بازدید 22929
خوانده می‌شوید

شما با مساله بازگشایی مدارس در روزگار کرونایی چه می‌کنید؟ مشاهدات خودتان از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را بنویسد

شنبه‌ای که گذشت، یکی از پر تنش‌ترین تصمیمات دولت در ماه‌های مقابله با کرونا گرفته و اصرار بر بازگشایی مدارس و تدریس حضوری موجب شد تا بسیاری به انتقاد شدید از دولت بپردازند. بسیاری از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان‌شان به مدارس امتناع کردند و گروه دیگری هم با ترس و نگرانی فراوان این کار را کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 07 September 2020

شنبه‌ای که گذشت، یکی از پر تنش‌ترین تصمیمات دولت در ماه‌های مقابله با کرونا گرفته و اصرار بر بازگشایی مدارس و تدریس حضوری موجب شد تا بسیاری به انتقاد شدید از دولت بپردازند. بسیاری از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان‌شان به مدارس امتناع کردند و گروه دیگری هم با ترس و نگرانی فراوان این کار را کردند.


بسیاری معتقدند اصرار دولت بر حضور کودکان در مدارس یک اشتباه بزرگ است و نشانه از دست رفتن همه آموخته‌ها و تجربه‌اندوزی‌هایی این چند ماهه در برابر کروناست. به هر حال همه پذیرفته‌اند که همه‌گیری کرونا چیز موقتی و زودگذری نیست و به اذعان پژوهش‌ها، چند سالی دنیا با آن دست به گریبان است و همین مساله می‌طلبد که ما شیوه و نظم جدیدی در زندگی‌مان در پیش گیریم؛ از جمله در حوزه آموزش که یکی از اولین نقاطی بود که در مواجهه با کرونا آسیب دید و شیوه‌ای جدید اتخاذ کرد. این گروه معتقدند دولتی که از زمستان گذشته مدارس را تعطیل و آموزش را مجازی کرده بود و حتی بخش زیادی از امتحانات را هم مجازی برگزار نموده، الان با چه تحلیلی دانش‌آموزان را به مدارس فراخوانده است؟ آن هم دانش‌آموزانی که بخش زیادی از آنها در سنینی هستند که چندان مهارت خودمراقبتی بلد نیستند و نگرانی‌های کرونا را درک نمی‌کنند. فضای مدارس در سرتاسر ایران به گونه‌ای نیست که بتوان در همه آنها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد. همین روز گذشته، تصویری از یکی از مدارس سیستان و بلوچستان منتشر شد که در آن خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی نبود و معلوم نیست در پس این تصمیم چه اتفاقات ناگواری رخ بدهد!


با همه این‌ها و با اصرار دولت، مدارس از این هفته بازگشایی شد.

* واکنش شما در مواجهه با این تصمیم چه بود؟
* آیا شما فرزندان خودتان را به مدارس فرستادید؟
* با همه کاستی‌هایی که شش ماه آموزش آنلاین داشت، شما آموزش آنلاین دانش‌آموزان را می‌پسندید یا آموزش حضوری را؟
* مشاهدات خودتان از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را برای ما بنویسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹۸
ما از روز اول با فرستادن بچه ها به مدرسه مخالف بودیم. دو بچه اول دبستانی داشتیم. یکی مدرسه غیرانتفاعی و یکی دولتی. مدرسه غیرانتفاعی تلویحاً گفتن که با این شرایط برگزاری کلاس ها عملاً غیر ممکنه. مدرسه دولتی 26 بچه رو در یک کلاس 15 متری کردن که با مخالفت والدین با این کار اون ها هم قبول کردن فقط مجازی برگزار کنن. خود معلم ها و کادر مدرسه هم در خطر هستن و اون ها هم مخالف این کار هستن. صحبت همه هم اینه که اولاً در یک ساعت و نیم نمی شه چیزی رو تدریس کرد. دوماً بچه های کوچیک یک ساعت و نیم با ماسک طاقت نمیارن. سوماً اگر وسیله ای از دست بچه ها بیفته یا بخوان دستشویی برن باید چی کار کرد؟ بچه کوچیک نمی تونه مثل برگسال رعایت کنه. چهارماً الان می شه پنجره ها رو باز گذاشت. دَه روز دیگه که هوا سرد بشه چی کار می کنن؟
پاسخ ها
هامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
یکی از بچه هاتو گذاشتی غیرانتفایی و اونیکی رو دولتی؟؟؟
خوشم میاد بین بچه هات تبعیض نمیذاری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
متاسفانه من بچه کلاس اولی خودمو به مدرسه بردم و مدیر بی وجدان از ساعت 8 تا 12:20 اونارو گیر داد . سر کلاس ماسک بچه رو اذیت کرده اونم ماسک رو برداشته که باعث شده از کلاس بیرونش کنند بعد مدیر سرش داد میزنه که چرا اومدی بیرون اونم تا آخر ساعت گریه میکرده تا رفتم آوردمش . امروز هر کاری کردیم دیگه مدرسه نرفت و برای همیشه مدرسه رفتن با خاطره بد تو ذهنش ماند . خدایی بچه های خودشونم با این شرایط مدرسه میرن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
من دخترم را مدرسه نفرستادم و تحت هیچ شرایطی او را در معرض همچین بیماری خطرناکی قرار نمی دهم.
برای مسولان مربوطه متأسفم
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
امروز دوتا از بچه های کلاس ماسک هاشونو باهم عوض کردند چون مال اون یکی قشنگ تر بود. همین کافیه فکر کنم واسه درک عمق فاجعه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
چند بار شمال رفتی جواب بده میخوام بدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
به نظرم باید برن مدرسه . تو مدرسه و سختی ساخته میشن. بسه لوس بازی مخصوصا دخترا باید برن تا زن کامل بشن
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
من چون خودم تحصیل کرده هستم و به هیج جا نرسیدم ترجیح میدم بچه ام عشق و حال کنه و با معدل متوسط قبول بشه شاید اینده اش از من که شاگرد اول بودم بهتر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
بازهم یک بی تدبیری دیگرازدولت مدعی تدبیروامید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
من پسرمو که پارسال فارغ التحصل شده بود برای فوق لیسانس ۳۰ بهمن باهزاربدبختی فرستادم استرالیا الان روزی صدبارخداروشکرمیکنم که رفت و ازتمام بلایای طبیعی وغیرطبیعی ! جان سالم بدربرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
به ما که گفتن هر هفته 3 تا از والدین باید بیان برای تمیز کردن کلاس و میز ها و شستن پرده!!! و بردن بچه به دستشویی و کمک به خوردن خوراکی و لیست هفتگی والدین هم هر هفته مشخص میشه یک.مدرسه دولتی هستش.
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
در یک ساعت و نیم نمیشه تدریس کرد؟ اما در تلویزیون 10 دقیقه میشه تدریس کرد؟ معلم و کادر مدرسه مجازی رو بهونه کرده تا یکسال دیگه بخوره و بخوابه و گاهی با دعوا و مرافه بیاد یک برگ کپی شده از اینترنت بذاره تو تلگرام و بگه اینم درس امروز (طرح سوال دراوردن از کتاب را هم بلد نیستند بعضی ها)و .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
سلام
پسر من کلاس هفتمه
مدرسه هم واقعا مراعات کردن تا الان
یعنی حتی والدین رو هم بدون ماسک راه نمیدن توی مدرسه.
قرار بود هر دانش آموز روزی سه کلاس 35 دقیقه ای داشته باشه. به این ترتیب کلاس هفتمی ها ساعت 8 میرفتن تا 10:15 و کلاسهای هشتم و نهم از 10:30 باشن تا 12:45 که خب مدرسه هم خلوت و خوب بود و کلا بچه ها دو ساعت و ربع مدرسه بودن. ولی متاسفانه کلاسها رو تبدیل کردن به چهار کلاس 40 دقیقه ای و زمان مدرسه شد چهار ساعت و همه هفتم و هشتم و نهم هم باهم هستند که زنگ تفریحها شلوغ میشه. در نتیجه من دیگه نمیفرستم و قرار شد فقط آخر ترم بره امتحان بده.
نمیدونم چرا یه تصمیم عاقلانه که میگیرن و یه برنامه ریزی خوب هم که میکنن، پشیمون میشن و خرابش میکنن؟؟؟
تموم شد و رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
من با ازدواج نکردن این مشکل را حل کردم قبلا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
بنده بر خلاف جناب عالی میگم کرونا زور خودشو زده اتفاق غیر مترقبه ای نمی افته الان چنتا خیابون بود محرمی مجلس میگرفتن شلوغ اصلا هم رعایت نمی کردن چندین روز شده آمار کمتر شده بیشتر نشده
ضرر تعظیلی مدارس خیلی بیشتر درس خوندن بچه ها نابود میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
بچه هارانابود میکنید کرونا این قدرهاهم خطرناک نیست
من اجازه ندادم پسرم بره مدرسه چون با این وضعیت گل و بلبل مدیریتی و بهداشتی و کمبودهای دارویی و خدمات درمانی و پزشکی و سهل انگاری ذاتی ایرانی ، هیچ امیدی به رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی نه فقط در مدارس بلکه در هیچ کجا (البته بجز سالن کنفرانس نهاد ریاست جمهوری !!!) وجود نداره .. پسرم فوقش یک سال عقب میوفته ، بهتره تا اینکه جان خودش و خانوادم در معرض خطر کرونا قرار بگیره .. به نظر بنده اگه مسوولین روی تصمیمشون برای آموزش حضوری اجباری پافشاری کنن و به خانواده ها این اختیار را ندهند که در مورد نوع آموزش ، خودشون تصمیم گیری کنن ، مرتکب جنایت علیه بشریت می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
دست زن و بچه را بگیر برو شمال
من مثل تمام پدران و مادران به سلامتی فرزندم اهمیت می دهم. فقط سوالی که دارم اینه در خانواده ای که پدر و مادر کارمند هستند چطور می تونیم بچه 8 ساله رو به مدت طولانی خونه تنها بزاریم؟ آیا بچه 8 ساله می تونه با نرم افزار شاد کار کنه؟ اگر قرار بر تعطیلیه، لطفا 15 روز حکومت نظامی کنین کل کشور رو تعطیل کنین تا این چرخه قطع بشه. در غیر اینصورت با تعطیلی مدرسه چیزی عوض نمی شه. من از صبح تا شب با هزار نفر آدم که یک در میان ماسک می زنن در ارتباطم و خودم می تونم ناقل برای خانواده ام باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
مطمئنا امثال شما مانند سالهای قبل بچه مریض و سرما خورده را به مدرسه می فرستید چون چاره ای هم ندارید و نمی تواند در خانه تنها باشد . این عامل گسترش بیماری هست برادر و خواهر عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
هركاري تابستان ها ميكني جالا هم ان كار را بكن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
شما فرزندتان را برای تحصیل به مدرسه می فرستید یا راحت شدن خودتان؟ یک پرستار استخدام کنید چون شما وقت ندارید باید دیگران قربانی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
وقتی شرایط اقتصادی خرابه... مرد و زن با هم مجبورند کار بکنند. در ضمن دوست عزیز ناشناس که می فرمایید تابستان هر کاری می کنید همون رو الان انجام بدهند ... در جواب شما تابستان دو سه ماه و کارمند جماعت یه جوری از مرخصی هاش استفاده می کنه تا بگذره. کل سال رو که نمیشه مرخصی گرفت. ما هم از خدامونه بشینیم تو خونه و کنار بچه مون باشیم. مجبوریم داریم کار می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
این جور که شما میفرمایی مدرسه برای شما نقش خدماتی داره نه آموزشی ! !!!!شما باید برای نگهداری فرزندتون پرستار بگیرید
فاجعه ای در حال رخ دادن هست. مگه کشور های دیگه غیر چین این کار کردن
دعا به جون شیخ حسن و تیمش
چه پروتکلی شما یعنی واقعا نمی دونید بچه ها بردن سر کلاس با حضور 20 نفر از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر بدون زنگ تفریح فقط معلم عوض می شده بعد که اعتراض هم کردیم مدیر مدرسه می گه امکان دو تا کلاس کردن نداریم
تازه غیر انتفاعی است
مدرسه دکتر حسابی شهرری
پاسخ ها
نقد و پرسشگري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
وقتي اين تصميمات كلاس اولي وقتي در سطح رياست جمهوري گرفته ميشود شك كن به اصل موضوع. اينها اجرا كننده تصميمات دولت پنهان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
این دفعه اولشون نیست از این تیپ تصمیمات میگیرند1355
همان قدر که در هیات ها و مراسم و مراکز مذهبی رعایت میشه در مدرسه هم رعایت میشه

عجیبه که حمایت کتنده های اونجا شدن مخالفین این جا و حامیان این جا مخالفان اونجا بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
عجیب اینه که ستاد کرونا و وزیر بهداشت از یک ماه قبل از محرم برای عزاداریها قانون تعیین میکردن و تهدید میکردن اما درمورد مدارس کاملا سکوت کردن. تو هیئتهای مذهبی میشد رعایت بشه و شد اما بچه ها توی مدرسه و کلاسهای مسقف چجوری باید رعایت کنند؟؟
شوخی نیست. مرگ عزیزت رو ببینی
اونم برای تصمیم یه سری آدم سیاست زده
من دخترم رو فرستادم چون نمی تونم مانع زندگی و آیندش بشم چون تصمیم اشتباه برای همه گرفته شده و همه بچه هاشون رو میفرستند و نفرستادن یعنی عقب افتادن از آینده نامعلومی که تو این جامعه داره ولی اگر اتفاقی بیفته برای فرزندم مسولین نباید توقعی برای ساکت بودن من و امثال من داشته باشه. این بنزین نیست که گرون بشه بگیم کمتر می خوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
دوست عزیز اگر خدا نکرده اتفاقی بیافته شما بیای وسط خیابون داد بزنی مشکل حل می شه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
عجیب ولی واقعی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
متاسفانه عین واقعیت رو عرض می کنید. مانند بسیاری از تصمیم های اشتباه دیگری که در این کشور گرفته میشود همگان مجبور به تن دادن هستند. امیدوارم روزی تصمیم گیران در مورد تصمیمی که میگیرند پاسخگو باشند و مواخذه و محاکمه شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
عجب استدلال جالبی . یا نفرست یا میفرستی پاش به ایست . واقعا که چه تفکری داری
با سلام و درود
من فرزندم را به مدرسه نفرستاده و نخواهم فرستاد چون فرزندم در سنی نیست که بتواند رعایت کند ضمن اینکه نمیشود رعایت کرد.
اموزش مجازی بهترین راه است چون ضمن رعایت بهداشت در رفع آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت و ترافیک و تردد هم خیلی موثر است.
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
نه به مدرسه سلام به کوچه خیابان سلام به سفرهای تفریحی سلام به میهمانی فقط نه به مدرسه بله این است طرز فکر پدر ومادرها که از این موقعیت استفاده کرده تا با خیال راحت به سفر بروند
اول از همه بگم که خودم در مدرسه کار می کنم و اگه صحبتی می کنم، هم به عنوان یه کادر آموزشیه و هم به عنوان یه فردی که دلش به حال سلامتی و آینده کودکش می سوزه.

و اما نظرات بنده:

1- واکنش من در مواجهه با تصمیم بازگشایی مدارس این بود که به پیش بینی های این یک ماه اخیر خودم صحه گذاشتم که آموزش و پرورش بارها اعلام کرد که بازگشایی به منظور حضور دانش آموز نیست ولی در شب های پایانی برعکس این کار رو اعلام کرد. تنها چیزی که از آموزش و پرورش در این میان دیدم دوگانگی و کذب بود.

2- من کودکم رو به مدرسه نفرستادم و تا زمانی که کرونا باشه به مدرسه نمی فرستم. از طریق اینترنت، تلویزیون و جزوه خودمون کمکش می کنیم.


3- با وجود کرونا با تمام نقایص، به خاطر سلامتی دانش آموزان، آموزش آنلاین ارجحیت دارد.


4- پروتکل ها ناقص اجرا میشه حتی در بین معلمین و کارکنان مدارس، چه برسه بین دانش آموزان. چیزی هم که تلویزیون با به به و چه چه نشون میده درصد کمی از مدارسه و انتخابیه و این سیاست سالهای طولانیه که هیچ وقت انتقادات و مخالفتها رو نشون نمیده.

* در پایان از همه والدین و کسانی که این نظر رو میخونن خواهش می کنم که با جون بچه هاتون بازی نکنین و اونها رو به مدرسه نفرستین. مسئولین که نه فکر بزرگترهای ما هستند و نه فکر کوچکترهای ما. پس بیایید خودمون کاملا به فکر سلامتی بچه هامون باشیم. به مسئولینی که با تصمیمات نابخردانه و نسنجیده اعتماد مردم رو از بین بردن هیچ امیدی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
من هم یک معلم هستم در استان همدان ، دیروز در جلسه مدرسه خواستار ضد عفونی کردن سرویس های دستشویی شدیم (طبق پروتکل ها) که گفتن امکانش وجود نداره ... کلاس ها هم ضد عفونی نمی شوند و فاصله گذاری اجتماعی در سرویس های مدارس کلا رعایت نمی شه ... دانش اموزان هم در حیاط وقتی می خواهند صحبت کنند ناخوداگاه نزدیک هم جمع شده و فاصله گذاری عملا رعایت نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
یکی ازدلایل مخالفتهای کادراموزشی ما درمدرسهکه شاگردان سرکلاس نیایند برای خودشان میگویند تا سرکلاس درس نباشند ومفت حقوق بگیرند وقاه قاه بخندن نه عزیزان معلم تو اگر وجدان بیدار داری باید هم سلامت دانش اموزان را مدنظر قراربده وهم اینکه نمیشود به بهانه کرونا علم وتحصیل راتعطیل کرد چرا درزمان عزاداری اینقدر مخالفت نکردید؟ الان وقت کار شماهاست دست به قلم مخالفت میزنید بروید سرکلاس تدریس کنید
هرکس بچه هاشو دوست داشته باشه اونها را قربانی یه تصمیم اشتباه نمیکنه
من که نفرستادم مدرسه
مردم خودشون باید به داد بچه هاشون برسن وگرنه از مدافعین مافیای کنکور و مدارس غیرانتفاعی انتظاری نیست! باید حداقل حالا که پای جون بچه های طفل معصوم درمیونه اتحاد خودمون رو در نفرستادن بچه ها به مدرسه نشون بدیم!
بنده با خیال راحت با مشاهده رعایت 100% ضوابط در دبستان دخترانه درالمتقین اهواز دخترم را به مدرسه میبرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
خدا شفات بده
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
از منفیهایی که گرفتی ناراحت نشو من با شما صد در صد موافق هستم ما با یک نسل تنیل وناز پرورده سر وکار داریم که هربار با یک عنوان دنبال تعطیلی مدارس هستند و خوشبختانه همیشه هم با جراغ سبز دولت به این روش ادامه میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
شما مدیر این مدرسه نیستی؟ احیانا تبلیغ نکردی الان؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
خدا شفات بده
ما باید زندگی کنیم
اگر عزیزی از دست برود مسول شمایید
فعلا فقط وزیر آموزش و پرورش اصرار به آموزش حضوری دارن به امید خدا مجلس انقلابی هر چه سریعتر این وزیر نالایق را استیضاح و از مقام وزارت خلع کند تا فاجعه انسانی روی دست کشور نگذاشته که اگر رخ دهد هیچکس حتی خود وزیر هم پاسخگو نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اونم که امروز عقبگرد کرد
من یک پسر دبیرستانی دارم (دوره دوم متوسطه) به هیچ عنوان من نمیتونم دلم راضی بشه که بفرستمش مدرسه چون میدونم هیچ تظمینی برای سلامتی فرزندم در اونجا وجود نداره، فعلا اجازه ندادم بره و نهایتش اینه که یک سال عقب میفته ولی اینو میدونم که سلامتیش از همه چیز مهمتره، خود مدرسه هم در گروه نوشته بود علی رغم تذکرات اینکه کلاس حضوری برای دانش آموزان و معلمها خطرناک هست ،ولی دستور اومده باید حضوری تدریس بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خدا بدادمون برسد
در سال های گذشته انواع بیماری ها در مدارس بین دانش آموزان منتقل می شد و آنها هم به خانواده ها انتقال می دادند در چنین شرایطی یک دانش آموز بیمار می تواند همه مدرسه و یا شهر را آلوده کند
به هیچوجه بچه را مدرسه نمی فرستم، به اندازه کافی از بی کفایتی مسئولین کشیدیم ، دیگه بسه
فقط زمانی فرزندم رو به مدرسه میفرستم که وزیر جرات داشته باشه خودش سر کلاسها بشینه

با چندتا خبرنگار جرات نداره حضوری صحبت کنه ، بعد برای بچه های مردم تصمیم میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
حالا وزیر هیچی از بقیه که جرات داره؟
دختر من کلاس دهم مدرسه غیر انتفاعی میره.
از روز اول گفتن وضعیت تهران قرمزه و کلاس ها مجازی برکزار میشه.
در کشوری که ادم بزرگ ها رعایت نمیکنند از بچه های خردسال چه انتظاری دارید
کشوری که یه شبه ولحظه آخر تصمیم عجولانه میگیره یعنی در اختیار نیست
جونم برات بگه من معلم اول دبستان هستم يكي از مادر ها اومد با ناراحتي بهم گفت ديروز كه بچم اومد خونه ديدم ماسكش عوض شده بهش گفتم پس ماسك خودت كو گفت ماسك دوستم خوشگل بود با هم عوض كرديم !!!!
گريه داره به خدا
اصلا هم خنده نداره
آقايان مسئولين چطور به بچه كلاس اولي مي خواهيد بفهمونيد پروتكل بهداشتي
حتما از طريق ويدئو كنفرانس!!!!!
آقایان که این همه درد دین دارند و نگران دین مردم هستند چرا خودشان تمام جلسات را مجازی کردند یا برگزار نمی کنند. چرا مردم را به حضور در مراسم محرم دعوت می کنند اما خودشان شرکت نمی کنند و یا مجازی و با آنهمه رعایت فوق فوق پروتکل بهداشتی برگزار می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
واقعا! برا من هم همیشه این یک سواله
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
خودت می فرمایی درد دین مردم، نه جان مردم!!!!! ......
این نظر سنجی ها به چه درد می خوره وقتی که جناب رئیس جمهور به حرف هیچ کس اهمیت نمیده و حتی تقسیم بندیها و تصمیمات وزارت بهداشت رو هم نادیده می گیره
ایشون به حرف کارشناسان و پزشکان و سازمان نظام پزشکی هم اهمیت نمی دهند و مثل تمام مسائل دیگه مرغشون فقط یک پا داره
و همین هم باعث شده که کرونا در ایران مهار نشه

تنها راه ورود قاطعانه مجلس هست که متاسفانه مجلس هم فقط به چندتا نقد بسنده می کنه و بعد با رئیس جمهور همراه میشه مثل قضیه کنکور
با سلام
من فكر ميكنم مسئولان دنبال همه گيري هستن مثل بعضي از كشورها كه عبور از وضعيت رو در همه گيري ميدونن
وگرنه همه ميدونيم هيچگونه رعايتي در مدارس نمي تواند اتفاق بيفته تو ادارات و سازمانها كه با كاركنان بزرگسال مشكل داريم هنوز بهم ميرسن دست دراز ميكنن با هات دست بدن وقتي وضع ادارات اينطوره چه توقعي از بچه ها ميشه داشت.از طرف ديگه بهترين موقع براي توسعه آموزش مجازيه كه كشور ما توش عقب مونده. من پسرم امسال كلاس 12 هست و نفرستادمش به مدرسه تا توي هفته هاي بعد شايد كادر مدارس از اين سر در گمي و آشفتگي بيرون بيان تا ببينيم چي ميشه
اگر یک بچه مبتلا باشه و خودش هم اطلاع نداشته باشه در هنگام خروج از مدرسه که ماسک هاشون رو بر میدارن و فاصله رو رعایت نمی کنند سبب ابتلای چند دانش آموز دیگه و خانواده هاشون میشه ؟
خیلی زود بچه ها از این سطح رعایت پروتکل ها و داشتن ماسک بر روی صورت خسته خواهند شد و در روزهای آتی شاهد کاهش عمل به پروتکل ها خواهیم بود .
سلام
این کار فاجعه بار می آورد و وزیر محترم میبایستی تجدید نظر کنند . رفت آمد به مدرسه با وسایل عمومی و بردن ویروس به مدرسه و پخشآن در خانواده ها مخصوصا که تعداد زیادی از خانواده ها بیماری زمینهای دارند
با تشکر
مثل همە کارهای مهم تو این مملکت، رعایت پروتکل چرت و بی معنیە، بعد ۷ ماە هنوز وزارت آموزش و پرورش نتونستە یە نرم افزار راە اندازی کنە، بودجەای هم بە مدارس ندادە کە بتونن ضد عفونی کنن تازە کل هزینەها هم از جیب اولیاست، کلا همە چیمون بە هم میاد
با کمال تاسف منافع عده ای بر مصالح مملکت رجحان دارد بر این اساس بازگشایی مدارس دلیل نداشت جز اینکه اقازاده های صاحب مدراس غیر انتفاعی لاکچری (که با کمال تاسف ‍سمت های کلیدی نیز دارند) بتوانند شهریه شان را اخذ نمایند
دولت محترم به تنها چیزی که اهمیت نمیدهد مصالح جمعی و ملی است قطعا کودکان ابتدایی نمیتوانند ‍ رعایت کنند این فرشته های کوچک حتی با سرویس بهداشتی نیز مشکل دارند فقط ماسک و الکل که رعایت پروتکل نمی شود !!
بعد از جمع اوری شهریه ها لابد با تعطیلی و مجازی شدن مدارس مواجه خواهیم شد اما تا ان موقع این فرشتگان کوچک هر کدام یک بمب متحرک کرونا خواهند شد
شایدهم کشتار کرونا که قطعا بیشتر قشر سالمند را هدف میگیرد باری ازصندوق های بازنشستگی و دولت
بردارد انقلاب برای دولتمردان یعنی حقوقهای انچنانی و رانت های خاص بازگشایی مدرسه که جای خود دارد .
چگونه یک متولی اصلی فرهنگی به خودش اجازه داده که مدرسه ای در خور فرزندش در مرغوب ترین املاک تهران برپا کند و کلید شروع تبعصض طبقاتی در تحصیل را بزند ؟! اگر مدارس دولتی در ان زمان کیفیت نداشت متهم اصلی متولیان فرهنگی بوده اند که بجای کناره گیری یا اصلاح برای خود و خانواده مدرسه اختصتاصی ساخته با شهریه ها نجومی و انرا برند سازی هم کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
تنها دلیلش همین مدارس غیر انتفاعی هست . ایا اگر اموزش غیر حضوری باشد کسی حاضر می شود سی چها میلیون پول مفت شهریه بدهد . مگر دیگر فرقی میکند چه مدرسه ای بچه را ثبت نام کنیم . کاملا درست فرمودید فقط بحث جلوگیری از ضرر این مدارس بود که این اقدام احمقانه را انجام دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
شدید با این نظر موافقم
دانش آموزان خیلی بم نزدیکن
من خودم کلاس حضوری یازدهم میرم و با اینکه بزرگ تر از اول و دومی ها هستیم ولی باز هم اگه یکی کرونا داشته باشههمه میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
چرا میری؟
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
نرو عزیزم. اگر یک سال عقب بمانی بهتر از این است که خدای ناکرده جان خودت پدر و مادرت به خطر بیفتد
مدرسه ای که خودمان همه هزینه هایش را می دهیم طبیعتا وزیر آموزش و پروش یا هر مقام دیگری حق هیچگونه اظهار نظر و تعیین تکلیفی در مورد آن ندارند خودمان پول معلم و مدرسه و برق و آب و کاغذ و گچ و ... را می دهیم وزیر یا رییس دولت چه کاره اند که بگویند مدرسه بفرستید؟ روزگاری حق آموزش و پرورش رایگان در این کشور برقرار بود که خدمتگزاران دلسوز و انقلابی این حق را از مردم گرفتند پس به آنها ربطی ندارد فرزند من در این ایام کرونایی به مدرسه برود یا نرود به آنها ربطی ندارد پوشش فرزند من در مدرسه چیست به آنها ربطی ندارد محتویات آموزشی فرزند من در مدرسه چیست.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
احسنت.
رحمت خدا بر پدر و مادرت.
1000000000000000 لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
تو خیلی از مسائلی که بهشون هیچ ربطی نداره دخالت میکنن این که چیزی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اينطوريا هم كه نميشه دوست من
ولي كلا از نگاهت خوشم اومد
واقعا باید تاسف خورد به تصمیمات دولتی که اینچنین با جون بچه های مردم به خاطر مسایل سیاسی و غیره بازی می کند . من نمی دونم ، اگر از یک بی سواد هم نظر می خواستن که مدارس در این شرایط کرونایی باید حضوری باشد یا غیر حضوری ، غیر حضوری را انتخاب می کرد !!. البته آقایان ، آقا زاده های خود را را یا در امریکا هستند یا در کشورهای اروپایی!!! براشون هم اصلا مهم نیست که بچه من و شما چی به سرشون بیاد
من فرزندم را به هیچ عنوان به مدرسه نمی فرستم و آموزش آنلاین غیر حضوری بهترین راهکار می باشد
یکی از همکاران دیشب تلفنی ادرس ازمایشگاه برای تست کرونای دختر دانش اموزس را پرسید تاCPR انجام بده با فرض مثبت بودن تست کرونای این بچه وبچه های دیگه مشابه دختر همکاربنده چند دانش آموز ومعلم وخانواده الوده می شوند؟ این هم گند دیگری از ستاد وریاست ستادکرونا.
با باز گشایی مدارس به این شیوه شدیدا مخالم چرا که وقتی مدیره مدرسه از صندوق مدرسه برای پرسنل آموزش ماسک ولوازم بهداشتی تهیه میکنه وهیچگونه تجهزاتی به مدارس داده نمیشه بیشتر از این هم نمیشه توقع داشت وقتی تا 48ساعت قبل از باز گشایی یک مرتبه تصمیم گرفته میشه که اموزش خضوری برقرار بشه واقعا ی سوال باقی میمونه انم اینکه اقای وزیر تو روز جمع چطور تمام تمهیدات مدارس را تهیه ارسال ودر نتیجه در مدارس تعبیه میکنید اگه وزارت خونه ما اینقدر سریع میتونه عمل کنه چرا تو این مدت 2ماه اندی به این فکر نیافتاده واقعا تصمیم گیری بابت این موضوع به این مشخصی باید دقیقه 90وقت اضافی تصمیم گیری بشه آیا خود وزیر اگه جای خانوده های دانش آموزان باشه بچشو مدرسه میفرسته؟
فقط میتونم بگم وزیر بی کفایت یعنی همین یا بهتر بگم کپی کار مو را دید پیچش مو را ندید
چه پروتوکلی ، هیچ کاری تو مدارس دولتی انجام نمیشه غیر انتفاعی هم دسته کمی از دولتی نداره من خانمم معلمه دو بچه مدرسه ای دارم از همشون با خبرم از زمانبندی کلاس ها نگم که هر مدرسه ای به فراخور ظرفیت معلماش برنامه ریزی کرده کاری هم به شرایط موجود نداره ،موارد پروتوکلی هزارتاهم باشه با وضعیت قرمز کرونای مملکت هیچ تضمینی برای سلامتی فرزندانمون وجود نداره . تنها راه پیشگیری دوری از تجمعات هستش پس اینقدر پروتکل نکنید تا به مردم تلقین شه که تو وضعیت موجود با رعایت پروتکل میشه بچه ها رو به مدرسه فرستاد.
منم بچه هامو نفرستادم مدرسه باتصمیمات یک شبه چه اعتمادی میشه کرد خودشون آنلاین زنگ مدرسه رومیزنندچطورتوقع دارندمابچه هامونو بفرستیم
وقتی شما منع سفر می کنیدچرا در مورد تصمیم بازگشایی مدارس سکوت اختیار کرده اید.بچه ها شوق دارند از قرنطینه ها رهایی یافته به مدارس بروند ولی آیا می توان بر رعایت اصول و اجرای پروتکل ها از سوی آنان مطمئن بود؟ مدرسه حتی توان تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش را ندارد چه برسد به اینکه دور میز دانش آموزان حفاظ نصب کند . براستی تصویر بازگشایی مدارس ما با چین و اندونزی ، یا کشورهای اروپایی قابل مقایسه است ؟ وزیر ما بلاتکلیف مدیر مدرسه بلاتکلیف هیئت اجرایی بلا تکلیف ... همه هم می گویند تضمین بیمار نشدن را خودتان امضاء کرده اید ما اصراری به مدرسه آمدن نداشتیم . اگر گوش شنوا داشتید به بیانات رهبر بسنده می کردید .ایشان فرمودند من خودم تابع تصمیمات ستاد اجرایی بهداشت و درمان هستم و حرف آنها حجت است . اگر پیک دوم کرونا خود را نشان دهدمن اطمینان دارم مسئولین آموزش و پرورش بازهم فرافکنی می کنند و می گویند مربوط به سفر رفتن های شماست.
سلام فرزند دختر من در یک مدرسه غیر انتفاعی پایه هشتم درس می خواند وتا مشخص شدن وضعیت کرونا از حضور ایشان در مدرسه جلوگیری خواهم کرد
مدرسه ایشان مثل خیلی از مدارس غیر انتفاعی شهر های بزرگ یک خانه سه طبقه بزرگ هست که محیط و فضای مدرسه برای فاصله گذاری اصلا مناسب نیست مخصوصا در ورودی ها
بنده موافق امتحانات حضوری ارزیابی یصورت یک روز در هفته یا دو هفته در مدرسه می باشم ( با رعایت فاصله گذاری)تا شاگرد یک محک جدی بخوره
در صورت اموزش در خانه و تهیه امکانات بچه های بزرگتر بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند البته نه همه
ولی بیشتر بچه های دبستانی زیاد متوجه موضوع نیستند و واقعا خطر افرینه
من دو پسر دارم. یکی کلاس 4 و دیگری 10. هر دو به مدرسه غیرانتفاعی در شهر کرمان میروند. پسر بزرگم روز شنبه به مدرسه رفت. دم درب ورودی خبری از تب سنج نبود. فقط یک میز بود که روی آن دو تا اسپری ضدعفونی کننده بود که هر کی میخواست میتوانست از آنها استفاده کند. فقط کتابهایش را گرفتم و به خانه برگشت. مدرسه پسر دومم اعلام کرده بود روز یک شنبه بیایید. اون را بردم. دم درب ورودی خبری از تب شنجی نبود فقط یک نفر ایستاده بود و دست والدین و کودکان را اسپری میزد. اون هم کتابهاش را گرفتم. هر دو مدرسه گفتند گروه بندی روزهای زوج و فرد کرده اند و هر کس بخواهد میتواند حضوری بیاید ولی اگر نیامد بصورت مجازی و از طریق skyroom و Adobe آموزش توسط معلمین داده میشود. ما هم تصمیم گرفتیم بچه ها را به مدرسه نفرستیم و مجازی باشد.
5 و نیم میلیون گرفته اند که کلاس مجازی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
شهریه تهران 30 میلیونه خوشبحال شما
شیخ حسن روحانی که برخلاف نظر مراجع پزشکی باوجود وضعیت قرمز پایتخت دستوربازکردن مدارس وحضوردانش آموزان در کلاس درس را الزامی نموده درحقیقت فرزندان این مرزوبوم رابه قتلگاه کرونا هدایت نموده که اگر اینگونه نبود خودش حداقل چند دقیقه برای شروع سال تحصیلی ازنظر فیزیکی حاضر میشد اگر جان عزیز است برای همگان باشد ن وآیندگان قضاوت خواهندکرد که چه رییس جمهورجاندوست و...داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اینطور که از تصمیمات بر میآید دولت قصد دارد با تشدید همه گیری تمام مردم را گرفتار کند تا ....
خوشبختانه من ازدواج نکردم تا مجبور بشم بچه بزرگ کنم. به شما هم توصیه میکنم، در این شرایط اقتصادی که پولتون به زحمت به خرج خودتون میرسه، از خیر ازدواج بگذرید. بچه بزرگ کردن مسئولیت سنگینیه، جامعه سالمی نداریم بخدا
تابی جون لطفا بررسی کنید آیا رئیس جمهور و وزیران و نمایندگان مجلس، فرزندان و نوه هاشان را به مدرسه فرستاده اند یا خیر؟
اگر من میخواهم مردم را به کاری تشویق کنم خودم پیش قدم میشوم. مگر نه اینکه واکسن کرونای روسی را پوتین و دخترش و وزیر دفاع روسیه و ... زدن. چرا باید حرف رئیس جمهوری که حاضر نشد در مجلس برای دفاع از وزیرش حاضر بشه یا زنگ مدرسه را حضوری بزنه، قبول کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیامدن آقای روحانی به مدت نهایتا یک ساعت در یک مدرسه بیانگر همه حقایق موجود و اوج خطر در حضور دانش آموزان، معلمان و سایر کادر آموزشی است ( با دانستن این نکات که جناب رئیس جمهور میدانست اگر قرار بود حضور فیزیکی در مدرسه ای داشته باشد از چند روز قبل اطلاع رسانی صورت می گرفت و با نهایت دقت محیط باکتری زدایی و استرلیزه می شد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
در واقع معنیش اینه که مردم بر اساس اعمال و رفتار شماست که

راهکارهای مناسب رو انتخاب میکنند
سلام
اون کسانی که میگن همون جور که جلسات مذهبی برگزار شد مدرسه هم میشه
عزیزان نه این طور نیست
جلسات مذهبی یک ساعت در فضای باز برگزار شد و مدرسه در کلاس درس در فضای بسته
من فرزندم رو حضوری به مدرسه میفرستم چون قرار نیست کرونا کلا از بین بره.همیشه مهمون ما هست تا اخر عمر و بلاخره دیر یا زود باید باهاش روبرو بشم. چه بسا که تابحال هم گرفته باشم. نمیشه که زندگی نکرد‌.تعطیلی زندگی با مرگ فرقی نداره و ترس هم برادر مرگه. من تا امروز هم پروتکلها رو رعایت میکنم و از ماسک استفاده کردم اما هیچوقت از تفریح و طبیعتگردی به همراه خانواده خود داری نکردم. مگه قراره چقدر زندگی کنیم که تا اخر عمر از ترس کرونا مثل مرغ توی لونه قایم بشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
امثال شما که مسافرت می روید ویروس رو پخش می کنید
لااقل تا فراهم شدن داروی مناسب دیگران رو مبتلا نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
انشاالله که عزیزانت طوریشون نشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
دارو نداره واکسنش هم اگر که بسازن باز ویروس جهش میکنه و باید واکسن جدید ساخته بشه. تنها راه مقاومت طبیعی بدنه. حالا اگر بترسم از ویروس استرس هم مزید بر علت میشه و بیشتر بیماری اثر میکنه. در ضمن در طبیعت ویروس نیست در تجمعات انسانی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
خواهر من کرونا گرفت و من شاهد زجرش بودم کرونا درد وحشتناکی داره حتی تا الان که نزدیک دو ماهه
گذشته هنوز نفس تنگی داره و دیگه نمیتونه به سرکار بره/دوست عزیز با این استدلال غیر منطقی شما واقعا من جا خوردم/مراقب باشید
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
خب ایدز وهپاتیت و سرطان هم همیشه همراه ما هستند پس بیایید با سرنگ خودمان را آلوده به ایدز کنیم چرا می ترسیم
برادر این چه تحلیلی است راه مبتلا شدن به کرونا حضور در جمع ها و در محل های سرپوشیده است مگه کسی شما رو مجبور می کنه که بری خودت وبچه ها تو مریض کنی
با سلام لطفا مقاله ای درباره عملکرد سایر کشورها چه پیشرفته و چه درحال توسعه ارائه کنید . واقعا که ما سردرگم هستیم. بچه ها را روز اول نفرستادیم اما امروز برای آشنایی با معلم فرستادیم البته با همراهی مادرشون. تا مواظبشون باشه. اما مطمئنم که در مدسه هیچ بچه ای به ویزه زیر ده سال نمیتونه ضوابط بهداشتی را رعایت کنه کما اینکه در جامعه خیلیا نمیتونن یا نمی خوان رعایت کنند!!!!!!. الله اعلم
سلام بنده هم فرزندان خودم را به مدرسه نفرستادم.اعلام پروتکل که متاسفانه لق لقه وزیر شده با رعایت پروتکل و استمرار رعایت ان از زمین تا اسمان فرق دارد.که ظاهرا وزیر محترم متوجه نیستند.در کل تابستان وزارت امزش و پرورش از دستورالعمل هایی مبنی بر دسته بندی مناطق ارائه می داد.چه اتفاقی افتاد که یکشبه وزیر ناگاه گفت تفاوت معنی داری بین مناطق نیست.با مراجعه به مدارس فرزندانم واقعا چیزی از پروتکل ندیدم.داشتن یک اسپری الکل که پروتکل نمی شود.فقط یک کلمه عرض کنم این وزیر و دولت بی کفایت همه ابعاد زندگی ما را متاثر کردن حالا می خواهند دست روی سلامت فرزندانمان بگذارند.
من تعجب میکنم وزارت بهداشت از ابتدای شیوع بیماری همش میگه قبل از ورود به منزل لباس ها رو تعویض کنید، گوشی موبایل رو ضدعفونی کنیید و .... ولی الان دانش آموز در مدرسه از نوشت افزارش استفاده میکنه( فرضا در مدرسه دست به صورت و دهانش هم نمی زنه) بعدا با نوشت افزار آلوده داخل کیفش میاد منزل. دستش رو میشوره و جهت انجام تکالیف مجبوره دوباره از همون نوشت افزار آلوده استفاده کنه ولی در این حالت چون دست هاشو شسته فکر می کنه همه چیز عادیه و با همون دست به صورتش دست میزنه- غذا و میوه میخوره و به طور کلی محیط منزل رو آلوده میکنه. (التماس تفکر جهت دوستان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش)
پسر من مدرسه غیرانتفاعی می ره مدرسه با شرط اینکه اموزشها تا فروردین 1400 غیرحضوریه ثبت نام انجام داد....الان هم فعلا گفته اند تا اخر هفته اموزش انلاین است تا مدرسه و شورای اموزشی تصمیم جدیدی بگیرد...ولی والدین 100 درصد اعلام کرده اند که با اموزش حضوری موافق نیستند و بچه ها را مدرسه نمی فرستند
الان هم به خاطر برگزاری مراسمهای محرم امار بالا می رود به عینه دیدم پدرهمسر یکی دوستانم که مراسمها رو می رفت مبتلا شده و خانواده دو تا از پسرانش رو هم مبتلا کرده .....ضمن اگر به رعایت پروتکل ها باور و اعتقاد دارید به یکی از خبرنگارانتون بفرمایید یک سر به سازمان غذا و دارو قسمت دبیرخانه بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
جالبه بعد وزیر آموزش و پرورش میگه بالای 50 درصد خانواده ها آموزش حضوری رو انتخاب کردند. یه نگاه اجمالی به نظرات همین تاپیک گویای نادرست گویی ایشون هست
من دبیرم به هیچ وجه قادر به رعایت پروتکل ها در مدرسه نیستیم اصلا ممکن نیست و اوضاع مدرسه خیلی بده
متاسفانه در اکثر مدارس خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست، اگر بود چرا آقای روحانی حضورا تشریف فرمایی نکردن؟ جان ایشون انقد مهمه؟؟ یکی از مدارس شهر بابل معاونین و مدیران با تماس تلفنی و تهدید به کسر نمره فرزندمان رو مجبور به مدرسه رفتن کردن
آقای روحانی مدرسه رو با سربازخونه اشتباه گرفته یه مشت بچه رو به زور کشوندن به مدرسه بچه ها خیلی راحت کرونا میگیرن از دو سه هفته دیگه آمار مرگ و میر بچه های کرونایی افزایش پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ایشان یک وقتی با افتخار گفته بود حقوقدان است و نظامی نیست حالا مدرسه رو به پادگان تشبیه میکنه و به حقوق اساسی ملت توجهی نداره
قضیه اتفاقات تو ایران و واکنش مسولین (کسانی که باید ازشون سوال بشه)
ما هیچ
ما نگاه
من دوتا فرزند دارم نمی فرستم آنلاین بود که بهتر نبود یکسال خونه می شینند
آموزش و پرورش نمیخواست مدارس حضوری باشن اما صاحبان مدارس غیر انتفاعی که نفوذ زیادی هم دارن!! روحانی رو تحت فشار قرار دادن عصر پنجشنبه روحانی شخصا دستور داد مدارس به شکل حضوری باشه
موقع مسئولین ما از رفتن برای آغاز سال به مدرسه سر باز می زنند چطور بچه به مدرسه فرستاد بچه که خوب از بد تشخیص نمی دهد در همسایگی ما بچه عقلش نمی کشد صبح رفته با ماسک مشکی ظهر با ماسک سفید برگشته خانه سوال کردن ماسک خودت کو می گه دوست نداشتم مشکی با دوستم عوض کردم این از پروتکل بهداشتی چه سر در می اورد اهی مسئولین ما از خواب بیدارشید.
جان روحانی > جان ۱۵ میلیون بچه ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
نه عزیزم باید می نوشتی
جان روحانی > جان 80 میلیون ایرانی
روحانی هیچ درکی از جامعه نداره مثلا نمیفهمه کرونا چه هزینه سنگینی روی دست خونواده ها میذاره خرید ماسک ژل الکل از عهده خیلیا بر نمیاد
چیزی که برای من مهمه کرونا نیست هزینه ایاب و ذهاب به مدرسه هست پارسال با اتوبوس های فکسنی شهرداری و ۴ ۵ تومان در روز میرفتم مدرسه الان باید روزی ۳۰ ۴۰ هزار تومان کرایه راه بدم بچه ها رو هم که هر سال میدیدم از همین اتوبوس غراضه ها استفاده میکردن و امسال نیستن واقعا نمیدونم خونواده هاشون چه خاکی تو سرشون میکنن
بنده هم نفرستادم چون رئیس جمهور کشورم هم از حضور در مدرسه امتناع ورزیدن پس امنیت جانی وجود نداره
جان مردم عزيز است و جان فرزندان مردم عزيزتر
نگرش و نظر و خواست مردم مهم است

حرف و عمل جناب وزير با هم نمي خواند...
بنده هم نفرستادم چون رئیس جمهور کشورم هم از حضور در مدرسه امتناع ورزیدن پس امنیت جانی وجود نداره
من اگه جای مردم بودم تا روحانی نمیومد معذرت خواهی کنه به خاطر اون حرکت زشت و تحقیرآمیز بچه ام رو نمیفرستادم مدرسه اون که خودش رفته بود دور از همه نشسته بود و با ویدیو کنفرانس دستور داد زنگ مدرسه رو بزنن
کشور از داشتن این چنین دولتی بی تدبیر،بی برنامه و غیرکارشناس واقعا رنج میبره. باید از شخص که پروتکلها رو نوشته پرسید تا حالا بچه 7 ساله یا 8 ساله داشته؟ اصلا بچه داشته؟ چه جوری مییشه بچه های دبستانی رو مجبور به رعایت پروتکل کرد؟ مدام دستشوئی دارند و کار دارند آب می خواند تغذیه دارند. به ولله نمیشه. با جون بچه های مردم و کادر آموزش بازی نکیند به خاطر منافع یه عده ادم مدارس غیر انتفائی. تو کشور ما فقط قشر ثروتنمد و .. داره به همه جا خط می ده. آقای وزیر آقای رئیس جمهور شما زنگ مدارس رو هم غیر حضوری زدین!! ا وقتی این مسئولین رو می بینم که جون مردم هم ارزش نداره. من که بچمو نمیفرستم چون دوستش دارم. تو خونه باهاش کار می کنم. با اینکه کارمندم شبا براش وقت میزارم
هیچ چیز جای آمورش حضوری را نمیگیره.البته به راحتی مدارس میتونن برنامه ریزی دقیق بکن که مسائل بهداشتی کاملا رعایت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ببخشيد
جه جيزي جاي سلامتي و جون انسان است؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ولی زنده بودن خیلی مهم تره
همین رفت و آمد بین مدرسه و خانه و سرویسها میتونه شدیدا انتقال بیماری رو گسترش بده . به جای این کار وقت بزارن و کیفیت آموزش مجازی رو بالا ببرن
تابناک عزیز

سابقه چهل ساله بعد از انقلاب نشان می دهد که نظر اکثریت مردم هیچ تاثیری در تصمیمات مدیران محترم ندارد, بنابراین وقت خودت و مردم را با اینگونه تیترها و اخذ نظرات و امتیازات کاربران تلف مکن.
افتضاح است
من دخترم رو به کلاس اول ابتدایی نمی فرستم حتی کلا اگر مجبور باشم خودم تا پنجم ابتدایی بهش درس بدم....
این مهم نیست که مدرسه چقدر پروتکل رو رعایت می کنه.....
مهم کودکان هستن که قطعا مانند بزرگسالها قادر به تشخیص خطر و جلوگیری از انتقال ویروس رو به علت کودک بودنشون کمتر از بزرگسالان متوجه میشن!


بزرگسالهای عاقل ما حتی اونهایی که پروتکل رو خودشون رعایت کردن بیمار شدن چطور توقع دارین کودکان خردسال پروتکل رو رعایت کرده و بیمار نشوند..... پروتکل پروتکل هم شده فقط حداکثر ماسک زدن نصفه و نیمه و تب سنج!
من پسرم رو دو روز بردم مدرسه و نتیجه مشاهدات من به شرح زیر می باشد :
رعایت همه پروتکل ها از طرف پرسنل مدرسه : بسیار عالی و دلسوزانه
برنامه های دولت : بسیار خوب و سنجیده شده
برنام ههای درسی : خوب
رعایت پروتکل ها از طرف کودکان : بسیار عالی
رعایت پروتکل ها و اداب معاشرت از طرف والدین : بسیار ضعیف
من دیگر بچه ام را به مدرسته نخواهم فرستاد فقط به علت عدم رعایت پروتکل ها از طرف والدینی که در جلوی مدرسه با نهایت بی فرهنگی و شعور و با عدم رعایت فاصله اجتماعی بصورت گله ای با هم صحبت می گردند و از سر راه بچه ها کنار هم نمی رفتند تا بچه ها وارد مدرسه شود!!!!
از ماست که بر ماست .
بعد دنبال دولت و مدرسه و .... صحبت می کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
حسن فامیلیت رو که عوض کردی اسمت رو هم عوض کردی
دست زن و یچه رابگیرید برید شمال مدرسه کیلو چند
من دو تا فرزند نوجوان دارم و ميفرستم . چون احتمال ابتلاي شديد براي اين سن و دانش آموزان طبق آمار جهاني 2 در 100 هزار نفر مي باشد كه احتمال ضعيف و درصورتيكه بيماري جانبي نداشته باشه مشكلي نيست .
به نظر ميشه براي 20%(حدودا 8 الي 10 نفر در هر كلاس ) كه علاقمند به كلاسهاي حضوري هستند برگزار بشه و در همان موقع به صورت آنلاين براي بقيه بچه ها كه علاقمند به كلاسهاي غيرحضوري هستند ارائه بشه .
ضمنا اگه به حبس كردن بچه هامون تو خونه ادامه بدهيم حتما دچار مشكلات روحي ورواني خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
واقعا آدم در نوع تحلیل و سطح دانش بعضی از مردم به اصطلاح تحصیل کرده می مونه
شما به این قسمتش اصلا فکر نکردی که حتی اگر احتمال ابتلای شدید برای بچه هاتون کم باشه احتمال ناقل شدنشون و انتقال بیماری به شخص شما و سایر اعضای خانواده کم نیست؟!
قریب شش ماه فرصت داشتیم برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کنیم و زیر ساخت آموزش آنلاین را فراهم نماییم.ولی مانند همیشه زمان را تلف کرده و آن را هدر دادیم.چرا برای آموزش دانش آموزان نتوانستیم وسایل و ابزار های لازم مانند تبلت وموبایل هوشمندو اینترنت پرسرعت را فراهم کنیم؟
حتما مسبب تحریم هاست؟ تا که می خواهیم پشت تحریم ها مدیریت ناقص و الکن خود را کتمان کنیم؟؟
من هرگز فرزندانم را با این شرایط که رییس جمهور مملکت در هیچ جمعی حضور پیدا نمی کند به مدرسه نمی فرستم. حکایت ما حکایت معلمی شده که "الف" را "انف" تلفظ می کردو میخواست دیگران بگویند"انف" نه "انف"....!!!!
عمل مدیران با حرف شان دوتاست...!!!!!
فرزند سالم درس نخوانده بهتر از فرزند درس خوانده بیمار و ناتوان است...
ایکاش خداوند به مسئولین قدرت فهمیدن عنایت فرماید....آمین یا رب العالمین
بچه ها چه گناهی دارند که قربانی تصمیم نادرست مسئولینی باشند که خودشان جرات ندارند برای بازگشایی در مدرسه ها حاضر شوند و برای دیگران نسخه می پیجند.
این کار یعنی انتقال ویروس از مدرسه به خانه و بر عکس و ادامه دار شدن گسترش بیماری.
کنکور که چند ساعت بیشتر نبود 2 ماه عقب افتاد و برگزاری آن هم با آن همه اما اگر . چه برسد به مدرسه ها که بچه ها هم نمی تونن پروتکل ها رو رعایت کنند و نمی شود.
مگر هر روز می شود کل مدرسه از جمله سرویسهای بهداشتی را ضد عفونی کرد و کادر آموزشی و دانش آموزان را چک کنند.
بهتره آموزش مجازی و تلویزیونی بطور جدی پیگیری شود.
من خودم مدرس هستم، کرونا هم که برداشته بشه حاضر به حضور در کلاس نیستم و به نظرم برگزاری کلاس مجازی بازده بیشتری نسبت به کلاس حضوری داره ولی به شرطی که مدرس دائم با سوال کردن و چالشی کردن کلاس همه رو تو کلاس نگه داره و بچه ها اتوپایلوتش نکنن (وارد بشن ولی سر کلاس حضور نداشته باشند) به نظرم پر بازده کردن کلاس هنر مدرس هست.
تو رو به خدا به فکر بچه ها باشید. در مدارسی که من دو بچه ام را فرستاده ام هیچگونه پروتکل بهداشتی رعایتن نمی شه. درست است بچه ها همه ماسک زدن ولی برای بازی تو یهم می لولند. اگر کرونا بگیرن که پاسخگو می باشد. بدبختیش مال خانواده هاست.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
برای چی فرستادی
اینو باید بفهمیم رئیس جمهور فرمان شروع به کار مدارس را در استرلیزه ترین مکان که دائما ضدعفونی میشه اعلام کرد یعنی رطب خورده کی منع رطب کند ایشان باید اول می دید که آیا خودش حاضر است در چنین مکان عمومی حاضر شود یا نه بعد فرمان را صادر میکرد
مسئولین مدارس چه مدیر یا ناظم و چه معلمین و سایر کارکنان در زمانهاییکه اوضاع عادی است حواسشان به دانش آموزان نیست چه برسد به الان که اپیدمی هم داریم . فاتحه ی آموزش و پرورش خیلی وقت است که خوانده شده ، الان پول و پله حرف اول را می زند . اخساس مسئولیت در جامعه ی ما مرده است . بزرگان ملت در دنیاهای دیگری زیست می نمایند و حواسشان به خودشان است ، ا
حالا که هیچ کس شما را مجبور نکرده بچه هایتان را به مدرسه بفرستید و اخیتار تام دارید و از شاد تا تلویزیون و درس نامه هم که فراهم هست پس اجازه دهید خود بچه ها بعد از دو روز مشاهده مدرسه و نحوه رعایت پروتکل ها تصمیم بگیرند شما که به ازادی قائل هستید اجازه دهید خود بچه ها انتخاب کنند . البته بهتر از همه ی اینها مراجعه به مدرسه و مشاهده میزان رعایت الزامات است . بسیاری از معلمان و مدیران دلسوز جانانه در سرتاسر این کشور تلاش می کنند اگر دیدید کافی هست اجازه دهید بچه هایتان حضور یابد اگر احساس کردید غیر انی هست باز تصمیم با شماست . به تعداد زیادی از مدارس سر زده ام حکم کلی نمی توان داد

اما پاسخ 98 درصد بچه هایی که از آنها پرسیده ام
به اجبار آمدید یا به اختیار همه پاسخ داده اند به اختیار
از تک تک حاضرین سر کلاس پرسیده ام آیا دوست دارید حضوری آموزش دریافت کنید یا مجازی حاضرین سر کلاس با درصد 99 درصد حضوری را انتخاب کرده اند .
از همه بچه هایی که دیده ام پرسیده ام دوست دارید تعطیلات مثل گذشته ادامه داشته باشد همه اظهار خستگی و کلافکی کرده اند .
پس بگذارید خودشان انتخاب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
شما خبر دارید که یک بیماری تنفسی به نام کرونا در کشور وجود دارد و باعث مرگ انسان ها می شود؟
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اگر بچه قادر به تشیخص و تصمیم گیری در این قبیل مسائل مهم وحیاتی بود که دیگر بچه نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
بچه ابتدائی و راهنمایی چه درکی از خطر کرونا دارد که حق انتخاب قائل شده ای
کرونا تا الان جان ۴۰۰ پزشک و پرستار رو گرفته اونا هم جامعه آماریشون کمتره هم میفهمیدن چطور از خودشون مراقبت کنن ۱۵ میلیون بچه نادان مطمئن باشید هزاران نفر میمیرن اینم تو مدارسی که مثل مرغدونی کثیفه
هیچ گونه رعایت نمیشه مگه اینجا یه کشور توسعه یافته هستش دولت بیاد الکل ماسک دستکش به بچه ها بده ؟!!
مدرسه دارالخلافه که نیست بشود قرقش کرد و تکنفره اداره اش کرد.
واقعا مردم رو چی فرض میکنید اقای رییس جمهوری ک حاضر نیستی زنگ مدارس رو به صورت حضوری بزنی با ویدیو کنفرانس میگی بعد بچه کلاس سومی من میگن هفته ای دو روز باید بیاد مدرس از 8 صبح تا 12 ظهر ن کسی رو غربالگری کردین ن هیچی میگین با اختیار خودتون بچه گشنش میشه دستشویی میخواد بره بعدا کدومتون جواب میدین کجا اصلا تا حالا جوابگو بودین خدا به همه رحم کنه
سوال ؟در سال 67 ویا 68 مادر فرزندان اقای حداد برای فرزندانش مدرسه خصوصی تاسیس کرد ایا در حال حاضر نوه ها و فرزندان دختر و پسرانشان را در مدرسه جدیدی که کلیه پروتکل بهداشتی را رعایت میکند برای نوه هایش تاسیس کرده
ایا آقای حداد برای سرکشی تا بحال به مدرسه تاسیسی خودش سر زده
آیا تا بحال اقای رئیس جمهور به یک بیمارستان برای سرکشی و بازدید پروتکل بهداشتی فقط نه برای عیادت بیماران رفته واقعا در زمانی که آقای رئیس جمهور در حال دادن گزاذرش به ملت است یک وزیر نیست به ایشان بگوید کلیه صحبتهایتان با هم مغایرت دارد البته که ما وزیر برای ملت نداریم وزرا بگونه ای هستن که فقط بعنوان وزیر اسمی در کابینه باشند
آماری که دولت اعلان کرده بیش از 35 هزار کلاس نیاز داریم و بیش از 60 در صد مدرسه ها نیاز به بازسازی دارن کلاسهایی دو شیفته داریم
در چنین وموقعیتی معل و مدیر زیر بار مسئولیت خطرات برای دانش آموزان هستند تا آنجا که نشان داده شده ریلست جمهور بعد از این اتفاق مرگ دانش آموز لابد دعا میکند و روضه ای هم میخواند وای بحال اون پدر ومادر
وزیر محترم آموزش و پرورش شما که قدرت ندارید بودجه سالیانه خود را افزایش دهید چگونه میخواهید هزینه پروتکل بهداشتی را پرداخت کنید خدا حفظ کند ملت را
حالا اضافه دریافت بنزین و خریدهای بورس توسط ملت بکجا میرود خدا داند
بهتر نبود دانش آموزان دوره ابتدایی را امسال تعطیل میکردید و فقط کلیه کلاسها را برای دوره دبیرستان قرار میدادید هزینه 15 الی 20 ملیونی مدارس انتفاعی را هم در اختیار همه دانش آموزان قرار میدادید که البته شما زورتان به اقای حدادها و امثال آنها نمیرسید
گشایش مدارس بصورت حضوری جز فاجعه انسانی حاصل دیگری ندارد و فقط باعث شیوع کرونا بصورت زنجیره ای با شدت و سرعت غیز قابل پیش بینی و پیشگیری را در بر خواهد داشت همچانکه مسئولین وزارت بهداشت مطرح می کنند ویروس در فصل پاییز شدت خواهد گرفت بر این اساس یا ایمها دروغ می گویند یا اینکه مشوقین کلاس های حضوری هیچ بهایی به جان ملت نمی دهند.
من حتي اگر فرزندم يك سال هم عقب بيفته اونو مدرسه نميفرستم. همه چي تو اين دولت شده آزمون و خطا.
پاسخ ها
Saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ما داریم تو جنگل زندگی می کنیم. لطفا بفهمید!
همه چیز ول و بی برنامه و ... هست.
مواظب باشید موسو چنگ ندید.
الان یه خبر خوندم البته هیچ ربطی به نظرسنجی شما نداره ولی خیلی مضحک بود آمریکایی ها محتویات کامپیوتر اسامه بن لادن رو منتشر کردن فقط چند تا فایل پر از فیلم های غیر اخلاقی بوده
دولتی که حتی یک عدد ماسک به مدارس نمی ده هیچ بودجه ای هم نمی ده و دست مدرسه را جلوی اولیا دراز کرده چرا تصمیم ها عجیب می گیره . من هرگز فرزندم را به مدرسه نمی فرستم
خدا وکیلی درس های این نظام آموزش و پرورش را نگاه کنید ۹۰ درصدش بیخوده و به هیچ دردی نمی خوره نه آموزش وجود نداره نه پرورش درشو گل بگیرید خودمون یک فکری به حال فرزندانمون می کنیم. دانشگاهها که صندلی فروشی شده برای خودشان و سهمیه های رنگارنگ ، بورس تحصیلی هم که فقط برای خودشان شده متون درسی آموزش و پرورش هم از ابتدایی تا دبیرستان به هیچ دردی نمی خورند و فقط عمر فرزندانمان را تلف می کنند
ما سلامت فرزندمون برامون خيلي مهمه وحاضر نيستيم فرزندانمون به مدرسه حضوري بفرستيم پول غير انتفاعي را هم تمام وكمال پرداخت كرديم
اجازه نخواهم داد فرزندم به مدرسه برود. خود رییس جمهور حاضر نشد حضوری در مراسم نمادین اول مهر شرکت کنه و اونو مجازی اجرا کرد اونوقت از ما چه توقعاتی داره؟!
سلام من اینچنین روز مدرسه بودم بلور کنید افتضاح است!!
مسائل بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی شود کلاس 15 متری 20 نفر دانش آموز نشسته!!
نمیدونم با این وضعیت چه اصراری دارند به کلاس حضوری؟!@@@
به عنوان یک معلم باید بگویم که هرچند آموزش مجازی معایب خودش را دارد، اما به هر حال با وضعیت موجود، انجام آموزش مجازی بهتر است. در دو روز اول، شاهد اجتماع دانش آموزان در مدرسه و برداشتن ماسک توسط دانش اموزان بودم. اما حرف آخر را وزیر زد، ایشان گفتند که باز نشدن حضوری مدارس، تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد. پس سلامت دانش آموزان و معلمان در این میان، در اولویت آخر است.
کرونا موضوع کشداری است... هنوز خیلی از مردم نتوانسته اند آن را جدی بگیرند... یا به دلیل نداشتن امکانات یا به دلیل مسائل فرهنگی.. حتی بعضی از مسئولین...
همان کاری که با آن مسائل دیگر کردم
تنها راهش اینه که بچه ها را به مدرسه نفرستیم .. با زور اسلحه که نمی تونن بیان میلیون ها دانش آموز را از خانه ها بیرون بکشن و بفرستن مدرسه . میتونن ؟؟؟؟
چرا وقتی میدونیم تصمیماتی توسط اشخاص برامون گرفته شده که خودشون حاضر نیستن از ترس کرونا در هیچ جمعی حضور پیدا کنن ، بر خلاف عقلمون عمل میکنیم و بچه هامونو به مدرسه می فرستیم ؟؟؟؟؟
من هم بچه هام رو حضوری نمیفرستم
مردم اکثرا مخالف حضور فزندانشان در مدارس هستند . و این تصمیم حضوری به خاطر پول مدارس غیر انتفاعی گرفته شد هر چه مردم می کشند به خاطر باندهای ثروت در پس تصمیمات هست
فرزند خردسال و دانش آموز ندارم. اما تو این شرایط به هیچ وجه فرزندم را به مدرسه نمی فرستادم
ملتی که واسه همه چیز به اروپا نگاه میکنید. در هلند و آلمان و همه کشورهای اروپایی مدارس باز هستند و بچه ها به مدرسه بازگشتند. بدون ماسک و محافظ. تنها معلمین فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت میکنند. در مورد این ویروس زیاد اغراق میشه، بچه ها رو از مدرسه محروم نکنید. خطری بچه ها رو تهدید نمیکنه.
ایران گستره ای وسیع با تنوعهای قومی و قبیله ای فراوان است ، شاید بشود در بعضی روستاها که جمعیت کمتر از بیست ،سی محصل دارد را بصورت حضوری و نوبتی برگذار نمود ،و دیگر اینکه مدارس شهرهای بزرگ با مدارس سایر نقاط کشور متفاوت است حتی در تهران بین نواحی و منطقه ،و محله ها هم تفاوت بسیار است ، آیا بهتر نیست نحوی آموزش را به مدرسه واگذار کنند ،؟پس پرورش را به خانواده وانهید که دلسوزتر از هر نهاد و ارگانی میباشد ؟،توان دولت برای آموزش بروش مجازی ، بهترین گزینه است ؟ امکانات مدرسه و خانواده هم مهمترین راه و روش آموزش است ؟،،دانش آموزان و محصلین امروز آینده سازان فردای ایران خواهد بود ، وقتیکه پسربچهٔ هشت ساله ای که والدینش پزشک بوده اند بر اثر مبتلا به ویروس کرونا فوت کرده ؟ از دیگر خانواده ها چه انتظاری میشود داشت ؟،،از نسلهای آیندهٔ‌ایران محافظت نمایید آنهم با تدبیر و روش علمی ،؟،،
اگر ما مردم اندکی به حقوق خودمون آشنا بودیم و اندکی هم با کارهای مدنی آشنا بودیم بایستی یک روز را مشخص میکردیم به جای بچه ها همه خانواده ها دم در مدارس جمع میشدیم و تا موقعی که وزیر آموزش پرورش برکنار نمیشد از مدارس برنمیگشتیم.
با سلام *** به نظر من شرايط موجود می توانست یک فرصت استثنایی برای ایجاد یک فضای آموزشی مجازی باشد این امکان وجود داشت که با توجه به تهدید پیش آمده دولت با تدابیری به ارتقاء سطح آموزش مجازی و رفع نواقص و نقاط ضعف این شیوه از آموزش بپردازد وقتی به صورت جمعی همه ناچار به استفاده از این سیستم شوند و دولت هم حمایت کند یا حداقل امکانات لازم برای این شیوه از آموزش را فراهم کند اين فضا رشد و توسعه پیدا می‌کند و در سالهای آتی هم انشاالله اين بيماري كه از بین برود از دستاوردهایی که در چنین موقعیتی به قولی با توفیق اجباری به دست آمد کشور می تواند به نحو احسن بهره برداری نماید وبيش از پيش به توسعه علم و دانش همت گمارد.... از طرفی نادیده گرفتن مخاطرات حاصل از حضور دسته جمعی دانش آموزان در کلاس های درسی ریسک بسیار بالایی برای تمام جامعه در بر دارد و می تواند تبعات چنین کاری به یک فاجعه بدل شود من به عنوان فردی که دو فرزندم باید به مدرسه بروند این اجازه را به آنها ندادم و آنها نیز حاضر نشدند که این خط را بپذیرند اكنون با استفاده از امکانات موجود آموزش در خانه را بر آموزش در مدرسه ترجیح دادم... حاضر نیستم با جان فرزندانم ریسک کنم...كاش در اين مورد عميق تر بينديشيم جای تعجب آنکه بعد از از حدود یک ماه تجزیه و تحلیل و دادن راهکارهای متعدد و تقسیم بندی مناطق به زرد و سفید و قرمز ناگهان ظرف یک شب همه چیز تغییر کرد و این بیشترین ناامنی فکری را برای خانواده ها فراهم نمود..
در مدارس هیچ گونه پروتکلی رعایت نمی شه در مدرسه دختر من حتی تو دستشویی ها مایع نگذاشته اند هیچ گونه ضد عفونی هم انجام نمی شه به بچه ها گفته اند خودتون الکل بیارید میزهاتون ضد عفونی کنید
تبریز-- مدرسه .... پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که هیچ تازه دارند دستشویی را هم تعمیر می کنند و مدیرش فریاد می زد امروز که هر کسی پول ثبت نام نداده از فردا مانع حضور دانش اموز خواهد شد باور ندارید سرزده تشریف بیارند برای بازرسی.
به ما که گفتن هر هفته 3 تا از والدین باید بیان برای تمیز کردن کلاس و میز ها و شستن پرده!!! و بردن بچه به دستشویی و کمک به خوردن خوراکی و لیست هفتگی والدین هم هر هفته مشخص میشه.مدرسه دولتی هستش.از کل پروتکل هم فقط سرایدار مدرسه یه سم پاش گذاشتن هر چند ساعت یه بار میزنند تو راهرو ها.تو کلاس خود معلم رعایت نمیکرد و روز اول از بچه ها امتحان گرفت و چون هیچ کسی هیچی نیورده بود از خودشون مداد های کهنه دادند بچه من هم دست نزد به مدادا.خود معلم هم ماسکش فقط رو دهنش بود رو بینیش رو نمیپوشوند هیچ وقت.خبری از فاصله اجنمایی و تب سنج دم در و ... هیچی همش الکی هست.گفتند هفته ای یک رو هم باید بیایید.که اصلا دیگه نخواهم فرستاد.خلاصه اینایی که تو تلویزیون نشون میدهند همش الکیه.حالا بیاد به کی بریم شکایت بکنیم؟
مخالفت اعتراض بجه های از همه جا بیخبر بفرستیم برای ساختن اینده ای که ممکنه خودش و والدینش نباشن تا کی قراره گله ای دنبالرو باشیم دو فرزند دبیرستانی رو نفرستادم اگه میشد منم مثل حداد ناعادل مدرسه برای بجه هام میزدم
من معلمم واقعا اعصابم خرد شده دبيرستان درس مي دم نصف بيشتر كلاس غايب بودن اون نصفه هم نصف شد
هر درس رو ده بار تكرار كزدم
جنازه م رسيد خونه
همه نگران وناراحت بوديم
از مسئولين آموزش وپرورش نمي گذرم
اموزش پرورش مشکل پول داشت پول ثبت نام گرفت حاتا یک ماه دیگه مدارس مجازی میشه تمام
سلام
دقت كردين تا حالا كسي وزير آمموزش پرورش رو نه ميشناخت و نه ديده بود اومد تو رسانه ها يه سه روزي شو بده و بره و از كل حرفهايي كه زد حتي يك مورد مسئوليت پذيري هم نداشت و يه اظهار نظري هم كه در مقابل مجري شبكه خبر داشت اين بود كه (شما چطور ميتونيد تشخيص بديد كه اين بچه در مدرسه كرونا گرفته يا بيرون از مدرسه) واقعا ميشه اين آدم رو بعنوان وزير قبول داشت، بنده نه فرزندم رو به مدرسه ميفرستم و نه توجهي به اظهارات غير كارشناسانه آقايان كه همش اهداف سياسي پشت سرش دارم، لذا اگر بخواهيم واقع بينانه به قضيه نگاه كنيم فارغ از گرايشات سياسي متاسفانه تا كنون در هيچ دولتي تكرار ميكنم در هيچ دولتي دردي از مردم دوا نشده حالا يكي بياد بگه تقصير آمريكاست و يا عربستان اقاي مسئول خودت چند چندي بخور تاخرتناق به ريش ما هم بخند.
ما که قم ( وضعیت قرمز) رفتیم دیدیم معاون مدرسه ماسک نزده بچه ها دورش کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کلاس ها هر میز یک سانتیمتر خاک روش نشسته ( اصلا ضد عفونی کننده گفتن نیست )
کلاس 34 نفر در کلاس دو گروه کردن شده 17 نفر اصلا یک متر هم با هم فاصله ندارن !!!
تب سنجی هم که نداشتن
خلاصه پروتکل فقط تو فیلماس
ازهفت ونیم صب تادوازده ونیم ظهر، نه یک قطره آب خوردم ونه دستشویی رفتم، یک سره د دادم، خدابیامرزدمان.....
برگزاری کلاس فقط باید بصورت مجازی، یا آموزش توسط والدین باشه
در مدارس شهر بروجرد به هیچ عنوان مسائل بهداشتی رعایت نمیشه
نه تب سنجی میشه
نه مدارس ضد عفونی می شوند
نه بچه ها ماسک درست و حسابی میزنند و مدام پایین میارن
و فقط به خاطر اینکه برای کتاب ها پول دادن و تحویل نگرفتن میان مدرسه و هیچی هم درس گوش نمیدن
اگه آموزش مجازی باشه میشه پی دی اف کتاب ها را حداقل به اونها داد و هم عقب نیوفتن و هم کرونا شیوع پیدا نکنه و هم این همه کاغذ مصرف نشه
من امروز ظهر تو خیابون دیدم دوتا دانش آموز ابتدایی داشتن ماسک هاشونو باهم عوض میکردن!!! واقعا بچه ها درکی از موضوع ندارن یه فاجعه ی انسانی در پیش داریم
من تو خوزستان زندگی می کنم دمای هوا ۴۸ درجه رطوبت ۸۰ درصد فعلا اگر کرونا هم نباشه مدرسه بی مدرسه.
فرض کن کرونا نیست. با دمای ۴۸ درجه و رطوبت ۹۰ درصد تو اهواز کی بچه رو می فرسته مدرسه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
حق با شماست
من خودم تو مدرسه تیزهوشانم و یازدهم میخونم.متاسفانه این دولت بی تدبیر نه شرایط آموزش حضوری رو فراهم کرده نه غیر حضوری.آخه شاد چطور میخواد جای کلاس حضوری رو بگیره؟ اگه یکم تدبیر داشت این دولت تدبیر و امید بجای راه انداختن یه پیام رسان صرفا کپی از پیام رسان های خارجی و فقط با نام ایرانی مشابه نرم افزار adobe connect رو با اینترنت رایگان راه مینداخت تا مجبور نباشیم روزی یه عالمه اینترنت مصرف کنیم چون مدرسه ما مدرسه ما 12 تا سرور خارجی گرفته وتمام و کمال پولش رو از ما درمیان! یعنی چند وقت پیش که یادمه گفته بودن مدارس باید پول اضافی رو برگردونن مدرسه ما ازمون پول هم گرفت بخاطر هزینه های سرسام آور سرور های adobe connect بنابراین دولت چون هیچ قدم مثبتی توی این راستا برنداشته به من یکی حق نداره بگه برم مدرسه یا نه حالا که پول سرورای adobe connect رو دادیم دیگه حتی اگه مدرسه هم حضوری باشه پول ما حروم میشه پس من مجازی درس میخونم امروز استثنا بخاطر دریافت کتاب های درسی به مدرسه رفتیم ولی من دیگه نمی خوام برم.
سلام وخدا قوت به همه ی فرهنگیان گرامی واقعا برای کسانی که در موردمعلمان این فکرهای ناجور را می کنند متاسفم من سه تا از خواهرام معلم ابتدایی هستند میبینم چطور زندگی شون را فدا می کنند پس خواهشا قضاوت بیجا نکنید
من هم دوتا بچه دارم یکی دوره ابتدایی ویکی دوره راهنمایی.اصلا پروتکل های بهداشتی رعایت نمیشود هم در مدرسه هم در سرویس .در ضمن در مدرسه هم به بچه ها گفتن هر روز باید سه ماسک عوض کنی. ضد عفونی در کیف داشته باشی.من پول این ماسکها رو و پول ضد عفونی رو .و پول سرویس رو از کجا بیارم.بعداز ۸ سال خداوند دوتا بچه بهم داده چطوری با دست خودم به سوی مرگ بفرستم..اگر مسئولان به جای من بودن ویا به مردم بودن بچه هاشون رو به مدرسه می‌فرستادم...من از مسئولان خواهش میکنم بهتر تصمیم بگیرن..من ترجیح میدم که بچه هام بیسواد باشن فقر باشن ولی در زندگی آرامش داشته باشم دلهره نداشته باشم
بچه منرفته مدرسه تو مدرسشون تب ها رو میگرفتن دو نفرشون تب بالای ۳۸ درجه داشتن اول کشیدنشون بیرون بعدش گفتن بیاین تو صف !!! آخه این چه پروتکلیه ؟ مدرسشونم که ضد عفونی نمیکنن
بازگشایی مدارس لازم بود . ضمن اونکه اجباری هم نیست .و یادآوری می کنم همه مردم باید همکاری کنند تا از این دوران سخت عبور کنیم . شاد باشید
مدرسه بی مدرسه، رای بی رای
اولا دروغ می گن تب سنجی می کنند توی مدرسه پسر من همچین کار نکردن بعدشم قرار بود کلاسها 35 دقیقه باشه و توی همین مدسه 50 دقیقه است
با احترام به همه ما پس از جمع بندی تصمیم گرفتیم با رعایت سختکیزانه تردخترمون را بفرستیم مدرسه فعلا که دو روزه با ماسک و شیلد به مدرسه میرن کلاس ها را با نصف نفرات و یک روز درمیان کردن ، لذا تو هر کلاس چند نفر و فقط برای دو تا سه ساعت در زنگ های کوتاه کلاس برقراره بقیه آموزش بمجازیه اینجور هم بچه ارتباط عاطفی با معلم پیدا کرده و هم حس بهتری داره .در ضمن به نظر من دوستان با خودشون صادق باشند اگر در مهمانی و پارک و مسافرت و عزاداری و روضه و... بچه هاشون را نمیزارن وارد بشن خب برای مدرسه هم حق دارن اما در غبر اینصورت به نظر من ایراد وارد نیست و فقط لجبازیه در ضمن شاید این داستان چند سال ادامه داشته باشه به هرحال باید خودمان را با آن وفق بدهیم
با سلام من در عجبم که این وزارتخانه و دولت چطور به خودشون اجازه میدهند مردم را نفهم فرض کنند از این طرف به مدارس نه تنها بودجه نمی دهند بلکه به بهانه های مختلف از جمله روپوش و سرویس و... پول هم می گیرند از طرفی تعهد میگیرند که اگر از اولیا پول گرفتید باهاتون برخورد می کنیم از طرف دیگر مدارس رو تهدید می کنند که اگه پروتکلها رو رعایت نکنید وای بحالتون !!!! جالبه به معلم دستور میدهند باید بیای مدرسه و بعد از مدرسه هم تا اخر شب توی شاد به امور تحصیلی دانش آموز بپردازی من که نفهمیدم این ها با خودشون چند چندند؟!!!
این موضوع عوض کردن ماسک به دلیل خوشگلی هم نشان دهنده نفوذ شبکه های اجتماعیه. همه خودشون دیدن ملت ماسک عوض می کنن.
نه به مدرسه ... سلام به شمال رفتن، پاساژ گردی ، رستوران روی و ....
فقط تو مدرسه پروتکل رعایت نمی شه. همه جا اوضاع ردیفه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی