بازدید 14648
۸

عملیات اجرای پروژه خط ۱۰ مترو تهران آغاز شد

به همت تلاشگران و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و با همکاری شهرداری تهران، عملیات اجرای پروژه خط ۱۰ متروی تهران به طول ۴۳ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 08 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: خط ۱۰ متروی تهران از جمله خطوط جدید مترویی تهران است که در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران به تصویب رسیده است و با طول ۴۳ کیلومتر از ایستگاه مترو وردآورد در غرب تهران آغاز و پس از گذر از ۳۵ ایستگاه به محدوده قنات کوثر در شرق تهران ختم می‌شود.

وی در خصوص عظمت این پروژه و ایستگاه‌های تقاطعی متعدد آن گفت: خط ۱۰ شامل هفت ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط مترو تهران می‌باشد که به ترتیب در محدوده وردآورد با خط پنچ، در محدوده آزادگان با خط ۹، در محدوده کوهسار با خط ۶، در محدوده میدان کتاب با خط هفت، در محدوده صدر با خط یک، در محدوده نوبنیاد با خط سه و در محدوده تهرانپارس با خط چهار امکان پذیرش مسافران از سایر خطوط را میسر می‌سازد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن تشکر از همکاری شهرداری تهران در این خصوص، خاطرنشان کرد: این خط طی یک برنامه ۵ ساله و در ۵ فاز بررسی شده است و با بهره‌برداری از آن، کریدور غرب به شرق تهران تکمیل می‌شودکه از مزایای اصلی آن می‌توان به تسهیل دسترسی آسان و ارزان ساکنین و شاغلین استان‌های البرز و غرب تهران به مناطق مختلف پایتخت اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
چه خبره 5 سال!
روزی 23 متر!!!
سرعت دستگاه حفاری مترو روزانه 15 متر هست.... تنها چهار دستگاه TBM که قیمت هر کدام 30 میلیون یورو هست و داریم .... میشه روززانه 60 متر پیشرویی کرد....بدون توقف.... که میشه کمتر از 2 سال.... با 8 دستگاه حفاری میشه کمتر از یک سال....
نگید بقیه کارها چی.... بقیه کارها میتونه موازی پیش بره.
در کشوری که سود پول ماهیانه 3 درصده هر پروژه ای که بیشتر از 3 سال طول بکشه قطعا در ضرر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
چه خبره پنج سال
راست میگی والله
باید بیایی مترو اهواز رو ببینی
ادستگاههای حفاری چنان سریع حرکت میکنن که اصلاً دیده نمیشن
حبیب
| France |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
شما دعا کن همون 5 ساله تمام بشه
سردار!!!!!!!!!!!متروی پردیس چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از وعده وعید های دروغ دیگه خسته شدیم.
یادش بخیر همین 2-3 سال قبل بود یک بنده خدایی می گفت دیگه همه مترو تهران رو ساختیم. بعدی ها بیان فقط بهره برداری کنند! حالا نه تنها همون خطوط هنوز تموم نشدن، بلکه خطوط جدید مترو هم در دستور کار ساخت داره قرار می گیره.
در محدوده نوبنیاد با خط سه و در "محدوده تهرانپارس با خط چهار"?! مترو سوار شدی؟ اصلاح می کنم "در محدوده تهرانپارس با خظ دو"
مترو تهران پاکدشت مسکن مهر امام رضا را لطفا پیگیری کنید چقدر وعده الکی دادند لطفا شهردار و شورای شهر پاکدشت رو بیاد نظارت کنید کجاست نماینده پاکدشت فقط موقع انتخابات همه جا هستند.
چرا کارها رو به شرکتهای خصوصی نمیدهند تا قدرت شرکتهای خصوصی هم زیاد بشه؟ این طوری دائم وابسته نیستیم فقط به یک شرکت.

قوی شدن شرکتهای خصوصی "متعدد" قطعا به قوی شدن دولتها کمک میکنه چون رقابت رو بالا میبره و قیمت های نهایی پروژه ها کم میشه.

این مسیری است که سایر کشورهای پیشرفته بهشون رسیده اند بعد از سالها تجربه. ما نباید همه چیز رو دوباره از اول تجربه کنیم.

من میدانم قرارگاه در تونل سازی توانایی بالایی داره ولی وابستگی به یک نهاد غیر خصوصی ضررهای بیشتری داره در بلند مدت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس