بازدید 9143

مذاکرات ظریف و لاوروف در مسکو

مداکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سرگئی لاوروف همتای روس وی در مسکو آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 24 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا در مسکو، دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه امروز پنجشنبه در محل ضیافت‌های رسمی وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد.

در دستور کار مذاکرات دو طرف، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین المللی و همکاری‌های دوجانبه قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای حول برجام، تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره و تبادل نظر می‌کنند.

ظریف در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه هماهنگی بسیار نزدیکی بین ایران و روسیه وجود دارد، اظهار داشت: این امر امکان تماس‌های با همکاران روسی را فراهم می‌کند و سفر کنونی من به مسکو سومین سفر به پایتخت روسیه در دوره شیوع کرونا است.

وی گفت: ما در منطقه مشکلات جدی داریم بحث سوریه نیاز به هماهنگی ویژه دارد و به همراه روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه اقدامات خود را هماهنگ می‌کنیم.

وزیر خارجه سپس به موضوع افغانستان به عنوان موضوع دیگر دستور کار مذاکرات مسکو اشاره و تصریح کرد: موضوع افغانستان باتوجه به مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان و نیز با توجه به سختی مواضع گروه طالبان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی سپس به روابط دوجانبه ایران و روسیه اشاره و ان را بسیار خوب توضیف و اظهار داشت که در مذاکرات مسکو، راه‌های توسعه روابط و همکاری‌ها بررسی خواهد شد و این موضوعات بخش مهمی از گفتگو‌ها را دربرخواهد گرفت.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز گذشته در پیامی با بیان اینکه انزوای آمریکا تمامی ندارد، اظهار داشت: همزمان با شکست این رژیم در زورگویی خود برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل و همچنین برگزاری مانور مشترک نظامی «قفقاز ۲۰۲۰» با حضور ایران و روسیه در منطقه خزر و دریای سیاه، ظریف در سی و یکمین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در چهارمین سفر در شش ماه عازم مسکو است.

جلالی گفت: روسیه به عنوان حامی برجام اخیرا با قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت کرده است؛ ایران و روسیه علیه تحریم‌های ضد بشری و یک جانبه آمریکا همبستگی کامل دارند.

به گفته جلالی، در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دو جانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین المللی از روندی رو به رشد برخوردار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار