بازدید 3016

بانک ایران زمین در مسیر توسعه دیجیتال

بانک ایران زمین طی سه سال گذشته استراتژی خود را بر مبنای توسعه بانکداری دیجیتال تدوین کرد و امروز روز زیرساخت های آن بر اساس چشم انداز 1400 این بانک محقق شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 07 September 2020

بانک ایران زمین طی سه سال گذشته استراتژی خود را بر مبنای توسعه بانکداری دیجیتال تدوین کرد و امروز روز زیرساخت های آن بر اساس چشم انداز 1400 این بانک محقق شده است.

یکی از مهمترین علل جهت‌گیری بانکداری دیجیتال این است که سیستم بانکی کشور در محوریت کسب و کارها و جمع آوری تجارت های نوین در کنارهم قرار می گیرند. این در حالیست که شیوه ی بانکداری سنتی از این مهم عاجز است. بر همین اساس شعب بانک ها آخرین نقطه ی اتصال کسب و کارهای موجود تلقی می شود اما از طریق نظام الکترونیک و توسعه بانکداری دیجیتال امکان حضور کسب و کارها در داخل بانک فراهم شده و باعث ایجاد نظام بانکداری دوسویه میشود.

از طرفی نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی علاقه مشتریان برای استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی دوچندان شده است و بانک هایی که از زیر ساخت های مناسب دیجیتالی و فناوری های اطلاعات برخوردار باشند می‌توانند از سایر رقبای خود در زمینه ارتقای بانکداری دیجیتال پیشی بگیرند.

الزام حرکت بانکها به سوی شیوه بانکداری دیجیتال به دلیل توسعه ی کسب و کار های مجازی روز افزون شده است. از طرفی نیز با توجه به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 99 درآمد بانک مرکزی و 8 بانک دولتی حدود 116 هزار و 499 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که علیرغم رشد 10٫2 درصدی نسبت به سال 98 می توان با استفاده از مزایای سیستم بانکداری دیجیتال شاهد رشد مثبت درآمدزایی بانک های دولتی در سال آینده باشیم.

با توجه به تغییرات پر سرعت مدل های کسب و کاری و افزایش شتاب عملکرد سازمانها در حوزه اقتصادی سیستم بانکداری را تحت تاثیر قرار داده است از این رو استفاده از شیوه های کسب و کار پویا مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا در قالب بانکداری دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می کند.

این گزارش می افزاید: بانک ایران زمین طی سه سال گذشته استراتژی خود را بر مبنای توسعه بانکداری دیجیتال تدوین کرد و امروز روز زیرساخت های آن بر اساس چشم انداز 1400 این بانک محقق شده است. به گونه‌ای که 15 مهر سال 99 شاهد رونمایی فرآیند بانکداری دیجیتال و به کارگیری 20 فرآیند و سرویس نوین دیجیتالی به مشتریان خواهیم بود.

پایش و کاوش اطلاعات مشتریان و استفاده از هوش تجاری در بانک ایران زمین به عنوان یک اصل بانکداری دیجیتال در حال پیاده سازی است تا در کنار این امر شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و فین تک ها نیز به عنوان بازیگران دیجیتال نسبت به این امر اقدام کنند.بر این اساس بانک ها منابع مالی خود را با دقت بیشتر و بازدهی بالاتر به مشتریان ارائه خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل