بازدید 168883
خطر انحلال بیخ گوش بانک آینده

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته برای بانکی که شعارش «آینده روشن است»!

بررسی صورت‌های مالی در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که نه تنها زیان انباشته این بانک کاهش نیافته است، بلکه در این سال، با رشدی ۱.۵ هزار میلیارد تومانی به ۱۳.۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این میزان زیان انباشته با توجه به ثبات سرمایه این بانک، باز هم بانک آینده را یک قدم به انحلال نزدیک‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 07 September 2020

بررسی صورت‌های مالی بانک آینده نشان می‌دهد، در مجموع طی سه سال این بانک حدود ۳۴.۵ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بانکی را صرف ساخت پروژه لوکس ایران مال کرده است. رقمی که بسیار قابل توجه است و پیامد‌های این سوق منابع به سمت یک پروژه را می‌توان در صورت‌های مالی سال ۹۷ دید. زیان انباشته بانک آینده در سال ۹۷ به ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و همین باعث شده است تا حسابرس آن خطر انحلال را در یادداشت‌های صورت‌های مالی گوشزد کند!

ایران مال و بانک آینده

در تعاریفی که برای بانک ها ارائه می شود از آن ها به عنوان نهادهای اقتصادی نام برده می شود که دارای وظایفی چون تجهیز و تخصیص منابع، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل ‌و انتقال وجوه، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان هستند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در چند سال اخیر، اما بعضاً مشاهده شده که بانک‌ها وظیفه دیگری نیز بر عهده گرفته اند! بررسی‌ها نشان می‌دهد، بانک‌ها سپرده‌های مردم را به سمت خرید و فروش ملک و مسکن و یا ساخت و ساز مجتمع‌های بزرگ سوق داده اند. مساله‌ای که می‌تواند برای بانک‌ها بسیار خطرناک باشد، چون تعریف و مشارکت در پروژه‌های بزرگ ساخت و ساز منابع بسیاری را نیاز دارد و هدایت سپرده‌های مردم به سمت این گونه پروژه‌ها باعث می‌شود تا در صورت عدم موفقیت پروژه، بانک نیز با تهدید جدی ورشکستگی رو به رو شود.

از جمله نمونه‌های بارز آنچه گفته شد، می‌توان به مشارکت بانک آینده در پروژه ایران مال اشاره کرد. بررسی صورت‌های مالی بانک آینده در چند سال اخیر نشان می‌دهد که این بانک، یکی از نمونه‌های بارز تمرکز دارایی‌ها در یک پروژه خاص است. بانک آینده طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ تمرکز ویژه‌ای بر ساخت پروژه "ایران مال" داشته است.

شایان ذکر است که بازار بزرگ ایران به نام «ایران مال» به عنوان یکی از پنج مال برتر جهان، جزو عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی است که بین دو کلان شهر تهران و کرج واقع شده است. این مجموعه در میان سه فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره) احاطه و در شمال غربی تهران بزرگ و حاشیه پارک چیتگر در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار مترمربع ساخته شده است. ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و گفته می‌شود علی انصاری، مؤسس بازار فرش و بازار موبایل کارفرمای اصلی این پروژه بوده است.

هر چند بانک آینده رقم دقیقی در مورد هزینه کرد خود در پروژه ایران مال منتشر نکرده است، بررسی صورت‌های مالی این بانک نشان می‌دهد در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ بانک آینده مبالغی را برای ساخت این پروژه پرداخت کرده است.

همان گونه که از تصویر زیر ملاحظه می‌گردد، صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ بانک آینده نشان می‌دهد که این بانک رقم ۸.۴ هزار میلیارد تومان را در این سال برای پروژه ایران مال پرداخت کرده است.

ایران مال و بانک آینده

همچنین صورت‌های مالی بانک آینده در سال ۹۵ نیز نشان می‌دهد، این بانک مبلغ ۱۳.۹ هزار میلیارد تومان دیگر در سال ۹۴ در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

ایران مال و بانک آینده

صورت‌های مالی سال ۱۳۹۶ بانک آینده نشان می‌دهد، این بانک در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۱۴.۲ هزار میلیارد تومان به شرکت توسعه بین الملل ایران مال تسهیلات اعطا کرده است.

ایران مال و بانک آینده

بنابراین در مجموع طی سه سال، بانک آینده حدود ۳۴.۵ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بانکی را صرف ساخت پروژه لوکس ایران مال کرده است.

 

زیان انباشته بانک آینده در یک سال پنج برابر شد!

خطر انحلال بیخ گوش بانک آینده؟

بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک آینده، منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ که به تازگی بر روی سایت کدال قرار گرفته است، نشان می‌دهد که زیان انباشته این شرکت در سال ۱۳۹۷ به ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، حال آنکه صورت‌های مالی سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که زیان انباشته در این سال حدود ۲.۴ هزار میلیارد تومان بوده است. مقایسه ارقام زیان انباشته در سال ۱۳۹۷ با سال ۱۳۹۶ بیانگر آن است که زیان انباشته بانک آینده طی یک سال حدوداً پنج برابر شده است!

ایران مال و بانک آینده

این رشد ۵ برابری زیان انباشته و عدم تغییر میزان سرمایه (۱.۶ هزار میلیارد تومان) باعث شد تا حسابرس در یادداشت‌های صورت‌های مالی ۱۳۹۷ در این مورد هشدار دهد. حسابرس در این باره عنوان نمود: با توجه به مانده زیان انباشته بانک که بیش از سرمایه ثبت شده می‌باشد و همچنین نسبت کفایت سرمایه بانک، توجه مجمع عمومی صاحبان سهام را به مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و ماده ۱۱۶ اساسنامه بانک مبنی بر تشکیل مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص تسلیم تقاضای انحلال بانک به بانک مرکزی یا افزایش سرمایه بانک جلب می‌نماید.

ایران مال و بانک آینده

شایان ذکر است که نسبت کفایت سرمایه بانک آینده در سال ۱۳۹۷، ۰.۹ درصد گزارش شده است، در حالی که طبق ماده ۳ آیین نامه کفایت سرمایه مصوب یکهزار و چهاردهمین جلسه شورای محترم پول و اعتبار، حداقل نسبت کفایت سرمایه برای کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری (اعم از دولتی و غیردولتی) ۸ درصد تعیین شده است.

همچنین بررسی صورت‌های مالی بانک آینده در سال ۱۳۹۸ نیز نشان می‌دهد، نه تنها زیان انباشته این بانک کاهش نیافته است بلکه در این سال، زیان انباشته با رشدی ۱.۵ هزار میلیارد تومانی به ۱۳.۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این میزان زیان انباشته با توجه به ثبات سرمایه این بانک (۱.۶ هزار میلیارد تومان) باز هم بانک آینده را یک قدم به انحلال نزدیک‌تر کرده است.

ایران مال و بانک آینده

 

پروژه ای که این روزها دوباره حاشیه ساز شد!

این روز‌ها دوباره موضوع ایران مال در رسانه‌های مطرح و خبر‌هایی پیرامون آن منتشر شد. به تازگی گزارش هیات کارشناسان رسمی دادگستری منتشر شد که نشان می‌داد، ایران مال حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده که رقم بسیار قابل توجهی بود.

ایران مال و بانک آینده

همزمان با انتشار میزان ارزش ایران مال، خبرهایی مبنی بر وضعیت مالکیت این پروژه مطرح شد که در نهایت این خبرها منجر به واکنش روابط عمومی بانک آینده شد.

در اطلاعیه روابط عمومی بانک آینده آمده بود:

بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) به صورت کامل، متعلق به بانک اینده است و هیچ فرد حقیقی و حقوقی دیگری در آن سهیم نیست؛ «انتقال مالکیت ایران‌مال به بانک آینده برای تسویه بدهی آقای علی انصاری با تصویب شورای پول و اعتبار» کاملاً تکذیب می‌شود؛ این خبر از اساس، جعلی است و جعل و نشر آن، موجب پیگرد است؛ احداث پروژه بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)، از شروع به کار بانک تات در پایان سال ١٣٨٨ و در سال ١٣٨٩ آغاز شده، پس از آن، طی فرایند ادغام و در زمان تأسیس این بانک در قالب انتقال دارایی‌ها و نیز بدهی‌ها، به بانک آینده منتقل شده است.

همچنین در ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ همزمان با انتشار گزارش هیات کارشناسان رسمی دادگستری، اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت بر روی سایت کدال قرار گرفت. در متن این اطلاعیه آمده بود:

"سرکار خانم زهرا زارع مدیر محترم نظارت بر ناشران بازار پایه شرکت فرابورس ایران با سلام احتراماً، پیرو دریافت گزارش هیأت کارشناسی رسمی دادگستری، طی نامه شماره ۱۰۹۷۲ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۱، در خصوص ارزیابی "پروژه بازار بزرگ ایران" (ایران­ مال)، که در یوم جاری واصل شده است، به استحضار می‌رساند؛ اصلاح ساختار مالی و نسبت­‌های نظارتی، به ویژه، نسبت کفایت سرمایه و عنداللزوم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش‌ها و ثبت شرکت توسعه بین­ الملل ایران مال (سهامی عام) نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، در دستور کار هیأت مدیره بانک بوده؛ که نتیجه آن پس از تایید مراجع نظارتی در زمان تحقق، از طریق سامانه"کدال" اطلاع ­رسانی خواهد شد. لذا، خواهشمند است، دستور فرمایید؛ به منظور رعایت حقوق سهامداران، مراتب به نحو مقتضی، اطلاع­ رسانی شود.

این اطلاعیه بیانگر آن بود که گویا قرار است با انتشار گزارش میزان ارزش ایران مال، بانک آینده دست به تجدید ارزیابی دارایی‌ها بزند تا از این طریق، وضعیت نسبت کفایت سرمایه خود و همچنین میزان سرمایه خود را برای فرار از خطر انحلال بهبود ببخشد.

به هر صورت آنچه مسلم است این که بانک آینده در این سال‌ها بیشتر سرمایه خود را به سمت پروژه ایران مال سوق داد که این مساله بر افزایش زیان انباشته این بانک تاثیر بسزایی گذاشت و آن را تا یک قدمی انحلال پیش برد. به هر حال، باید حالا منتظر ماند و دید که سرانجام ایران مال و بانک آینده به کجا خواهد رسید.

گفتنی است از سال ۱۳۹۷ زمزمه‌های عرضه اولیه سهام ایران مال در فرابورس مطرح بوده است.

طبق نامه مرداد ماه ۹۹ بانک آینده به فرابورس ایران ـ که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید ـ شرکت توسعه بین المللی ایران مال (سهامی عام) بر اساس مفاد بازار اوراق بهادار، متقاضی ثبت سهام نزد سازمان بورس است.

ایران مال و بانک آینده

شایان ذکر است که اگر ایران مال بخواهد در بورس حضور پیدا کند، باید اول شاهد ثبت نماد ایران مال در فرابورس و پس از آن، باید منتظر اطلاعیه عرضه اولیه سهام ایران مال در فرابورس باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۷
بانک آینده ورشکسته است. من پولمو کشیدم بیرون از این بانک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
این یک بحث کارشناسی تحصصی است و در آخر گزارش خودش کفته است که یا باید انحلال کند یا تجدید ارزیابی
بانک در حال تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه است پس مشکلی نیست و بر عکس یکی از قویترین بانک های کشور است که سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
باید پولهامون رو بکشیم بیرون. این بانک خطرناکه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
درود به غیرت تابناک که در سکوت رسانه های مثلا انقلابی به مفاسد اقتصادی میپردازد.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
درود به شرفت تابناک که از تهدیدها نمی ترسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
جریان استفاده از پول بانک مرکزی در ساخت پروژه ایران مال باید روشن شود
مرتضی نظر علی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
با سلام؛با دقت نظر در عددهای گزارش شده در گزارش فوق حتما همه خوانندگان محترم تایید می نمایند که رقم اعلام در گزارش کارشناس های رسمی دادگستری بابت ابر پروژه ایران مال ۳/۵ برابر کل هزینه ثبت شده در دفاتر این بانک تا کنون:و اگه این رقم بیاد مطمئنا زیان انباشته اثری ازش نمی مونه و یه مدعی جدی هم مثل دارایی میاد وسط برای گرفتن سهمش؛اگر هم بانک تا کنون به درستی این ثبت انجام نداده دلیلش همین که مدعی دارایی نیاد وسط:و منطقشون هم درست؛چون تو این شرایط که پروژه به بهره برداری کامل نرسیده معنی نداره پرداخت مالیات بهش؛این گزارش تابناک اگه بهش دقت بشه قدرت بانک آینده و دارایی هاش(بخش کوچکی از دارایی های سرمایه گذاری شدش)به رخ کشیده و اصلا جنبه منفی نداره-البته اگه به ریزش و ارقامش دقت و توجه کافی بشه
تابناک چرا چرت میگی ، با کی دشمنی توی بانک آینده که همچین مقاله ای رو میزنی تا بانک به این خوبی را الکی ورشکست جلوه بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
چرت نگفته. من چند وقته پیش حسابمو بستم توی این بانک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
از طرح های ایران مال و مشهد مال مشخص است این بانک فعالیت اقتصادی بسیار سالمی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
درود بر تابناک
مالش باد میکند روی دستش برای خریدار صرفه ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ایران مال نیازی نداره که بخواد،مغازه هاشو بفروش، فقط اجاره می ده، شما خودت ناراحت نکن
بانکها خون ملتو تو شیشه کردند مثل خودروسغزان بازن میگن ضرر دادن پس چی این وسط دسا درازی هست
نتیجه مگا مال ساختن و پول را تبدیل به اموال غیر منقول منقول کردن همینه...خدا کند تبدیل به منقل نشود!!!!!!!!!!!!!
اگر ساخت و ساز رو اجازه ندن به انصاري بانك هيچوقت برشكست نخواهد شد. اجازه نديد برج سازي بكنه
پاسخ ها
Ardalan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
میخوای مثل بقیه پول مردم رو خارج از کشور سرمایه گذاری کنه یا بهتر اینه که توی مملکت خودمون برای رفاه مردم خودمون خرج بشه
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ورشکست جانم
حالا ببینید با سرمایه مردم چکار کردن .به همین بهانه که احتمالا دیدن بانک ورشکسته ای هست با این شگرد و همکاری سازمان بورس به مدت چند ماه سهام این بانک مثبت بود . سهام بانکی که معلوم نیست چه آینده ای دارد رو چنان به مردم. انداختن که حالا حالا ها باید منتظر باشن و این است فساد سازمان یافته در ایران همکاری نهاد ها با هم به ضرر مردم .
با سلام 14 هزار میلیارد زیان در مقابل ارزش 118000 هزار میلیارد رقمی نیست خوش به حال سهامداران بانک آینده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
آن 118 هزار میلیارد که از پول بیت المال(بانک مرکزی) ساخته شده را می گویید و در مجلس طرح تحقیق و تفحص دارد
عزیز شما مثل اینکه نمیدونی
بانک اینده صاحب ایران مال شده که ارزش برآوردی اون ۴ برابر ارزش مارکت(که خودش چندین برابر ارزش ثبتی هست) بانک هست یعنی راحت با یک افزایش سرمایه میزان زیان از نصف سرمایه کمتر میشه و از زیز قانون ۱۴۱ میاد بیرون
مردم اگه زرنگ باشن پولشون رو از این بانک خارج میکنن و جای امن و مطمئنی سرمایه گذاری میکنن
کاری نداره که! یک افزایش سرمایه بده.. مبنا افزایش سرمایه هم بزاره هزاران متر املاک با متری خدا تومن در پروژه ایران مال... بعدشم تو بورس بدید به ملت و اتفاقا خیلی هم خوب میخرن
اصل قضیه دعوا سر مالکیت ایران مال هست که اگر بانک آینده مالک باشه با نرخ الان نه تنها بدهی انباشته نداره بلکه دارایی مازاد هم داره،حالا بانک باید ثابت کنه مالک صد در صد ایران مال هست.
تمام بانک ها زیان ده و ورشکسته هستند.
اقتصاد خوابیده است. سعی نکنید مردم را دچار تشویش نمایید.
..بنده نیز رویه بانک را در این سالها انحرافی میدانم ولی اینکه زیان ده بوده ابدا صحیح نیست با اجازه هر چند اشتباه رویه داشتند ولی کاری ک کردند بسیار بسیار سوداوری داشته...همین گزارش شما گویای همه چیز است...میزان خرجی ک شده و اورده ای ک داشته.....رقم برگشتی و سوداوری بانک عجیب و غریبه..
1.5 ساله پشت سر این بانک همین شایعاتی که الان میگویید بود و چرا اقدامی نشد؟؟؟
اقایی که پارسال شایعات راجع به این بانک شدت یافته بود امد و گفت این بانک هیچ تخلفی نکرده و عالی است کجاست؟؟؟
تبلیغات صدا وسیما و حمایت سلبریتی ها از این بانک عجیب بود!!!
همه این مطالب شما را یکسری زودتر گفتند و انها متهم به دروغگویی شدند.
بانک تات سابق و الان هم اینده و نام بعدی اش؟؟؟
اونموقع که کانال‌های خارجی این خبر رو می‌دادن (پاییز پارسال)، رسانه‌های داخلی تکذیب می‌کردن!!!
عجب آینده ای
احتمالا توبورس ارزش سهام همین بانک دوهزاربرابرشده !!!!
در علم اقتصاد همه چیز باید تناسب داشته باشد تا چرخ اقتصاد بدرستی بگردد و شاهد جهش تولید باشیم اما در اقتصاد ما به طرز شگفت انگیزی عدم تناسب وجود دارد. مثلاً نرخ حقوق کارمند با 12 درصد در سال تغییر میکند تورم با 30 الی 50 درصد تغییر و هر کالا برای خودش یک نرخ تورم دارد دلار با نرخ 300 و 400 درصد تغییر میکند و کالاهای مشمول قیمت گذاری دولت با 10 درصد تغییر میکند یعنی یک فاجعه در اقتصاد ما وجود دارد که آدم شک می گند که دست های پنهانی برای نابودی اقتصاد وجود داشته باشد! آیا روزی می رسد شاهد این باشیم که قیمت خودکار یا مسکن بمدت 10 سال ثابت باشد؟
خدا رحم کنه باز احتمالا شاهد تحصن مالباختگان جلوی شعب و درخواست از دولت برای جبران خسارات خواهیم بود .و دولت عزیز هم خیلی راحت دست میکنه داخل جیب مردم و پولو میده دقیقا مثل بقیه موسسات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
یکم فکر کنید بعد حرف بزنید، خدا رو شکر بانک آینده از این دست شاعات زیاد دیده، و همیشه سربلند از این شایعات بیرون اومده
خیلی بی خود و بی جهت روی کلمه انحلال مانور میدید. قانون افزایش سرمایه رو راهکار قراردادا اما شما فقط روی انحلال مانور میدید؟!
ریز تربن دارایی بانک این‌زیان رو به طور کامل پوشش میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
متاسفانه حق با ایشان است افزایش سزمایه باعث میشود که سیستمهای ضرر ده چندسال بیشتر عمر کنند
شما فكر نمي كنيد تو اين اوضاع اقتصادي اينگونه گزارشات ممكنه باعث بي اعتمادي بيشتر مردم بشه؟؟!! اگر فردا مردم حجوم ببرن براي گرفتن پولشون از بانك اينده ،نميشه تبعاتش رو جمع كرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
هجوم بیارن بد میشه ولی حجوم اشکالی نداره
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
هجوم صحیح است نه حجوم
به درک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
مرسی:))))
اوضاع بقیه بانکها هم که سهام بورسشون الکی الکی تواین یکسال چندین برابرشده هم بهترازاین بانک نیست
این بانک و بانک های مشابه میراث دولت پاکدست هستند.
در ایران همه چیز اینده روشنی دارد و همه مردم چشمشان به این اینده است زمان همه چیز را روشن خواهد کرد فقط باید مراقب بود که از تاریکی الان خاموش نشویم
میدونی چقدر مشتری و سهامدار داره این بانک ؟ امیدوارم در خصوص حرفات مسوول باشی و وقتی مساله امنیتی شد پاسخگو
واقعا هر کی هر چی دلش خاست باید چاپ کنه
صاحب نداره اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
باید بگم که شایعات مثل قارچ داره رشد می کنه توسط منتشرانش . باید پاسخگو باشند اونایی که حرف در میارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
این یک اشتباه تابناک است که این خبر رو میده که مردم برین حساب هاتونو ببندید
زشت نیست برای ارزش گذاری با رشوه تخلف بشه؟
تابناک سالی یکبار این خبر و مشایه اینو درباره بانک آینده منتشر می کنی ! از کجا خط میگیری و هدفت چیه ؟!
اخباری که نه منبعش مشخصه و نه نگارنده گزارش !
من کاری به این بانک ندارم و وضعیتش را نمیخوام توجیه کنم ولی مگه بانکهای دیگه چه وضعیتی دارند ؟! تمام بانکهای دولتی به مراتب وضعیتشون بدتره .... !
لطفاً جو سازی نکن !
البته اگه مطالبی که نوشتم را منعکس کنی ....!
نگران نباشید. همانند 40 سال گذشته ، با کاهش دادن عمدی ارزش پول ملی ، زیان انباشته بانک آینده هم از جیب مردم جبران خواهد شد همانگونه که زیان انباشته بقیه بانک ها در دوره های زمانی 4 تا 6 ساله با کاهش ارزش ریال و در اصل با دزدی از سرمایه های ریالی مردم و حقوق کارمندان و کارگران ، جبران می شود ، زیان انباشته ای که در اصل وام های بی حساب و کتاب هایی است که بانک ها بدون گرفتن وثیقه مناسب به رانتخواران و آقازاده ها پرداخت می کنند و این افراد با قلدری از بازپرداخت این وام ها خودداری می کنند و دولت و بانک مرکزی برای جبران این زیان ها ، ارزش پول ملی را کاهش می دهد تا از ورشکستگی بانک ها جلوگیری کند
همه بانکها کم و زیاد آینده هستند !! کل مملکت آینده است !!
مگر وظیفه بانک ساخت و سازه که منجر به گرانی ملک شده همه میدونن این اقا پشتش خیلی خیلی گرمه و هیچ کس جرات برخورد با این اشخاص خاص نور چشمی رو نداره
با ال انصاریان هر که در افتاد ور افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خدا جای حقه
سوق دادن نقدینگی بانک ها به سمت ساخت و سازها و بازار ارز و طلا دائما عرضه و تقاضا را در این بازاها به هم میزند و باعث تورم های 100% به بالا میشود. لذا بانک ها با این سوءاستفاده ارزش یابی مجدد سرمایه میکنند تا هم بانک مرکزی را مجبور به چاپ پول برای پرداخت ربای بانکی کنند و هم سودهای چند صدبرابری برای سهامداران اصلی داشته باشد. لذا کاخ های شش هزار متری باستی هیلز بر روی گرده ملت فقیر و فقر دائمی و کم ارزش شدن پول ملی بنا میشود. قوه قضا هم جای تخریب کاخ خای شش هزار متری حرام دست به تخریب آلونک های روستای ابوالفضل خوزشتان و خانه حلبی اباد هایی نظیر خانه آسیه پناهی در کرمانشاه میزند
خدا قوت قوه قضا. آفرین به همت شما. مرحبا به این عدالت
اتفاقا شعار درسته منظورش اینه که آینده برای خودشون و خانواده خودش روشن است . واقعا همه ما میدونیم چه کسانی این تورم رو بوجود اوردند با پولشویی ! اما نیمیتونیم کاری کنیم ... تورم اونا ما رو له میکنیه اونا رو مایه دار تر ...................... و همه سکوت !؟
آینده روشن است اما فقط برای خانواده انصاری و مسئولین و مدیران وابسته. برای بقیه ملت ایران تا اکنون سیاه تر از سیاه بوده. این ثمره ربا و فساد در طبقه مسئولین است
بهتره به جای پرداختن به این چند تا عدد. برین به ایران مال نگاه کنین که حاصل پولی هست که قرار بود بانک سرمایه گذاری کنه تو جامعه ولی ساخت و ساز رو ترجیح داده یا بهتره به وام هایی نگاه کنید که بین بانکی میدن و میگرن تا پولشویی هاشون رو بپوشونن. مشخصه بانکی که بالای بیست درصد سود میده یعنی کمبود منابع خیلی بزرگی داره که میخواد با سرمایه های مردم جبرانش کنه.
در همه بانک های کشور های ثروت مند،بجای ارائه پول شبهه دار،با سرمایه گزاری،در صدد بهره وری بوده و سهام داران بانک ها از سود سرمایه گزاری،منافع شون رو تامین میکنند،حالا این بانک یا بانک مشابه که در صدد رونق اقتصادی و اشتغال هستند،اینطور غیر منصفانه حمله بشه،کم که چه عرض کنم،خیلی بی انصافی هست !!
سلام....تابناک عزیز...لطفا سهام های ورشکسته دیگر هم سر بزن ...... اخه این همه شرکت ورشکسته....چرا اینده.....واقعا دلیل این خبر رسانی چی هستش...؟؟؟؟؟!!!!
لطفا برای تسویه حساب های خودتون مردمی که حاصل زحمتشو رو در این بانک سپرده گذاشتن بدبخت نکنید.
هر کسی کار میکنه تو این مملکت این حرف ها پشت سرش هست . بله ساخته و یک مترش رو هم نمیفروشه و سرمایه گذاری بلند مدت کرده .برید ازش یاد بگیرید
شایعه شایعه شایعه این است فرهنگ هنر نزد ایرانیان است وبس
بانک ها صاحبان اصلی کشور هستند و هر آشی که دلشان میخواهد میپزند.
بیچاره ها مر دم که ره به جایی نمیبرند
بانک آینده فقط یک پروژه ایران مالش با این افزایش قیمت ملک میلیاردها ارزش دارد پس کسی نترسد آنقدر مال دارد که از بانک های ورشکسته دیگر بیشتر است .
هر سال همین شایعه در خصوص بانک آینده میشه که ورشکسته است و بعد تکذیب میشه واقعا چه خصومتی با بانک آینده دارید.کاش راجع به زبان انباشته کل بانکها می نوشتید.بعد مشخص میشد که بانکهای کل کشور از جمله بانکهای دولتی از همه ورشکسته تر است.
این گزارش رو اگر کسی که سواد مالی نداره بخونه فکر می کنه بانک اینده ورشکسته و اوضاش خرابه و با کمی دقت و داشتن سواد مالی متوجه ارزشمند بودن این بانک اینده می شوید بانک اینده یکی از دارائیهاش ایران ماله، مشهد مال و فرمانیه مال و ... دیکر دارائیهای ارزشمند بانک هست
بانک آینده مال کیست ؟ علی انصاریان کیست ؟ چکاره است ؟ از کجا آورده ؟
زیادم این مغاله بی راه نمیگه الان داخل شهرتهران مغازه های لوکس بالاشهرش دارن جمع میکندوای بحال این پروژه که تواین اوضاع کرونا تواون بیابون فقط روزانه میلیاردهاتومن هزینه نگهداریشه یه سری وسط هفته اونجابزنیدالان که تابستانه پرنده پرنمیزنه ازکاسباش بپرسیدتازه خریداینترنتی امثال این پروژه هارا نابود میکنه
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
شما اول املای مقاله را یاد بگیر . نه مغاله بنویس نه ملاقه
تابی جان، همه رو گفتی فقط نگفتی که این تورم فعلی اقتصاد چقدرش مربوط به این دست پول های وام داده شده و شاید هم چاپ شده، میشود.
و چگونه قراره تک تک مردم بابت این پول ها متضرر شوند.
چقدر خوبه که اخبار تخصصی هر حوزه رو متخصصش بنویسه. متاسفانه رسانه‌ها که برای موضوعات بی ارزش ورزشی خبرنگار تخصصی دارند اما برای اخبار اقتصادی نه! اگر دقیق مطالعه کنید کاملا برعکس نتیجه میگیرید که به شدت وضع این بانک روبه راه است!
طبیعیه که در دوران سرمایه گذاری شرکتها/بانک‌ها زیان ده باشند و پس از پایان پروژه سود کنند.
حالا اینکه اساسا ساخت و ساز وظیفه بانکهاست یا نه موضوع دیگری است.
اتفاقا بر عکس وضع بانک آینده خوبه
رفته به ریال سود 20 درصد به مردم داده با دلار3300 کلی ملک و املاک ساخته که 5 تا 6 برابر شدن
با فروش 20درصد ایران مال کل بدهی و زیان جبران میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
از همین حجمه بانک ها به سمت املاک همیشه ملک گران میشه و ملت بدبخت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
کی ۲۰ درصد رو میخره
وقتی می نویسی "انحلال" مردم میرن پولشون رو از بانک بردارند. دوباره مشکل ساز میشه ها.
این خبر تازه ای نیست و بانک آینده خیلی وقته ورشکسته هست و امرور و فرداس که مثل سازمان های مالی قبلی از هم بپاشه و مالباختگان جلوش صف بکشن ، منکه یقه ام رو خلاص کردم از این بانک
چی بانک ؟ علی برکت الله ....
تابناک این چه خبریه که گذاشتین ؟ - بیشتر مردم رو میخواهین راغب کنین که برن حسابشون رو ببندن ؟

تو این اوضاع بد اقتصادی این جور خبر ها خوب نیست
مسئولان کی از خواب بیدار میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
هر موقع بانکداران و پولشوها اجازه بدن بیدار میشن
بهترین بانک ایران با درآمدها ایجاد ارزش افزوده کرده بطوری که کلیه بانکها دشمنش شدن و میترسن که مردم از اونها هم طلب ارزش افزوده کنن و اونها نتونن جواب مردم رو بدن و سعی در خراب کردن این بانک با ارزش میکنن
ساختار هیئت مدیره همه بانکها ایرادات اساسی دارد. نه تجربه ای است نه دانش است .
وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم فقط نظاره گر هستند
تیتر انتخاب شده برای این گزارش سوگیری دارد و گزارش تحلیلی از آن استنباط نمی شود که مستقل نظر داده باشد. یک گزارش تحلیلی بصورت مستدل نقاط ضعف و قوت را بیان میکند. به هر حال از سایتهای خبری انتظار ارائه گزارش کارشناسی نیست و بهتر است در این حوزه ورود نکنند. سایتهای رسمی بازار سرمایه کشور و مشاوران سرمایه گذاری برای این موضوع در قانون بازار اوراق بهادار در نظر گرفته شده اند.
سه شنبه ۱۸ شهریور ساعت ۹:۵۰
درادامه ریزش های سهمگین ۵۰۰ هزارواحدی هفته های اخیر بورس امروز نیزتنها ظرف نیم ساعت از زمان شروع به کارتالاربورس شاخص کل ۳۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک ونیم میلیون واحدی پرتاب شد !!!
صف های فروش بسیارپرتراکم هستند اما خریداری نیست دیگرهیچ چیز حتی حمایت حقوقی ها نمیتواند مانع از ادامه سقوط بورس شود
روندنزولی بورس وتخلیه حباب ان تارسیدن شاخص کل به کانال ۴۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خدارا شکر
تابناک هنوز خیلی مونده تا بازی در بورس رو یاد بگیری.یکی از کارهایی که می کنن زیان بسیار بالا در گزارش نشون میدن تا بتونن افزایش سرمایه سنگین بگیرن و با زیانده بودن چند سال هم مالیات ندن
سلام این چه گزارشی هست؟
توی این شرایط بازار!
بنظر منم دارید جو سازی میکنید و معلوم نیست هدفتون چیه که بزودی مشخص میشه و باید پاسخگو باشید.
اصلا مسیرتون مشخص نیست تخریب یا بی طرفی وگرنه خیلی از بانکها و سازمانهای بزرگ ورشکسته هستن چرا از اونا چیزی نگفتید و فقط توضیح جامع در باره این بانک
شما فقط وقتی میبینید یه جای در حال رشد هست دنبال خراب کردنش هستید
متاسفم واسه امثال شماااا که دنبال خراب کردنید
بانک به این بزرگی بایدم دشمن داشته باشه ...
دنبال چی میگرده این تابناک کارای تکراری حرف های بی حساب و کتاب
بسته بابا بسته چشم دیدن آینده ندارین
حقوقی ها از عرضه اولیه خوب پولی به جیب می‌زنند سهام یه شرکت عرضه اولیه میشه به هر کدحقیقی وحقوقی یه خورده میدن شنبه که میشه هر کدحقیقی چند میلیون تقسیم میکنند خوب ماهی هفت هشتاد هم داره عرضه اولیه میشه حقوقی دیگه چه نیازی داره از بازار حمایت کنه
کلا این کشور اینطوری تقسیم شده یه عده خوب میخورن بقیه هم کاسه گدایی دستشون التماس میکنند
اگر خدایی شو بخاین باید کل سهام تقسیم بشه
همه بانک ها جز دو سه بانک دارای کفایت سرمایه هستند و 7 برابر شدن نرخ ارز همه زیان انها را جبران کرد
مشهدمال و دهها پروژه دیگر!ببخشید صدها !!!چرا نظارت نمیشه تا چه زمانی از جیب مردم باید تاوان داد؟؟؟؟
اونهمه تبلیغ آخرش این

بعدشم میگن: المفلس فی امان الله

دوسال بعد یه بانک تشکیل میدن با یه نام جدید و ایده های دهن پر کن و دوباره کلی تبلیغات میکنن ، روز از نو روزی از نو.
بانک ها به جای بانکداری و حفظ ارزش پول مملکت رفته اند بسوی تجارت ومعامله گری واین همه ساختمانهای مجلل ومدارس ما در فقر مظلق وبه دنبال بودجه واز ان طرف رئیس کل بانک مرکزی میگوید من اقتصادی هستم کدام اقتصاد - کدام ثبات بازار- کدام حمایت اقتصادی وجیب مردم خالی وشرمنده خانواده - سیر از کرسنه خبر ندارد وسواره از پیاده .
آخه تو که این بانک را با بقیه بانکها مقایسه میکنی کدام بانک ریسک سرمایه گذاری ساخت مگا مال را قبول می کنه که از اساس اشتباه بود؟
ببینید این بانک اگه در شرایط تحریم نبود میتونست سود آوری عالی داشته باشه.قرار بود بهترین برند ها از کشور های مختلف در ایران مال فعالیت کنن انا فقط جایگاهش اماده شده وفقط فروشگاه مواد غذایی تقریبا آماده شده وبهره برداری میشه.اون سود اوری که قرار بود باشه با این تحریم ها ونداشتن توریست امکان نداره.
پاسخ ها
سعید فرهادی گوگ دسکچی
| Canada |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سودآوری برای برندهای خارجی یا تولید کننده داخلی؟ اصل این مالسازی ها لایه ای از برنامه های پولشویی است. ساده نباش
خداوند سریع الحسابه، وقتی تمام مشکلات و نقدینگی و بی ارزش شدن پولهامون تقصیر این بانک‌هاس و مردم نمیتونن کاری کنن ویا ارگانی یقه اونهارو بگیره، خداوند از درون این بانک‌ها رو میپوسونه و تازه این اولیه، تمام بانک‌های ما ورشکسته هستن و با دست تو جیب مردم کردن سرپا موندن، اما این دوبَلِ چرکین داره خودشو نشون میده
به جای دادن راه حل مشکلات اقتصادی به نگرانی های مردم دامن زدن. وادعای کار رسانه ای فقط باعث مشکلات بیشتر می شود
باسلام خدمت دوستان .طرفدار هیچ بانکی نیستم ولی اونسری هم گفتن وذشکست شده خبری نبود اگر هم بشع بانک مرکزی هست...موسسه اگه بود ترس داشت ولی بانک قضیش فرق میکنه....
لطفا جوع ندید........
بهترین بانک ایرانه که بقیه بانکها چشم دیدنشو ندارن
حتما با این خبرها بیشتر باعث مطرح شدن بانک آینده خواهید شد.
ادامه بدین...
واقعا از این گزارش دنبال چی بودین؟ کم مردم بدبختی دارن، کم فکر و خیال دارن، انسانیتم آرزوست.
والا بانک های دیگه چه گلی به سر مردم زدن ! زیان فقط واس خصوصی ها ؟ از دیگر بانکها هم بگو
چقدر گزارش بد و نگارش بدتری داشت ! حالا اشاره کردی به مال ، حداقل برآورد تقریبی این مال الان چقدر که جزو ۵ مال برتر دنیا ؟
بنظرم ی مال بانک جواب کل زیان میده که هیچ تا چند سال هم هیچ کاری نکنند سود برای سهامدار داره
اگه بازی بورسی که سهامش بیاد پایین بگین ما هم بخریم
اما انگار خبر ورود این مال به بازار سرمایه یکم زود به شما رسیده
ما که سهامش داریم نمیفروشم فروشنده بود هستیم
بانک ها به هم پول قرض میدن اگر بانک ورشکست بشه کشور زمین میخوره حتی ونزوئلا با اون اقتصاد بد و تورم بالا هیچ بانکی ورشکست نمیشه تنها وقتی بانک ورشکست میشه که تمام مردم پولشون از بانک بیرون بیاورند نه اینکه از یه بانک به بانک دیگری ببرند
من تو این بازار کار کردم اگه فقط فاکتور هزینه کرد یک سرویس بهداشتی نگاه کنید می بینید که بالای ۳۰ میلیارد هزینه شده دستگاه های نظارتی و امنیتی کجا خوابیدن
بانک آینده قویترین بانک ایران است
همیشه رقبای این بانک از این حرفا زدن و باز هم میزنن. از نظرچند موسسه معتبر اروپایی هم، سودده ترین بانک ایرانی شناخته شده
من سالهاست فعالیتهای این بانک رو زیر نظر دارم بنظر من این بانک در زمینه اقتصادی فوق العاده آینده نگر و دارای ایده های جالبی است هیچ بانکی نتونسته با این قدرت ریسک انجام چنین پروژه های اقتصادی رو بپذیره و البته از بخت بد به زمان تحریم خورده،با این وجود همچنان به کار خودش ادامه میده در دو سال اخیر از طرف خیلی سایتها و شخصیتها سعی شده این بانک رو تخریب کنن نمونش سالهای گذشته که میگفتن سپرده هاتون رو از این بانک بردارید و مردم به صورت ناگهانی ریختن و از بانک آینده سپرده هاشون رو برداشتند ولی به سلامتی موفق نشدند،امیدوارم بانکهای دیگه کمی از فعالیتهای این بانک و ایده پردازی های این بانک استفاده کنند.بعید میدونم نظرم چاپ بشه ولی اگر چاپ بشه خوبیش اینه هموطنان عزیز هم خودشون بررسی میکنن
هرکی یه مقدار حسابداری و مدیریت مالی بلد میشه متوجه میشه که این کلماتی که عنوان شد بیشتر بازی بود
13 هزار میلیارد تومن بای موسسه ای با اینهمه دارایی رقمی نیست
عمداً هم تجدید ارزیابی نکردن وگرنه رقم سرمایه این عددا نبود
یادمون نره که 13 هزار میلیارد تومن ده درصد ارزش کارشناسی ایران ماله
نویسنده این مقاله لطفا بگه چی طوی این مملکت درسته که بانکش باشه
اگر شایعه هست سکوت بانک درذهن مشتری رسوب ایجاد میکنه اما چسبیدن تابناک به گریبان بانک آینده هم جای سوال داره
کاش خبر رو دقیق تر منتشر می کردین. بانک اینده فقط مالک ایران مال نیست. مشهد مال و کلی ملک تجاری دیگه هم داره.فروش قسمت کمی از دارایی هاش باعث تصفیه بدهیش میشه
بانک آینده بهترین بانکه
بانک آینده دارایی های خیلی سنگینی دارد که در برابر آن زیان انباشه بانک بسیار ناچیز هست و به هیچ عنوان خطر انحلال بیخ گوش آن نیست.الان بانکهایی داریم که مشمول ماده ۱۴۱ هستن و مهلت چند سالشون هر ماه تمدید میشه و منحل نمیشوند چطور بانک آینده با این زیانی که در برابر ارزش سرمایه گذاری هایش یک صدم هم نیست قراره منحل شود.
اگرواقعا بانکی زیان ده هست بانک مرکزی اطلاع رسانی کنه که انسانهای بیشتری گرفتارنشن چه بانک اینده چه بانک دیگه ای
سلام من در بانک آینده سپرده بلندمدت دارم کسی اطلاع داره که مردم پولهاشونو گرفتن یا نه
من اصلا نمیدونستم که آینده با چنین مشکلی مواجه شده حالا چی میشه البته بانک آینده بانک خوبیه وهمیشه سود پول منو سروقت داده من از برخورد محترمانه پرسنل بانک هم سپاسگذارم بسیار مودب وبسیار متعهد هستند
نگران شدم البته پول من زیر ۵۰ تومنه ولی خوب به نوعی سرمایه منه ودلم نمیخاد ازدستش بدم اگه کسی اطلاعات کاملی ازین موضوع داره لطفا بگه

البته اون بنده خدا راست گفت با انتشار مطالب اینطوری باعث تشویش نگرانی واضطراب حسابداران وممکن بعضا باعث حجوم به بانک‌ها بشه حالا غلط املایی گرفتن شما اگر دردی دوا میکنه بفرمایید ***
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی