بازدید 7007
۱

بیشترین ابتلا به کرونا در آلمان ظرف پنج ماهه گذشته

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان در ۲۴ ساعت گذشته به دو هزار و ۵۰۷ نفر رسید و موسسه روبرت کخ گفت که در پنج ماهه گذشته این بالاترین رقم بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 27 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه‌های آلمان اعلام کردند ؛ براساس پیش بینی مقامات آلمانی شمار فوتی‌ها در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

آلمان در میان کشورهای اروپایی به لحاظ گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد با این وجود در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا افزایش یافته است.

مؤسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بر عهده دارد؛ روز شنبه پنجم مهر (۲۶ سپتامبر) گزارش داد که در شبانه روز گذشته دو هزار و ۵۰۷ نفر به کرونا مبتلا شدند. این آمار در مقایسه با روز جمعه ۳۵۴ نفر بیشتر بوده و ۹ نفر نیز بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به گزارش دویچه وله ، اکنون به ۲۸۲ هزار و ۷۳۰ و فوتی‌ها به ۹ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماری جان سالم به در برده‌اند.

شاخص سرایت‌پذیری در آلمان در حال حاضر برابر با ۹۱/ ۰ است، در حالی که روز گذشته این شاخص برابر با ۷۸/ ۰ بود. این بدان معناست که هر مبتلا کمتر از یک نفر دیگر را می‌تواند مبتلا کند.

شمار روزانه مبتلایان به کرونا در ماه مارس تا اوایل آوریل حدود شش هزار نفر بوده است. این رقم در ظرف ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرد ولی دوباره در ماه ژوئیه بیشتر شد و اکنون به بالارترین رقم در پنج ماهه گذشته رسیده است.

دلایل افزایش شمار مبتلایان

افزایش شمار مبتلایان جدید را می‌توان تا حدی با افزایش تست کرونا در ارتباط دانست. با این وجود این را هم باید افزود که بسیاری از از تست‌های انجام گرفته نتایج مثبتی داشته‌اند.

برای مهار گسترش ویروس کرونا بسیاری از شهرها و مناطق آلمان از دولت خواستند که برنامه‌ای واحد ارائه دهد. آنها به دولت پیشنهاد کردند که برای مقابله با کرونا تعداد مهمانان جشن‌های خصوصی را تنها تا ۵۰ نفر مجاز اعلام کند. گفته می‌شود اگر شمار مهمانان بیشتر از ۵۰ نفر باشد کنترل و ردیابی ویروس کرونا دشوار است.

یکی دیگر از عوامل شیوع بیشتر کرونا در آلمان جشن‌های عروسی بوده است. در شهر هام آلمان یک جشن عروسی با ۱۵۰ مهمان سبب گسترش وسیع کرونا در این شهر شده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان همسایگان این کشور را هم نگران کرده است. لیتوانی از دوشنبه آینده کسانی را که از آلمان وارد این کشور می‌شوند به مدت دو هفته روانه قرنطینه خواهد کرد. این تدبیر را دولت لیتوانی به خاطر گسترش شیوع کرونا در آلمان اتخاذ کرده است.

به گفته مقامات آلمانی شمار فوتی‌ها در آلمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد چونکه آمار فعلی فوتی‌ها تنها مربوط به هفته‌های گذشته بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
جالبه ، در یک روز بیش از دوهزار و پانصد نفر مبتلا اما تلفات فقط 9 نفر ، به نظرم یه جای کار ما ایراد داره!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر