیرحسین قاضی زاده، نایب رییس مجلس و رییس جلسه در تذکرات پی در پی از نمایندگان خواستار شرکت در رای گیری میشد. او علاوه بر اعلام اسامی نمایندگان از پشت تریبون پارلمان، سمت آنها در کمیسیون و حتی نام حوزه انتخابیه شان را بیان میکرد تا شاید وکلای ملت برای رای دادن به عنوان وظیفه اصلی شان ترغیب شوند. به گفته مالک شریعتی، نماینده تهران، رای ندادن ۶۰ تا ۷۰ نماینده دور از شان مجلس است و بعدها مورد انتقاد رسانهها قرار میگیرد.
کاهش مشارکت به حدی رسید که قاضی زاده از معاونان پارلمانی و یا نمایندگان دولت درخواست میکرد که پاسخ نمایندگان را نداده و در موردی رحیم زارع نماینده آباده را مامور کرد تا نمایندگانی که در قسمت انتهایی مجلس جلسه گذاشته بودند را به سمت صندلی هایشان برای رای دادن هدایت کند.
همچنین امروز مراسم تحلیف ده منتخب جدید پارلمان که پیروز انتخابات دور دوم مجلس یازدهم شده بودند، انجام و اعتبارنامه آنها جهت بررسی به شعب ارجاع شد. پس از برگزاری مراسم تحلیف، برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در مقابل جایگاه این مراسم با این منتخبان خوش و بش کرده و حتی آنها را در آغوش گرفتند. در واکنش قاضی زاده، هاشمی رییس جلسه با دادن این تذکر به نمایندگان که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند، گفت: نمایندگان زیاد هیجان زده نشوید!
قبل از مراسم تحلیف یکباره تعدادی از نمایندگان با در دست داشتن آیین نامه داخلی با فریاد درخواست بیان تذکر میکردند که قاضی زاده رئیس جلسه از آنها خواست تذکر را به بعد از این مراسم موکول کنند؛ تذکراتی که در انتقاد به خارج شدن دستور کار انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون شوراها و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بود.
بیان تذکرات و فریادهای تعدادی از نمایندگان مشخصا سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان نمایندگان تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. موسوی توضیح داد که هیات رییسه اختیاری برای خارج کردن موضوعی از دستور کار مجلس ندارد و نباید به خاطر برگزاری انتخاباتی و حاصل شدن نتیجهای بر خلاف میل شخص خاصی موضوع را از دستور خارج کرد. با این بدعت، دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود. خضریان هم گفت که انگار اعضای هیات رییسه اختیاری درباره خارج شدن موضوعی از دستور کار مجلس ندارند. نشستن در جایگاه هیات رئیسه که یک و نیم متر از صندلیهای نمایندگان فاصله دارد و بالاتر است، ارزش این را ندارد که آزادگی خود را از دست بدهید.
توضیح قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس این بود که رییس مجلس این کار را به خاطر صحبت جوکار رئیس کمیسیون شوراها انجام داده، چون به طرح در حال بررسی در این کمیسیون استناد کرده که به موجب آن تعداد ناظران در هیات مرکزی انتخابات شوراها افزایش پیدا میکند؛ البته ما این موضوع را از دستور خارج نکردیم و بعدازظهر در جلسه هیات رئیسه تصمیم گیری میشود.
به رغم این توضیحات، باز هم نمایندگان معترض در جایگاه هیات رییسه حاضر شده و خواستار در دستور قرار گرفتن موضوع انتخاب ناظران در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها شدند.
که با دریافت تنها ماهیانه ۱۱ میلیون تومان
دادند ماهی ۱۲ میلیون تومان قسط وام مسکن و دنا پلاس را می پردازند
حالا با منفی یک میلیون تومان در ماه
چطوری زندگی میکنند !!!!؟؟؟؟
واقعا باید جایزه به آنها داد !!!!؟؟؟؟
به امید خدا
جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا
نقد مالیات خانه خالی
لطفا با دلتان بخوانید نه چشمتان.
ایرادات متعدد طرح عجیب مالیات خانه های به اصطلاح خالی!
1- این جناب خاندوزی علاقه زیادی به خودنمایی داره. یک ماه است هر روز مصاحبه دارد.
2- این طرح ناعادلانه و مانع حفظ دارایی مردم در سقوط ارزش پول و باعث فرار سرمایه به خارج است.
3- ویلاهای خودشان را معاف کردند.
4- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رفته اند.
5- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی در خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
6- خانواده 2 نفره یک خانه معاف داشته باشد در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار 5 یا 6 یا 13 نفره هم فقط یک خانه؟!!!
7- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه بعدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مسکن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
8-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سند دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم تعیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
9- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟
10- خانه 25 متری هم مشمول مالیات است؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح!
11- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت می شود، چرا در این طرح نیامده؟
12- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقشه، چه می شود؟
13- مالیات از سود گرفته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول 90 محاسبه شود نسبت به نرخ تورم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
14- قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مسکن باید بدهد؟
15- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
16- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
17-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خانوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
18- قانون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسنجی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشور را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
19- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
20- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشها کجای این طرح بود؟
21- رقم 6 برابری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
22- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتیجه اش، همان است.
23- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد می کردید و این طرح که دست پخت همانهاست.
24- هرکدام از این ایرادها به شکست کامل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
25- کاهش ارزش پول ملی عمل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خانه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کند.
26- با اوج گیری نرخ تورم، هر چند به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا واقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آنهم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیاردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلوت 20 متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زیرا لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندارد.
27-توقع از مردم برای عدم جلوگیری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست.
28-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
29-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
30- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص مواو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه جایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
31- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتار و دلسوز است.
32 – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
33- اصل مالکیت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با این طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالیتهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
34- این طرح از همان ابتدا هم در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوزه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
35- مالیات بر خانههای خالی چندان ابزار قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
36- این قانون امسال اجرایی شود، چندان بر قیمت مسکن تأثیر نمیگذارد.
37- براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده میشود نه هر شخص که ناعادلانه است.
38- به هر کد ملی یک آدرس پستی اختصاص داده میشود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی میشود.
39- در این طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن است اعضای خانوادهاش در مناطق مختلف زندگی کنند.
40- خرید خانههای قولنامهای توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیان در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
41- افراد کد ملی ندارند و خانه آنها شامل مالیات میشود.
42- در اکثر کشورهای جهان صرفاً بهخاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آنها اقامت دائم تعلق میگیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
43- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای طرح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای زیادی برای خانوادههای ایرانی ایجاد میکند.
44- تعداد قابلتوجهی مسکن در مناطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آنها به دست احتکارگران و بانکها هستند نه مردم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ تا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهند؟؟!!
45- و .........
لطفا و خواهشا، سریع اصلاح طرح فاجعه خود را مطرح کن.
لطفا هم اینجا و هم مستقلا، منتشر کنید.
ممنونم
خلاصه نویسی یاد بگیری بهتر نیست ؟!؟






