بازدید 12653

واکنشی به فیلمسازی بی بی سی با اکبر گنجی

اینکه میگوییم دفاع مقدس نماد مدیریت مردمی است، همین نوار جلسه آذر۶۳ سند خوبی برای این ادعاست. فرمانده کل سپاه در بحبوحه جنگ‌ پای حرف منتقدانش می نشیند و منتقدانش با شناخت قبلی که از او دارند آزادانه و بدون ترس حرفشان را به او میگویند. امروز چند مدیر اینگونه در دولت سراغ داریم؟
کد خبر: ۱۰۰۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 20 September 2020

محسن حیدری از فعالان سیاسی و رسانه ای درباره فیلمی که بی بی سی فارسی درباره جنجال اکبر گنجی و هم قطارانش در اوج جنگ ساخته، در یک رشته توییت یادآور شد:

* فرمانده کل سپاه، آذر۶۳ وسط جنگ‌ ایران وعراق، در حالی که ‎#سپاه برای عملیات بدر آماده میشد، برخی رزمندگان سپاه تهران را که این طرف و آن طرف گلایه میکردند، صدا زده و پای حرفشان نشسته و گوش داده است. بعد هم مستقیم از این جلسه به جبهه رفته است. فایل صوتی این جلسه سالها پیش بیرون آمد.

* شبکه ‎#BBC (درهفته دفاع مقدس ۱۳۹۹) سعی کرده با پخش فایل صوتی جلسه درونی سپاه با فرماندهشان در آذر۶۳ آن را وارونه کند! این نوار اتفاقاً نمایش هنر مدیریت است و نشان میدهد سپاه دیسیپلین خشک نظامی ندارد و انتقادپذیری، رُک گویی، تبادل فکری و مدیریت اقناعی در جلسات درونی خود دارد.

* جالب اینکه درجلسه مذکور، یکنفر میگوید محسن رضایی فرمانده کل سپاه، نظامی نیست و سیاسی است.
امروز اما BBC و طنینهای داخلیش میگویند فرماندهان سپاه سیاسی نیستند و نظامی اند! حق کدام است؟ فرماندهان سپاه ازجمله محسن رضایی سرباز میهن و انقلاب اند و نماد مدیریت مردمی در هر عرصه هستند.

‏* اینکه میگوییم دفاع مقدس نماد مدیریت مردمی است، همین نوار جلسه آذر۶۳ سند خوبی برای این ادعاست. فرمانده کل سپاه در بحبوحه جنگ‌ پای حرف منتقدانش می نشیند و منتقدانش با شناخت قبلی که از او دارند آزادانه و بدون ترس حرفشان را به او میگویند. امروز چند مدیر اینگونه در دولت سراغ داریم؟

* یک‌ مثال شفاف: در سالهای اخیر چند نفر از بانوان همکار BBC، انتقاداتی راجع به سواستفاده و رفتار غیرحرفه ای ‎#صادق_صبا مدیر بی بی سی فارسی مطرح کردند. آیا BBC شجاعتی هم‌سنگ بچه های سپاه در آذر۶۳ دارد که یک جلسه روددرو بین مدیران و آن بانوان منتقد بگذارد و نوار جلسه را منتشر کند؟

* رسانه‌ای که به شفافیت تن ندهد، نامش چیست؟ سپاه در یک موضوع نظامی (که ماهیتش گاه مقتضی عدم شفافیت است) گفتگوی صریح و شنیدن انتقادها را تاب آورده. پس حق دهید که با شنیدن فایل صوتی جلسه آذر۶۳ به فرماندهان این نهاد مردمی تبریک بگوییم و این نوار را سند افتخار مدیریت دفاع مقدس بدانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار