بازدید 5069

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری سایبری در فضای همدلی

رئیس پلیس فتای استان زنجان نسبت به کلاهبرداری درباره رزمایش همدلی و استفاده سودجویان از این شرایط هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 22 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: با توجه به اجرای رزمایش همدلی هم‌وطنان باید مراقب مجرمان سایبری باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در چنین شرایطی افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات جعلی و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از حس همدلی و انسان دوستانه هم‌وطنان سوءاستفاده کرده و برای کمک کردن به نیازمندان، شهروندان را به صفحات جعلی بانکی (فیشینگ)، هدایت می‌کنند.

آدینه‌لو از هموطنان خواست هرگز فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و برای هرگونه کمک نقدی یا غیرنقدی خود، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح اقدام کرده و از پرداخت‌های اینترنتی در درگاه‌های مشکوک یا واریز وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مشکلات و کلاهبردار‌ی‌ها مربوط به جرائم اقتصادی است و برداشت‌های غیرمجاز به ترفند‌های مختلف و به تناسب اتفاقات در جامعه متفاوت است، اضافه کرد: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب شهروندان به بهانه صدور کارت سوخت، فروش شارژ‌های ارزان قیمت، فعال سازی بیمه سلامت و یا سایت دیوار و تبلیغات آن موجب شگرد‌هایی جدید برای کلاهبرداری در فضای مجازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، از شهروندان خواست تخلفات این حوزه را به پلیس فتا گزارش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار