بازدید 4475

پمپئو با وزیر خارجه امارات دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا با همتای اماراتی خود که برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به واشنگتن رفته، دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 17 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: امروز با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان دیدار کردن تا امضای پیمان ابراهیم (سازش با رژیم صهیونیستی) را به او تبریک بگویم. ما باید به اختلافات میان کشورهای خلیج فارس فائق بیاییم و به همکاری برای مقابله با رفتار مخرب ایران در منطقه ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه امارات سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان با رژیم صهیونیستی را در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا کرد. در این مراسم وزیر امور خارجه بحرین نیز قرارداد مشابهی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان به هواپیماهای رژیم اسرائیل اجازه دادند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مساله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

پمپئو که برخی منتقدان و رسانه‌های آمریکا نیز او را بدترین وزیر امور خارجه تاریخ این کشور می‌دانند، پس از شکست چندباره تلاش‌های ضدایرانی‌اش در شورای امنیت سازمان ملل این اظهارات را مطرح می‌کند.

آمریکا ماه گذشته قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که قرار است ۲۷ مهرماه منقضی شود، ارایه داد، اما با رای ممتنع ۱۱ کشور از جمله متحدان اروپایی واشنگتن و رای مخالف روسیه و چین شکست خود.

سپس، پمپئو شخصا نامه‌ای را برای فعال کردن مکانیسم ماشه برای بازگرداندن همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به شورای امنیت ارایه داد که این اقدام نیز با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای این شورا روبه‌رو گشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر