بازدید 9252

چند میلیون خانوار ایرانی مشمول خانه‌های مازاد هستند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک به ۱.۵میلیون نفر دارای مسکن مازاد خبر داد و گفت: حدود ۲.۵ میلیون خانوار مشمول خانه‌های مازاد هستند.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 14 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده یادآور شد: بیش از ۱۳ میلیون ملک شناسایی شده که حدود ۵۰ درصد املاک مسکونی کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که حدود ۲.۵ میلیون خانوار مشمول خانه‌های مازاد هستند به ارسال پیامک به حدود ۱.۵ میلیون نفر از این خانوار‌ها اشاره کرد و افزود: مهلتی را برای پیگیری افرادی که اطلاعات وارده آن‌ها در سامانه دچار تناقض با واقعیت بوده، تعیین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سامانه فضایی را ایجاد می‌کنیم تا مردم قادر به ارسال پیامک باشند و طی یکی دو روز آینده خبر نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان این‌که مطمئن هستیم وزارت راه تا پایان شهریور بحث خانه‌های خالی را جمع بندی می‌کند، افزود: تصور می‌کنم اطلاعات تا چند ماه آتی تکمیل شده و دریافت مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود که در این صورت بازار اجاره را تنظیم خواهد کرد.

وی دریافت اطلاعات جامع و برنامه‌ریزی‌های متناسب با ساخت مسکن از سوی وزارت راه را از دیگر دستاورد‌های اجرایی شدن بانک جامع اطلاعات مسکن دانست و ادامه داد: دولت قصد داشت لایحه‌ای درباره مالیات بر عایدی تنظیم کند و قرار است با همکاری مجلس این طرح را به نهایت برسانیم. مالیات بر درآمد جزو این طرح است که امیدواریم تا پایان سال نهایی شود.

وی درباره طرح دیگر مجلس برای تنظیم‌گری بازار مسکن گفت: مصالح ساختمانی و قیمت تمام شده جزء موضوعات کلان اقتصاد است و در این راستا می‌توان از بازار سرمایه بهره برد. دولت در کنترل قیمت‌ها تاکنون موفق نبوده است؛ با وجود اینکه مصالح ساختمانی تا ۱۰۰ در صد در کشور تولید می‌شوند، اما قیمت آن برای دولت قابل کنترل نبود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان