بازدید 9909

حریرچی: با دست خالی با کرونا نمی‌شود جنگید

معاون کل وزیر بهداشت گفت: با دست خالی با کرونا نمی‌شود جنگید و پیروزی خواستن مستلزم فراهم بودن امکانات است.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 24 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب چهارشنبه شب شبکه خبر با بیان این که صبر، تحمل و توان پزشکان و پرستاران هم حدی دارد از نبود امکانات و منابع مالی گله کرد.

وی افزود: از این که کارکنان بهداشتی ما ۳ تا ۴ ماه است نه کارانه، نه اضافه کار و حتی حقوقشان را که نیز کمتر از حداقل حقوق وزارت کار است دریافت نکرده اند روسیاه و متاسفیم.

وی همچنین با بیان این که قربانیان کاهش رعایت مقررات خود مردم هستند گفت: آن‌هایی که رعایت نمی‌کنند مسئول ابتلای دیگران هستند و تنها نمی‌شود با امر به معروف و تذکر و توصیه و خواهش و تمنا این مشکل را برطرف کرد بلکه باید جدی‌تر به این موضوع رسیدگی کرد.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: ویروس در سطح جهانی جهش کرده و سرایت پذیری آن بیشتر شده است و الان اگر یک فرد خانواده مبتلا شود بقیه افراد خانواده و آن‌هایی که با وی تماس دارند نیز مبتلا خواهند شد.

وی گفت: بیماری زایی ویروس افزایش پیدا کرده و براساس خبر‌هایی، دانشمندی گفته این تازه بازی اول پاندمی است.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: روند افزایش بیماری در اصفهان، آذربایجان شرقی، قم، کهگیلویه و بویراحمد حالت شبه انفجاری دارد و مثل همه دنیا ۸ تا ۱۲ درصد موارد بستری‌ها و ۵۰ درصد کسانی که در " آی سی یو "بستری می‌شوند فوت می‌کنند.

وی گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد فوتی‌های روزانه کشور به علت کروناست یعنی از هر هزار نفر که در روز فوت می‌کنند ۲۰۰ نفر به علت کروناست.

معاون کل وزیر بهداشت با ابراز نگرانی شدید از این که وضع ۲۹ استان کشور در حالت هشدار و قرمز قرار دارد افزود: افزایش اختیارات محلی و استانی متناسب با شرایط هر منطقه می‌تواند تصمیم گیری را سریع‌تر و به مدیریت و کنترل بیماری سرعت ببخشد.

استاندار اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، و معاون استانداری آذربایجان شرقی هم در ارتباط تصویری و تلفنی با برنامه از کاهش رعایت مقررات بهداشتی توسط مردم خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها