بازدید 17444
۱

چند دقیقه در کنار فرد مبتلا بمانیم کرونا می‌گیریم؟

در قطرات سرفه فرد مبتلا به بیماری کرونا ۲۰۰ میلیون ذره ویروسی وجود دارد، بنابراین اگر فرد سالمی نزدیک بیمار باشد و بیمار مبتلا مستقیما به سمت او عطسه یا سرفه کند احتمال خیلی زیادی دارد که هزار ذره ویروس را استنشاق کند و به بیماری مبتلا شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 11 September 2020

به گزارش  تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میزان تماس با فرد مبتلا به کرونا در ابتلا به بیماری نقش دارد و متخصصان اعداد و ارقام احتمالی را اعلام کرده اند.

 بیماری کرونا از جمله بیماری‌های است که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل خواهد شد و تا به امروز افراد بسیار زیادی را به کام مرگ کشانده است. در برخی از موارد کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند بدون علامت هستند یا هنوز هنوز علائمی از این بیماری در فرد نمایان نشده است.


تاثیر میزان دوز ویروس در ابتلای افراد

براساس شواهد موجود، برای اینکه فردی به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شود، لازم است با دوز مشخصی از ویروس مواجه شود. براساس برخی مطالعات، ابتلا به این بیماری به دوز مشخصی از ویروس و مدت‌زمان مواجهه فرد سالم با بیمار مرتبط است.

براساس مطالعات انجام‌شده روی ویروس مرس و سارس، تخمین زده می‌شود هزار ذره ویروسی برای ایجاد عفونت لازم است. یک سرفه حدود ۳ هزار قطره رها می‌کند و قطره‌ها با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند حرکت کنند. اغلب قطره‌ها سنگین هستند و در هوا نمی‌مانند اما برخی از قطره ها در هوا باقی می‌مانند و می‌توانند در چند ثانیه طول یک اتاق را بپیمایند. هر عطسه حدود ۳۰ هزار قطره رها می‌کند و قطره ها تا ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می‌توانند پیمایش کنند.

در قطرات سرفه فرد مبتلا به بیماری کرونا ۲۰۰ میلیون ذره ویروسی وجود دارد، بنابراین اگر فرد سالمی نزدیک بیمار باشد و بیمار مبتلا مستقیما به سمت او عطسه یا سرفه کند احتمال خیلی زیادی دارد که هزار ذره ویروس را استنشاق کند و به بیماری مبتلا شود.

ممکن است فردی سالم به صورت مستقیم در معرض عطسه یا سرفه فرد بیمار قرار نگرفته باشد، اما این احتمال وجود دارد برخی از قطرات کوچک ویروس مدت زمان بسیار کمی در هوا معلق بمانند و فردی چند دقیقه بعد از عطسه یا سرفه وارد اتاق شود و هوای اتاق را استنشاق کند و به بیماری مبتلا شود.

همانطور که تا به امروز گفته شده است یکی از راه‌های انتقال کووید ۱۹ تنفس است، ذرات ویروس از بدن فرد بیمار با عطسه و سرفه خارج می شود و با قرار گرفتن بر روی سطوح می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به دیگر افراد سالم باشد.

به همین خاطر لازم است بدانید در صورتی که اطلاعی از بیمار بودن فرد ندارید و در یک محیط سربسته بیش از ۵۰ دقیقه به گفت و گو با فرد بیمار پرداخته اید احتمال انتقال ویروس از فرد بیمار به شما بسیار زیاد بوده است، زیرا شما برای مدتی در محیطی قرار گرفته اید که فرد بیمار در آن جا قرار داشته است.

تنها ۵ دقیقه صحبت کردن نزدیک با فرد مبتلا می تواند شما را بیمار کندو به کرونا مبتلا شوید.

بنابراین هر فردی که در یک فضای بسته مانند یک دفتر کار مدتی با فرد مبتلا بماند احتمال ابتلا وجود دارد.

به طور خلاصه در معرض عطسه و سرفه قرار گرفتن، ۵ دقیقه صحبت، یا حدود ۵۰ دقیقه قرار گرفتن در یک مکان بسته با فرد مبتلا به بیماری کرونا خطر بیمار شدن را در افراد سالم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
و به یاد داشته باشید که فرزندان شما بخصوص نوجوانان که جنب و جوش بیشتری دارند، در کلاس های درس هر روز حدود 45 دقیقه در مکانی با ریسک ابتلای بالا قرار می گیرند!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی