بازدید 9632
۷

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۳۲ میلیون تن/ کاهش «نرخ مرگ» به ۴ درصد

دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن افزایش یافت و به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که حالا تعداد کمتری از ایشان می‌‍میرند، در حالی که این روند در ایران (به میزانی اندک) معکوس پیش می‌رود!
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸ 24 September 2020
تابناک اجتماعی
بار دیگر به فاصله چهار روز، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در جهان افزوده شد؛ افزایشی که با کاهش اندک «نرخ مرگ» همراه بوده است.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۳۲ میلیون تن/ کاهش «نرخ مرگ» به ۴ درصدبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن افزایش یافت و به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۷.۱ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند؛ کشوری که ماه‌های متمادی است رتبه نخست ابتلا به کرونا در جهان را دارد.

این در حالی است که رتبه دوم جدول شمار مبتلایان مدتی است که در اختیار هند قرار گرفته که حالا بیش از ۵.۷ میلیون مبتلای شناسایی شده دارد و پس از آن، برزیل با بیش از ۴.۶ میلیون مبتلا، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. البته به جز این سه کشور، روسیه هم با بیش از ۱.۱ میلیون مبتلا، کشوری با شمار مبتلایان میلیونی است.

کلمبیا، پرو، مکزیک، اسپانیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین رتبه‌های پنجم تا دهم را از آن خود کرده و پس از آن‌ها فرانسه، شیلی در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند و کشورمان با یک رتبه نزول، در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است، در حالی که دو روز پیش رکورد شناسایی بیماران جدید در کشورمان شکسته شد؛ واقعیتی که نشان می‌دهد رشد شیوع در کشور‌های کاهش نیافته است.

بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان تقریبا ۹۸۰ هزار تن شده است؛ فوت شدگانی که بالغ بر ۲۰۰ هزارتایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا بوده اند و حدود ۱۴۰ هزار تن از ایشان اهالی برزیل. پس از این دو کشور، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا، پرو، فرانسه، اسپانیا و ایران رتبه‌های سوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.

نکته قابل تامل در خصوص میزان مرگ این بیماری، کاهش نرخ مرگ کرونا در جهان به ۴ درصد است. کاهشی چشمگیر به نسبت ماه‌های گذشته که البته در کشورمان صدق نمی‌کند تا جایی که شاهدیم نرخ مرگ کرونا در ایران به نسبت روز‌های گذشته اندکی افزایش یافته و حالا به ۶.۴ درصد رسیده است؛ اتفاقی ناخوشایند که باید امیدوار به تغییرش باشیم.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۲۳.۵ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن بر خلاف ماه‌های گذشته دیگر در اختیار آمریکا نیست و هند با حدود ۴.۷ میلیون بهبودیافته به این جایگاه تکیه زده و پس از آن آمریکا و برزیل رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. جایگاه فعلی کشورمان در این آمار به مانند هفته‌ها و ماه‌های اخیر، رتبه یازدهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
آمار غربیها را باور نکنید آنها عمدا آمارشان را بال میبرند تا موفقیت ایران در کنترل کرونا را زیر سوال ببرند. اینهم یکی دیگر از توطئه های آنها علیه ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
یا شوخی میکنی یا مسخره‌ای
بدبود
بدبود
آمارخودمون چی شد؟ تلفات وضعیت فوق قرمز چقدره؟99
شاید بیماری و مرگ و میر ناشی از الودگی محیط زیست بسیار بیشتر از کرونا است اما چون ما مرگ و میر کرونا را با چشم می بینیم مساپل بهداشتی از قبیل ماسک و شستن دست ها را رعایت می کنیم و اگر می دانستیم که عوارض ناشی از محیط زیست چقدر زیانبار است از داخل خانه زباله های تجزیه پذیر سالم که تبدیل به کود می شود را از زباله های صنعتی که قابلیت بازیابی دارند را جدا می کردیم و در طبیعت رها نمی کردیم که آب و محصولات کشاورزی را آلوده و فلزات سنگین انباشت پذیر در بدن را وارد چرخه تغذیه ما کند و در تمیزی محیط زیست و آب و هوا هم مثل کرونا بیشتر رعایت می کردیم
تو مردن هم اولیم

روحانی متشکریم

علی برکت الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار