بازدید 3648
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد:

افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومین در گیلان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت البسه و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و... از دیگر برنامه هاست.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 20 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین مصطفی پور در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، باید تلاش خودمان را برای بسط و گسترش فرهنگ و معارف دفاع مقدس صد برابر کنیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه دادن راه انقلاب نیازمند فرهنگ دفاع مقدس به عنوان چراغ راه هستیم، خاطرنشان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و لذا باید این هفته را به صورت ویژه گرامی بداریم. همچنین برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان سال تداوم خواهد داشت و دستگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف از ایثارگران تجلیل به عمل می‌آورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مهمترین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس را ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با پیشکسوتان جهاد و شهادت دانست و عنوان کرد: فردا از مقام یک میلیون رزمنده تجلیل می‌شود و سهم استان گیلان ۲۰ هزار رزمنده از یگان‌های نظامی و انتظامی است.

مصطفی پور، از برگزاری نمایشگاه رزمی – فرهنگی دستاورد‌های دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت هشت شب در مقر دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران در زیباکنار برگزار و به صورت زنده از شبکه باران پخش می‌شود.

وی افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت البسه و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، اجرای میز خدمت، برگزاری طرح «ثامن» با هدف تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس، تولید شبیه ساز عملیات‌ها و... از دیگر برنامه هاست.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، همچنین از رونمایی از مستند «همسفران صبور» ویژه همسران شهدا با همکاری سپاه و تولید و پخش مسابقه تلویزیونی «۸۰۰۰ قهرمان» توسط صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیپ «اسطوره‌های دفاع مقدس» نیز در هفته دفاع مقدس تولید و پخش می‌شود.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز اگر امنیت و آرامش و اقتدار در ایران اسلامی وجود دارد به برکت خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس است که با ایثار و از خود گذشتگی مقابل دشمن ایستادند.

وی دفاع مقدس را همچون گنجی دانست که باید به مرور زمان استخراج و به نسل‌های فعلی و بعدی منتقل شود و اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس هویت بخش است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس چراغ راه امروز و فردای ملت ایران است، متذکر شد: کرد: از خودگذشتگی، ایثار، توکل به خدا و پیروی از ولایت رمز موفقیت شهدا در جبهه‌ها بود و امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

پاکاری، با بیان اینکه پروژه سینمایی شهید علی انصاری، استاندار گیلان گیلان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: توسط صدا و سیمای مرکز گیلان یک پژوهش درباره میزان اثرگذاری یادواره‌های تلویزیونی شهدا با توجه به شیوع بیماری کرونا نیز در حال انجام است.

وی جانبازان شیمیایی را جزو قشر آسیب پذیر جامعه در برابر بیماری کرونا و آنفلوانزا دانست و یادآور شد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اقلام بهداشتی ویژه جانبازان شیمیایی به ویژه ۲۶۰ جانباز شیمیایی بالای ۷۰ درصد اختصاص می‌یابد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از تداوم یادواره‌های تلویزیونی شهدا خبر داد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبارات لازم جهت نگهداری و مرمت گلزار‌های شهدا را تخصیص دهند. همچنین پیگیر بازسازی تابلو‌ها و یادمان‌های شهدا هستیم.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در ادامه، از اجرای بالغ بر ۲۰۰ ویژه برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه زنان و خانواده از سوی کمیته زنان دفاع مقدس استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت در برگزاری میدانی برنامه ها، سعی می‌کنیم جلوه‌ای از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زنان در دوران دفاع مقدس را با استفاده از ظرفیت رسانه‌های سمعی و بصری و فضای مجازی برای عموم مردم ارائه کنیم.

وی دیدار با خانواده‌های شهدای سلامت را یکی از برنامه‌های شاخص کمیته زنان در هفته دفاع مقدس دانست و گفت: تجلیل ار ۴۰ بانوی پیشکسوت دفاع مقدس و رویش‌های انقلاب، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با محوریت دفاع مقدس، رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان، دیدار با همسران فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس و تماس تلفنی با بیش از ۱۵۰ خانواده شهید و ایثارگر از دیگر برنامه هاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر