بازدید 7496
۵

تسهیلات طرح جهش تولید مسکن از زبان نیکزاد

نائب رئیس مجلس با بیان "متاسفانه اطلاعات غلط راجع به طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس به مردم داده می‌شود" گفت: این طرح را کمیسیون عمران ارائه کرده که دوفوریت آن نیز رای بالایی آورده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 20 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی نیکزاد با بیان این‌که درباره طرح جهش و تولید مسکن اطلاعات غلط به مردم می‌دهند، اظهار کرد: در این طرح نه به دنبال خط اعتباری، نه انحصار و نه به دنبال استفاده از منابع غیر بانکی هستیم بلکه در طرح، بازار سرمایه را هم دیده ایم.

وی افزود: شورای پول و اعتبار در سنوات گذشته مصوبه کرده بانک‌هایی که با بخش مسکن کار می‌کنند مثل تجارت، صادرات، ملی و ملت باید ۲۰ تا ۲۵ درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص می‌دادند. ۷۰ تا ۷۵ درصد بخش مسکن مصالح و صنعت است، درواقع مسکن لکوموتیو اقتصاد است که با حرکت آن ۱۳۶ رشته شغلی فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن ارز بری ندارد، ادامه داد: این بخش درون زا و برون نگر است و بهترین حربه برای دورزدن تحریم هاست، اما متاسفانه راجع به انحصار مصالح ساختمانی حرف‌های زیادی زده می‌شود در حالی که در طرح جهش تولید و تامین مسکن چنین چیزی آورده نشده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه در کشور ۲۸ میلیون تن فولاد تولید می‌شود، گفت: صادرات این محصول کاهش پیدا کرده ومصرف آن در داخل ۱۶ میلیون تن است. از سوی دیگر سالانه ۶۱ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود که ۵۰ میلیون تن آن در داخل مصرف می‌شود. با این وجود متاسفانهسیمان و فولاد تولید داخل از قیمت جهانی گران‌تر است که بسیار جای تعجب دارد.

نیکزاد با اعلام این‌که در طرح جهش تولید مسکن بانک‌های تخصصی مثل بانک کشاورزی، صنعت و معدن، کارآفرینی و ... در این طرح از پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مستثنی شده اند، تاکید کرد: باوجود تصویب طرح جامع مسکن و مکلف شدن دولت‌ها در جهت تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور متاسفانه در شش سال اخیر این اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی، بی توجهی به اجرای طرح جامع مسکن سبب شد تا نمایندگان اقدام به تصویب طرح دو فوریتی طرح جهش تولید و تامین مسکن کنند.

وی همچنین با تاکید بر این‌که در کنار تولید مسکن باید تلاش کنیم در درازمدت مسکن از کالای سرمایه ایی به کالای مصرفی تبدیل شود، اظهار کرد: برای این کار از ظرفیت مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و مالیات بر زمین‌های بایر در طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده شده است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج برای دختران ۲۴ و پسران ۲۹ سال رسیده و این درحالیست که ۲,۵ میلیون جوان از سن ۳۲ سال عبور کرده و هنوز ازدواج نکرده اند و شاید مشکل مسکن یکی از عوامل این پدیده باشد.
جدا از این ۱۳ میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور داریم.

وی یادآور شد: تسهیلاتی که طرح جهش تولید مسکن برای ساخت مسکن اختصاص پیدا می‌کند یارانه ندارد، تورم ندارد، خط اعتباری نیست و نقدینگی را بالا نمی‌برد. ضمن این‌که ساخت انبوه و کنترل قیمت مسکن از اولویت‌های مهم طرح «جهش تولید و تامین مسکن» است. تولید انبوه مسکن اگر با قانون بازدارنده به نام مالیات بر انواع معاملات زمین و مسکن همراه نباشد موجب رانت و احتکار می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح باید در کنار دیگر قوانین و پتانسیل‌های بازدارنده مانند مالیات بر خانه‌های خالی مانع احتکار مسکن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
1پاسخ
جناب اقای وزیر محترم مسکن ،
روی سخنم با شما و دیگران مسئولین کشور است ...
تا وقتی که برای مالکیت و مالک بودن و مالک ماندن ملک و مسکن و مستغلات محدودیت قائل نشوید اوضاع همین است که هست ...
بهتر میدانید که کنترل قیمت مسکن در دست معدودیست و تنها با قوانین بازدارنده میشود این معضل را کنترل کرد ...
بیایید اینگونه فرض کنید که مثلا امروز مجلس و دولت قوانین زیر را وضع کرد و به تصویب رساند و زمان اجرای آنرا از مثلا فروردین سال 1401 گذاشت ، خواهید دید که حتی قبل از اجرایی شدن آن ، قیمت مسکن بشدت افت میکند ...
سرفصل قوانین بدین مضمون است :
1- هر ایرانی به ازای هر کارت ملی فقط میتواند یک سند ملکی بنام خودش داشته باشد و املاک اضافی مشمول مالیات تصاعدی سالیانه میشود .
به عنوان مثال اگر ملک دوم ارزشی معادل 1 میلیارد تومان داشته باشد باید سالی 10 درصد قیمت ملک را مالیات بدهد و هر چه ارزش ملک بیشتر شود تا 50% قیمت واقعی ملک در سال مشمول مالیات شود ...
این مالیات باید به گونه ای زیاد باشد که مالکین نتوانند آنرا بر روی قیمت فروش بگذارند و ترجیها از شر ملک دوم و سوم مجبور به خلاص شدن میشوند ..
حال اگر حتی کسانی از محل اجاره ملک دوم امرار معاش میکند ، از حالا تا دو سال دیگر باید فکر دیگری برای امرار معاش خود کند و سرمایه اش را در تولید و یا کسب و کار ببرد ...
2- همان یک ملکی هم که هر کارت ملی میتواند بنامش داشته باشد ، از نظر ارزش و قیمت روز باید محدودیت داشته باشد .
یعنی اینکه تا سقف مثلا 5 میلیارد معاف از مالیات سالیانه
از 5 تا 10 میلیارد مشمول 1% مالیات سالیانه
از 10 تا 15 میلیارد ( برای 5 میلیارد اضافی ) مبلغ 2% مالیات سالیانه
و الی آخر
به این روش صاحبان خانه های مولتی میلیاردی به سختی میتوانند از عهده مالیات سالینه همان یک ملک خود برایند ، لذا آنرا کوچکتر میکنند و در حد نیاز واقعی همان تک ملک را نگهداری میکنند ..
3- همین قوانین بازدارنده برای خودرو هم صدق میکند
کسی که مثلا خودروی 4 میلیاردی دارد باید سالی 500 میلیون مالیات بدهد و دو سال وقت داره از شر خودروی خودش راحت بشه یا فک پلاک کنه ...
باید برای دارندگی و مال اندوزی مزاحمت و دردسر ایجاد کرد ، نه اینکه با این وامهای ناچیز مسکن ، مفت خورهای بساز و بفروش را فربه تر کرد ...
4- هر کسی هم از این پولدارها که خواست از ایران بره به کشور دیگه ، بسلامت ، وقتی که اقامت و پاسپورت کشور دیگری را گرفت ف شناسنامه و پاسپورت و کارت ملی اونارو توی ایران باطل کرد و تا 10 سال اجازه ورود بهشون نداد ..
میشه همین قانون رو از اول سال 1402 اجرایی کرد و همه اونایی که قبلا مهاجرت کردند حالا حق انتخاب دارند ، یا از ملیت کشورهای دیگه صرف نظر کنند ، یا همه مدارک شناسایی ایرانشون باطل میشه و تا 10 سال حق ورود به ایران رو ندارند ..
نمیشه که هم خر و هم خرما ...
ممنونم تابناک عزیز
اگر با حقوق 3 تومان حساب کنیم و اصلا همه اش را هم پس انداز کند سالی 36 تومان ....
این قدرت مالی 95 درصد مردم ایران است .... حالا می خواهید نرخ مسکن و خودور به نرخ دلار آزاد مردم بگیرید!!!
در بهترین حالت 3 تا 4 سال رکورد در بخش مسکن و خودرو داریم
اقای نیکزاد مثل اینکه شما هنوز سیاست مدار صد در صدی نشدی ها..؟ برادر من این حرفا خیلی قشنگه و خیلی درسته و خیلی انسان دوستانه است..! اما اما اما شما دنبال یک لقه نون پنیر برای چند میلیون ایرانی هستید ولی تا در کنارش چند میلیارد شیشلیک برای بعضی ها درست نشه دو زار کسی گوشش بدهکار نیست..! در سیاست چیزی به اسم دو دو تا چهار تا نداریم..! یا شیش تا یا هشت تا و یا هیچی..! درست مثل مسکن اجتماعی چند واحد ساخته شد..؟
به است که خحالت بکشید و منتظر اتمام مسیولیت باشید.نجهید بهتراست. بعد از ۷سال ممکن است کمربندها شل شده باشد جهیدن جالب نیست
وی با اشاره به اینکه بخش مسکن ارز بری ندارد، ادامه داد: این بخش درون زا و برون نگر است و بهترین حربه برای دورزدن تحریم هاست،
دور زدن تحریم ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درون زا و برون نگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی بیاد حرفای ایشون رو ترجمه کنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر