بازدید 17249

سه شهر استان مرکزی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا، اراک، دلیجان و خمین همچنان قرمز و وضعیت شهرستان خمین به مراتب پرخطرتر است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 10 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در آخرین تقسیم‌بندی شهرهای کشور، فراهان و ساوه نیز در وضعیت نارنجی و یا پر خطر قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های زرندیه، کمیجان، تفرش و محلات نیز بر اساس این تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: شهرستان خمین که در آخرین تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار داشت، اکنون قرمز و بسیار پرخطر است و این نشان از شکننده بودن تقسیم بندی‌ها دارد که یک شهرستان در عرض یک هفته از وضعیت متوسط به خیلی پر خطر می‌رسد.

جمالیان افزود: سه شهرستان خنداب، شازند و آشتیان کم خطر و یا سفید هستند و امید است این روند در کل استان ادامه دار و تثبیت شده باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که در هفته آینده شاهد پیک افزایشی شدیدی در استان نباشیم چرا که هرگونه تجمع بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت استان را برای روزهای آینده پرخطر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: وزارت آموزش و پرورش اجباری بودن حضور دانش آموزان برای کلاس های درس را لغو کرده است که این خود می‌تواند به کاهش تراکم در کلاس‌های درس برای دانش آموزان منجر شو.

جمالیان افزود: دانش آموزان با توجه به شرایط سنی که دارند و شور و هیجان و انرژی کودکی و نوجوانی آنان در رعایت پروتکل ها مانند افراد بزرگسال عمل نمی کنند، از این رو بیشترین نظارت و بیشترین دغدغه ما در حال حاضر روی این مسئله است.

وی اظهار داشت: کروناویروس ناخواسته همه ما را وارد یک سبک جدید از زندگی کرده است طوری که یک تغییر به طور کامل محسوس در زندگی ما به‌وجود آورده است و باید تا مدت‌ها تابع پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی