بازدید 11076

مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا را بازگرداند

مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد بدلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد ۱۵۰۰ واکسن تخصیصی به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 24 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ویژه امسال در تامین واکسن انفلوآنزا، ۱۵۰۰ واکسنی را که طبق روال سال‌های گذشته به داروخانه بهارستان تخصیص داده شده بود را به وزارت بهداشت بازگرداند این در حالی است که وزارت بهداشت طی توضیحی این اتفاق را تصمیمی طبق روال طبیعی توزیع واکسن به مراکز بهداشت اعلام کرد.

در توضیح سخنگوی سازمان غذا و دارو آمده است:
در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسن‌ها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهاد‌های مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت کننده واکسن باشند. البته تاکید بر آن است که هرگونه توزیع باید بر اساس پروتکل‌های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

در همین رابطه شهلا میرگلوبیات مدیر کل سلامت مجلس اظهار داشت: تخصیص واکسن آنفولانزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی مطابق روال سال‌های گذشته صورت گرفته است که با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و لزوم پیش‌بینی لازم جهت این امر، تعداد ۱۵۰۰ واکسن از سوی سازمان غذا و دارو به داروخانه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شده است.

مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: با اینکه واکسن‌های تخصیص داده شده به این مرکز بهداشت مشابه دیگر مراکز درمانی صرفا در زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند و صرفا مورد استفاده برای افرادی قرار می‌گرفت که مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت تعیین می‌شود علی رغم اینکه روند توزیع گسترده واکسن برای همه مراکز درمانی مشابه آغاز شده است در عین حال مقرر شد بدلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد این ۱۵۰۰ واکسن به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.

وی درباره اظهارات مطرح شده توسط برخی نمایندگان دراین‌باره تاکید کرد: این اظهارات نادرست است و احتمالا از افراد مطلع در این باره پرس و جو نکرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی